Hei kaikille.
Onko toivoton idea saada q mökin tilalle sekuran hytti jos jostain sellaisen tavoittaa? Esim leylannista tai David brownista?
Koneena 472
Sekuran koppi q kopin paikalle
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ei ole toivoton idea, on niitä huonompiakin ideoita.Raivo Raitis kirjoitti: ↑23 Helmi 2022, 10:53 Hei kaikille.
Onko toivoton idea saada q mökin tilalle sekuran hytti jos jostain sellaisen tavoittaa? Esim leylannista tai David brownista?
Koneena 472
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Oma hommansahan siinä on. Ensinnäkin tosiaan pitäis löytää se sekuran hytti siihen jostakin. Tuommosella kopilla olevia leukkuja kun ei mahdottomia määriä ole suomessa ollut alun perinkään niin vaikea löytää. Taavetin kopissa sitten on taas oma sovitustyönsä. Keulapellitkin pitäis katkaista poikki melkeinpä heti pakoputken takapuolelta kun se kopin etuseinä tulee siihen asti. Melkeinpä helpompaa katella tilalle sillä kopilla valmis taavi, tai jos leukku sattuu sekuran kopilla löytymään niin semmonen. Itellä tuo 472 kans q-kopilla enkä minä sen tilalle kyllä muuta koppia kaipaa mutta makuasioitahan nämä. Melkeinpä vain se takalasin alapuolinen jämerä neliöputki siinä toisinaan ärsyttää kun haittaa näkyvyyttä taaksepäin, muuten ok.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 9
- Liittynyt: 22 Helmi 2022, 18:11
Mikäs ero niissä sekuran leylandin ja 90-sarjan david brownin hyteissä on?
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 880
- Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
- Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
- NLCF r.y jäsen Nro: 477
Pälkäneen Purkupojilla ja Käyttökoneessa Jokelassa vois olla
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Aika helkutisti eroja.Raivo Raitis kirjoitti: ↑09 Helmi 2023, 21:54 Mikäs ero niissä sekuran leylandin ja 90-sarjan david brownin hyteissä on?
Lattia takaosaltaan tyystin eri,
Kaikki hallintavivut tullee vähän eri paikoista, ohjaamon kiinnikepaikat, ja leukus moottori on osin siellä hytin alla,
David Brown / CASE koneissa moottori on kokonaan ohjaamon etupuolella.
Yhtenäistä on ulkoraami ja ikkunat.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 108
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:58
- Konekalustoani: 10/60
- Paikkakunta: Oulu
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 108
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:58
- Konekalustoani: 10/60
- Paikkakunta: Oulu
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Junkkarin pyöreällä putkirungolla oleva koppi jota kai käytettiin ihan ensimmäisissä suomeen tuoduissa leukuissa.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Melkein, mutta tuo on vahvistettu savotta malli, eikös?Leukkumies kirjoitti: ↑25 Maalis 2023, 18:26 Junkkarin pyöreällä putkirungolla oleva koppi jota kai käytettiin ihan ensimmäisissä suomeen tuoduissa leukuissa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Helpompi sanoa että ne muistuttavat kaukaa toisiaan, mutta yhteisiä osia ei ole kuin tuulilasi, takalasi ja osittain ovet joissakin malleissa.Raivo Raitis kirjoitti: ↑09 Helmi 2023, 21:54 Mikäs ero niissä sekuran leylandin ja 90-sarjan david brownin hyteissä on?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Aivan, nyt kun sanoit niin hokasin itsekin. Yksi 384 just tuolla savottakopilla oli kerran nettihuutokaupoissa. Siinä oli kattokuormain, toki omalla rungolla joka varmaan oli tuettu myös tuohon kopin kattoon. Niin ja nuhvin maatalousmallin kopista poiketen tuossa kopissahan on kiinteät lokasuojat eli siltäkin osin vahvistettu joo. Tuo koppi saa traktorin keulan näyttään pitkältä kun tuulilasikin tulee niin lähelle mittaristoa. Taitaa olla oviaukossa kynnys jo aika kapea tässä. Tämän kopin sitä matalaa 4/65 nuhvin normi maatalousversiota en ole kyllä leukussa nähnyt, että oliskohan peräti niin että ekoihin 344/384 on halutessaan saanut valita tämän savottakopin normi neliöputkijunkkarin sijaan?Joonas Potkonen kirjoitti: ↑27 Maalis 2023, 06:31Melkein, mutta tuo on vahvistettu savotta malli, eikös?Leukkumies kirjoitti: ↑25 Maalis 2023, 18:26 Junkkarin pyöreällä putkirungolla oleva koppi jota kai käytettiin ihan ensimmäisissä suomeen tuoduissa leukuissa.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ei ole ohjaamorunkokaan sama ja sivulasit on erilaiset. Kokonaan eri ohjaamo, muotokieli sama.jusape kirjoitti: ↑21 Helmi 2023, 03:10Aika helkutisti eroja.Raivo Raitis kirjoitti: ↑09 Helmi 2023, 21:54 Mikäs ero niissä sekuran leylandin ja 90-sarjan david brownin hyteissä on?
Lattia takaosaltaan tyystin eri,
Kaikki hallintavivut tullee vähän eri paikoista, ohjaamon kiinnikepaikat, ja leukus moottori on osin siellä hytin alla,
David Brown / CASE koneissa moottori on kokonaan ohjaamon etupuolella.
Yhtenäistä on ulkoraami ja ikkunat.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 108
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:58
- Konekalustoani: 10/60
- Paikkakunta: Oulu