Leyland 255, VM74. Kaksoiskytkimen purku / säätö

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

nisu
Nuhvitietäjä
Viestit: 373
Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

19 Maalis 2024, 22:12

j.raisanen kirjoitti: 17 Maalis 2024, 19:46 Kiitos kuvasta. Mielestäni tuolla ei ole mitään tiivistettä. Mikäli oikein ymmärsin, niin osa 33 on minun valokuvassa näkyvä sisempi akseli eli vetoakseli. En kyllä edelleenkään hahmota tuon tiivistystä..

Kyllä ainakin 270 on sellainen olematon huulitiiviste hammasrattaan, joka karin kuvassa n.28 niin sen sisäpäädyssä on
koneistettu paikka sille. On noin 5mm leveä ja muistaakseni jouseton huulitiiviste, josta vuotaa herkästi vaikka olisi
vasta vaihtanutkin, niin senpä takia olen tulpannut sen takemman juorureijän. Mutta jos vuoto on kova, niin kyllähän se
stefa pitää silloin vaihtaa.

Ne käpälän säätöpultit on silloin hyvä säätää kun vauhtipyörä on irti, niin silloin kasattuna on olemassa mitat, mihin
säädetään, yleensä niihin ei tarvitse koskea. Jos kytkin ravistaa, niin silloin saattaa olla puslat kuluneet tr. rungossa
mistä käpälän akseli kulkee.
Vastaa Viestiin