Heips!
Leyland 272 Oikean puolen jarru lyö lukkoon. Välillä pitää muuttaa suuntaa, jotta irtoaa.
Hetken taas muistaa, ettei siihen polkimeen pidä koskea.
Paljonko pitää purkaa, ennenkuin pakan saa pöydälle?
Jarruremontti
Valvoja: automies560
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 2
- Liittynyt: 09 Tammi 2019, 16:39
- Konekalustoani: Leyland 272 vm.1978
- NLCF r.y jäsen Nro: 249
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandii ... 3%B6+2.jpgjaskanpaja kirjoitti: ↑20 Syys 2023, 19:50 Heips!
Leyland 272 Oikean puolen jarru lyö lukkoon. Välillä pitää muuttaa suuntaa, jotta irtoaa.
Hetken taas muistaa, ettei siihen polkimeen pidä koskea.
Paljonko pitää purkaa, ennenkuin pakan saa pöydälle?
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Kutos -nuffisti
- Viestit: 69
- Liittynyt: 22 Helmi 2021, 18:48
- Konekalustoani: Leyland 384
Minulla 384:sen oikean pyörän jarru teki samaa siinä oli liian suuri paittäivälys jarrulevyillä eli noin2.5mm se pitäisi ilmeisesti olla noin 0.5mm ja alla olevasta jarrutangosta 25.4mm puuttui laakeriholkki kokokonaan joten jarru pääsi haukkaamaan kiinni itsetehostuksen voimasta. korjasin levyvälyksen isommilla kuulilla vakiot 22.2mm laitoin 24mm kuulat ja uuden laakeri holkin ja vika poistui.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 87
- Liittynyt: 31 Joulu 2012, 07:47
- Konekalustoani: 272
Moi!
Jarrujen haukkominen oli tuttu juttu täälläkin ja vain peruuttamalla auki.
Viilasin kuvassa ympyröidyt koneistetut pitkänmuotoiset pinnat joiden varassa paisutinlevyt lepäävät, tasaisiksi. Niihin oli kulunut selvä pykälä siihen kohtaan mihin paisuttimet olivat enimmäkseen pysähtynet ja kun jarrulevyt uusittiin, paisuttimet levisivät enemmän jolloin paisuttimet takertuivat pykälään kiinni. Käytin paineilmavingussa pyöreäpäistä viilaa ja työn sai tehtyä purkamatta jarrukoteloa pois. Muistaakseni pintoja oli kolme, eikä pykälää ollut kuin kahdessa. Nyt jarrut olleet toimivat jo kolmisen vuotta.
Kuulemman keskolta veivät nämä kotelot aina koneistamon kautta tästä syystä, jos oli pykälää kun tekivät jarruremonttia.
Jarrujen haukkominen oli tuttu juttu täälläkin ja vain peruuttamalla auki.
Viilasin kuvassa ympyröidyt koneistetut pitkänmuotoiset pinnat joiden varassa paisutinlevyt lepäävät, tasaisiksi. Niihin oli kulunut selvä pykälä siihen kohtaan mihin paisuttimet olivat enimmäkseen pysähtynet ja kun jarrulevyt uusittiin, paisuttimet levisivät enemmän jolloin paisuttimet takertuivat pykälään kiinni. Käytin paineilmavingussa pyöreäpäistä viilaa ja työn sai tehtyä purkamatta jarrukoteloa pois. Muistaakseni pintoja oli kolme, eikä pykälää ollut kuin kahdessa. Nyt jarrut olleet toimivat jo kolmisen vuotta.
Kuulemman keskolta veivät nämä kotelot aina koneistamon kautta tästä syystä, jos oli pykälää kun tekivät jarruremonttia.