Jarruremontti

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

jaskanpaja
Mini -nuhvisti
Viestit: 2
Liittynyt: 09 Tammi 2019, 16:39
Konekalustoani: Leyland 272 vm.1978
NLCF r.y jäsen Nro: 249

20 Syys 2023, 19:50

Heips!
Leyland 272 Oikean puolen jarru lyö lukkoon. Välillä pitää muuttaa suuntaa, jotta irtoaa.
Hetken taas muistaa, ettei siihen polkimeen pidä koskea.
Paljonko pitää purkaa, ennenkuin pakan saa pöydälle?
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

21 Syys 2023, 13:20

jaskanpaja kirjoitti: 20 Syys 2023, 19:50 Heips!
Leyland 272 Oikean puolen jarru lyö lukkoon. Välillä pitää muuttaa suuntaa, jotta irtoaa.
Hetken taas muistaa, ettei siihen polkimeen pidä koskea.
Paljonko pitää purkaa, ennenkuin pakan saa pöydälle?
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandii ... 3%B6+2.jpg
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
janne.kosonen
Kutos -nuffisti
Viestit: 69
Liittynyt: 22 Helmi 2021, 18:48
Konekalustoani: Leyland 384

27 Syys 2023, 17:32

Minulla 384:sen oikean pyörän jarru teki samaa siinä oli liian suuri paittäivälys jarrulevyillä eli noin2.5mm se pitäisi ilmeisesti olla noin 0.5mm ja alla olevasta jarrutangosta 25.4mm puuttui laakeriholkki kokokonaan joten jarru pääsi haukkaamaan kiinni itsetehostuksen voimasta. korjasin levyvälyksen isommilla kuulilla vakiot 22.2mm laitoin 24mm kuulat ja uuden laakeri holkin ja vika poistui.
British Steel
Kylmäkoskelainen
Viestit: 87
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 07:47
Konekalustoani: 272

02 Loka 2023, 11:06

Moi!

Jarrujen haukkominen oli tuttu juttu täälläkin ja vain peruuttamalla auki.
Viilasin kuvassa ympyröidyt koneistetut pitkänmuotoiset pinnat joiden varassa paisutinlevyt lepäävät, tasaisiksi. Niihin oli kulunut selvä pykälä siihen kohtaan mihin paisuttimet olivat enimmäkseen pysähtynet ja kun jarrulevyt uusittiin, paisuttimet levisivät enemmän jolloin paisuttimet takertuivat pykälään kiinni. Käytin paineilmavingussa pyöreäpäistä viilaa ja työn sai tehtyä purkamatta jarrukoteloa pois. Muistaakseni pintoja oli kolme, eikä pykälää ollut kuin kahdessa. Nyt jarrut olleet toimivat jo kolmisen vuotta.

Kuulemman keskolta veivät nämä kotelot aina koneistamon kautta tästä syystä, jos oli pykälää kun tekivät jarruremonttia.
Sieppaa.JPG
Vastaa Viestiin