Leyland 255, VM74. Kaksoiskytkimen purku / säätö

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

nisu
Nuhvitietäjä
Viestit: 376
Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

j.raisanen kirjoitti: 17 Maalis 2024, 19:46 Kiitos kuvasta. Mielestäni tuolla ei ole mitään tiivistettä. Mikäli oikein ymmärsin, niin osa 33 on minun valokuvassa näkyvä sisempi akseli eli vetoakseli. En kyllä edelleenkään hahmota tuon tiivistystä..

Kyllä ainakin 270 on sellainen olematon huulitiiviste hammasrattaan, joka karin kuvassa n.28 niin sen sisäpäädyssä on
koneistettu paikka sille. On noin 5mm leveä ja muistaakseni jouseton huulitiiviste, josta vuotaa herkästi vaikka olisi
vasta vaihtanutkin, niin senpä takia olen tulpannut sen takemman juorureijän. Mutta jos vuoto on kova, niin kyllähän se
stefa pitää silloin vaihtaa.

Ne käpälän säätöpultit on silloin hyvä säätää kun vauhtipyörä on irti, niin silloin kasattuna on olemassa mitat, mihin
säädetään, yleensä niihin ei tarvitse koskea. Jos kytkin ravistaa, niin silloin saattaa olla puslat kuluneet tr. rungossa
mistä käpälän akseli kulkee.
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 699
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

Tämä remontti lienee jo tehty, mutta tuli mieleen yli kymmenen vuoden takainen 804 kytkinremontti, jossa tuli vaihdettua molemmat vaihteiston akselien tiivisteet. Rakenne on 255:ssa täysin sama.
Vaihdosta löytyy juttua täältä, sivut 5 ja 6
Valitettavasti kuvat ovat suttua, mutta minulla pitäisi olla ne tallessa vanhassa tietokoneessa.
Ohutreunaisen tiivisteen vaihto vaatii voimanoton ensiövälityksen irrotuksen, tiiviste asennetaan pienemmän hammaspyörän, jonka läpi ajovoimansiirron akseli kulkee, sisään.
Vastaa Viestiin