Lakkasi linko pyörimästä lumitöitä tehdessä. Peräreppu irti ja vika löytyi ulosottoakselin laippaliitoksesta. Oli pultit ja ohjainholkit poikki. Ilmeisesti alkujaan ollut niittaamalla kasattuna.
No laitoin sopivat UNC1/4” pultit ja paketti kasaan. Kaikki toimi hyvin siihen asti, kunnes testauksen ohessa kokeilin tyhjäkäynnillä lisähydrauliikan vipua.
Kuului metallinen napsaus ja loppui hydrauliikan toiminta.
Olin laittanut lisälohkolle menevät letkut ristiin! Eli ilmeisesti sai pumppu melkoisen painepiikin, vai suojaako mikään varoventtiili?
Luulin, että meni pumpusta kiila poikki, mutta kunnossa oli. Itse pumpussakaan ei silmämääräisesti päällisin puolin ollut vikaa.
MITÄHÄN MENI RIKKI? Nostovarret nousee tyhjä todella hitaasti, mutta voimaa ei ole ollenkaan.
Leyland 472 Syncro hydrauliikka
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tarkastappas, koeponnista tuo pumpusta lähtevä putki, saatta olla helmi halki, voi olla myös helmen altakin putki halki.
Itse "tappelin" nelivetonuhvin, (leukun hydraulipumppu) kanssa saman ongelman kanssa, korjaantui kun tein kokonaan uuden putken, nykyaikaisella nipalla.
Itse "tappelin" nelivetonuhvin, (leukun hydraulipumppu) kanssa saman ongelman kanssa, korjaantui kun tein kokonaan uuden putken, nykyaikaisella nipalla.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 11
- Liittynyt: 10 Helmi 2022, 22:17
- Konekalustoani: Leyland 472, Nuhvi + riukuvammas, 2 muuta Nuhvia
Siperia opettaa nyt raskaasti! Hydraulipumppu on kupeesta halki. En sitä edellisessä purkamisessa huomannut, kun en osannut sillä silmällä katsoa.
Uusi pumppu on tilattu, mutta siinä ei ole tuota suodattimen kierrätyspumppua. Miten olette tuon ratkaisseet? Yksi tapa olisi ajaa vain lisälohkon tankkilinja tuon paluusuodattimen läpi.
Ja varmistuksena vielä: Meneehän pumpun painelinja tuonne lisälohkon yläpuolen liittimeen?
Uusi pumppu on tilattu, mutta siinä ei ole tuota suodattimen kierrätyspumppua. Miten olette tuon ratkaisseet? Yksi tapa olisi ajaa vain lisälohkon tankkilinja tuon paluusuodattimen läpi.
Ja varmistuksena vielä: Meneehän pumpun painelinja tuonne lisälohkon yläpuolen liittimeen?
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Enpä ole ennen kuulut että olisi pumpun runko halki. Muutamia vuosia sitten tuli kohdalleni 4/65 hydrauliikassa harvinainen vika, nostolaitteen sylinteri oli alapäästä ratkennut, hitsaamalla oli yritetty korjata.Oski kirjoitti: ↑11 Helmi 2022, 13:59 Siperia opettaa nyt raskaasti! Hydraulipumppu on kupeesta halki. En sitä edellisessä purkamisessa huomannut, kun en osannut sillä silmällä katsoa.
Uusi pumppu on tilattu, mutta siinä ei ole tuota suodattimen kierrätyspumppua. Miten olette tuon ratkaisseet? Yksi tapa olisi ajaa vain lisälohkon tankkilinja tuon paluusuodattimen läpi.
Ja varmistuksena vielä: Meneehän pumpun painelinja tuonne lisälohkon yläpuolen liittimeen?
Uuden pumpun painelinjan laitat samaan paikkaan mitä oli aiemminkin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 11
- Liittynyt: 10 Helmi 2022, 22:17
- Konekalustoani: Leyland 472, Nuhvi + riukuvammas, 2 muuta Nuhvia
Kertokaahan nyt joku!
Jos on 472 Leyland, missä alkuperäinen 2-karainen lisälohko: Meneekö perästä tuleva paineletku (läpiviennissä alimmainen) lisälohkoon ylös vasemmalle vai pohjaan alas? Letkuissa perän läpiviennissä samanlaiset liittimet ja voi laittaa kumminkin päin.
Ei viitsisi enää toista pumppua halkaista!
Jos on 472 Leyland, missä alkuperäinen 2-karainen lisälohko: Meneekö perästä tuleva paineletku (läpiviennissä alimmainen) lisälohkoon ylös vasemmalle vai pohjaan alas? Letkuissa perän läpiviennissä samanlaiset liittimet ja voi laittaa kumminkin päin.
Ei viitsisi enää toista pumppua halkaista!
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 11
- Liittynyt: 10 Helmi 2022, 22:17
- Konekalustoani: Leyland 472, Nuhvi + riukuvammas, 2 muuta Nuhvia
Kiitos, kyllä tästäkin apua on, vaikka lisälohko onkin erilainen.
Mutta laittamani kuvan lohkon alaosassa on sarjanippa, joten se on nostolaitteelle menevä linja. Paine tulee tuonne lohkon ylimmäiseen liittimeen.
Mutta laittamani kuvan lohkon alaosassa on sarjanippa, joten se on nostolaitteelle menevä linja. Paine tulee tuonne lohkon ylimmäiseen liittimeen.
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 5
- Liittynyt: 01 Marras 2021, 18:09
- Konekalustoani: Leyland 472 vn.-79 ja Pikavik 2560
- NLCF r.y jäsen Nro: 342
Enpä osaa tähän kommentoida, mutta 472 hydrauliikkaan liittyy asia kuitenkin. Etukuormaajana Pikavik 2650. Kuormaaja lakkasi vähäisen käytön jälkeen toimimasta. Lisäsin öljyä 1,5 litraa, mutta jälleen n. 10 min jälkeen homma loppui. 10 min odottelua ja taasen pelaa. Pähkäilty on, että suodattimet tukkoisia, pumpulle valuu öljyä pikkuhiljaa ja jälleen toimii hetken. Voisiko olla muita syitä. Mistä nuo suodattimet edullisimmin saa ja mitä muita kuin nuo perän takana olevat suodattimet(2 kpl) pitäisi tarkistaa/vaihtaa?