Ahdinta asentamaan!

Keskustelua muista traktorimerkeistä.

Valvoja: automies560

Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

16 Touko 2007, 15:24

Nyt se tuli ~20 kg rautamöhkälepaketti joka kuulemma lisää tehoja moottoriin :wink:

Pitäsköhän asentaa se valmetiin, vai odotanko kolmatta rojektia :lol:

Turbosarjassa on kaikki coolerista lähtien, eli "pulttaa kiinni" paketti.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

16 Touko 2007, 16:03

Taitaa valmetti olla joutavin tuohon kokeiluun
Ei muuta kuin kiinni ja menox
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
forssoni
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 529
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 18:10
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

16 Touko 2007, 17:22

minkä merkkinen ahdin
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun

http://kuvablogi.com/blog/13067/
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

16 Touko 2007, 18:38

Rajay. Satsi on Scan-turbon
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
forssoni
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 529
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 18:10
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

16 Touko 2007, 19:48

ok 8)
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun

http://kuvablogi.com/blog/13067/
samiharju
Kolmos -nuffisti
Viestit: 12
Liittynyt: 15 Touko 2007, 06:52
Viesti:

16 Touko 2007, 22:27

ainaki ursuksessa on rajay ahtimia. on kuulemma niin kallis korjattava että luokitellaan kertakäyttöahtimeksi :-)
http://www.voorttimies.org
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

17 Touko 2007, 14:02

samiharju kirjoitti:ainaki ursuksessa on rajay ahtimia. on kuulemma niin kallis korjattava että luokitellaan kertakäyttöahtimeksi :-)
Kaitpa tuollainen tehdasuusi kestää?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
anglia67
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1279
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)

17 Touko 2007, 17:35

Luulis kestävän.Varmaan vaan edullisempi vaihtaa kuin korjata jos turbo sitten aikojen päästä kajahtaa eli voi kestää ikuisuudenkin :wink:
Hattu päähän ja hyvästi!
samiharju
Kolmos -nuffisti
Viestit: 12
Liittynyt: 15 Touko 2007, 06:52
Viesti:

18 Touko 2007, 20:39

juu ei kai kestossa mitään vikaa ole.

niin hinnasta siis tarkoitin että rajayn korjausrahalla saa uuden garretin.. :-)
http://www.voorttimies.org
Jonsson
Nelos -nuffisti
Viestit: 27
Liittynyt: 16 Syys 2007, 18:47
Paikkakunta: Tampere

16 Syys 2007, 19:19

Morjesta vaan,ja heti pukkaa ensimmäisenä viestinä ahdinta 4/65:seen?

Onko ajatuksessa mitään jakoa siinä suhteessa että onko joku jo tehnyt semmosta kestääkö kone miedon mutkan pakarissa? Entäs öljynryöstö?
Tossa kaivuri nuffissa on kone ja ihan hyvin tuntuu olevan voimaa mutta jos vähän piristää sitä... :wink:
Nuffield Vammas -69
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

16 Syys 2007, 19:37

Eikun vain!

Nuffissa öljynotto on mitä helpointa, nimittäin koneen kyljessä vasemmalla puolella on öljylinja useammalla tulpalla tulpattu (yksi käytössä öljynpainemittarille/kellolle). siitä saa hyvin tuon öljynpaineen. Paluu sitten ehkä vaikeampi, koska on oltava todella vastukseton!
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Jonsson
Nelos -nuffisti
Viestit: 27
Liittynyt: 16 Syys 2007, 18:47
Paikkakunta: Tampere

16 Syys 2007, 21:23

Hyvä että jotain helpompaa kun muissa jos kerta oikeen jakotukki tavallaan
Tarviiko miedoilla paineilla intercooleria,tuleeko koneella tukalat jos painaa turbon kuumettavaa ilmaa mottiin?
Nuffield Vammas -69
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

11 Loka 2007, 17:37

No niin, turbo innostus meni ohi :( , se on myynnissä:

http://www.nettikone.com/626518

Saa tarjota jos tahtoo :D
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

15 Loka 2007, 18:05

Oli ja meni. Nyt se sai kodin massikkamiehen tallista etelämpää :D
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Vastaa Viestiin