Keltaisten leylandien peräreppu kymysys?
Valvoja: automies560
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 49
- Liittynyt: 24 Joulu 2007, 10:16
- Konekalustoani: Leyland 702synchro vm81+3kpl autoja+ym. roinaa
Onko tos juttu että keltaisissa peräreppu on vahvistettua mallia? Yhdessä lomitus paikassani oli 272 leukussa vahvistettu präreppu ja se kyl mielestäni näytti paljon paksummalta valulta kuin omassa 702:ssa Ei mun leukussa ole kyllä mitään ongelmaa ole repun kaa mut kiinnostaa kun kaikki haukkuu leukun perärepun heikoksi . Toinen juttu mikä kiinnostaa kun tämän 272:sen omistaja kehuu että se vahvistettu peräreppu on tehty valtran tehtaalla, on muuten punainen väriltään ja maksanut aikanaan n.8000markkaa uutena. Voiko olla tosi että valmet/valtra olis tehnyt joskus ylimääräisenä bisneksenä leukun peräreppuja
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Taitaa olla Valmet miesten oman tietotoimiston uutisia
Ainakin mainonnassa väitettiin,että keltaisten Leukkujen peräreppu on pallografiittivalurautaa,joka on lujempaa,kuin tavallinen suomugrafiittivalu.Perärepun muotoilu muuttui hieman jo aikaisemmin,kun työntövarren korvake muuttui kolmereikäiseksi,tapahtui noin -79-80.
3DL -60,4DM-61
Olen -80 luvulla yhteen leukkuun nähnyt vaihdettavan uuden vahvistetun repun.Kesko antoi sen takuuseen ja se oli silmin nähden vahvempi...
pohjamaalissa punainen...joku sanoi et Suomi Valimo ois tehnyt niitä...
Nuhveissakin kontit vahvenee loppua kohti
pohjamaalissa punainen...joku sanoi et Suomi Valimo ois tehnyt niitä...
Nuhveissakin kontit vahvenee loppua kohti
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 34
- Liittynyt: 28 Joulu 2007, 18:22
minusta nostolaitten kansia menee enemmän laitettiin yhteen ei tahtonu purkaamoilta enää löytyä .lakeuden traktorilla tais olla uusia.sekin oli nostanu yli ja kans palasiks .me porattiin nostosylinterin sivuun reiät jos mäntä menee ylärajan yli tulee paine sieltä pois .jos koukun nostajat on kunnossa ja säädetty niin estää ainakin nuo kansi rikot ,ei jaksa nostaa yli ,,,minkä takia nuo reput muuten särkyy ,löyhtyykö ruuvit ja sitten hajoo
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Peräreppua taikka kantta käytettäessä irti on tärkiää paikalleenlaittaessa,
ettei käytetä mitään paksuja tiivisteitä vain ja ainuastaan silikooni tai muuta hyvää tiivisteliimaa ja pultit oikiaan kireyteen ja mielellään ruuvi
lukitetta. Särkymiset mitä olen kuullu ovat juuri johtuneet pulttien löysty-
misestä taikka kuskin kouhosta käsittelystä.
ettei käytetä mitään paksuja tiivisteitä vain ja ainuastaan silikooni tai muuta hyvää tiivisteliimaa ja pultit oikiaan kireyteen ja mielellään ruuvi
lukitetta. Särkymiset mitä olen kuullu ovat juuri johtuneet pulttien löysty-
misestä taikka kuskin kouhosta käsittelystä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ja sen sokan paikallaan olo kannattaa tarkistaa! Niin sanovat monet, että nuffin ja leylandin ehjät nostolaitekannet ovat harvinaisuuksia, minulla on molemmissa nostolaitteissa ehjät
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
Riittävä kiristys ja kaikki pultit tosiaan tärkeitä
toinen merkittävä syy on ettei nostopiirissä ole pitoasennssa minkäänlaista varoventtiiliä joten ajettaessa kuoppaan tai muuten rääkättäessä paineiskut älyttömän kovia
omassa leukussa lisävarusteena varoventtilli ja hyvin on kestänyt 3 siipisiä kääntöauroja ja 500 kg keulapainoja
toinen merkittävä syy on ettei nostopiirissä ole pitoasennssa minkäänlaista varoventtiiliä joten ajettaessa kuoppaan tai muuten rääkättäessä paineiskut älyttömän kovia
omassa leukussa lisävarusteena varoventtilli ja hyvin on kestänyt 3 siipisiä kääntöauroja ja 500 kg keulapainoja
Se leukku (272) jolla minä olen tyyränny aikoinaan, siinä kävi sillä lailla, että nostolaite oli nostamassa ylös ja kun takalana tuupattiin vauhdilla maakasan päälle niin takalana nousi sallitun liikkeen ylitse ja kun sylinterissä oli jo painetta niin mäntähän tuli kurkkaamaan ulkomailmaa, siinä meni se kansi sitten palasiksi.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Reppu katkeaa jos 3 kpl pultteja etupuolella on löysällä
Kansi korkkaa jos "husmulikka" on irti vääntiöakselin kupista (takalana)
Tärkeää muistaa tosissaan se putkisokka tai paremminkin haarasokka
Ei sillä repulla niin väliä kunhan on hyvät eväät
Todellaki reppuja ja kansi on tehty Suomessa
Kansi korkkaa jos "husmulikka" on irti vääntiöakselin kupista (takalana)
Tärkeää muistaa tosissaan se putkisokka tai paremminkin haarasokka
Ei sillä repulla niin väliä kunhan on hyvät eväät
Todellaki reppuja ja kansi on tehty Suomessa
Viimeksi muokannut -jukkis-, 14 Tammi 2008, 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nostolaite ei nouse liikaa että mäntä nousis ylös, ko tapauksessa katkennut sokka nostotapistaKontio kirjoitti:Se leukku (272) jolla minä olen tyyränny aikoinaan, siinä kävi sillä lailla, että nostolaite oli nostamassa ylös ja kun takalana tuupattiin vauhdilla maakasan päälle niin takalana nousi sallitun liikkeen ylitse ja kun sylinterissä oli jo painetta niin mäntähän tuli kurkkaamaan ulkomailmaa, siinä meni se kansi sitten palasiksi.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Juuri toissapäivänä käytiin koulussa läpi raudantekoa. Pallografiittivaluraudan lujuusominaisuudet ovat lähellä terästä. Tämä pallografiittivalurauta on keksitty vahingossa kun joku oli erehdyksissä lisännyt valurautaan magnesiumia.ESM kirjoitti:Ainakin mainonnassa väitettiin,että keltaisten Leukkujen peräreppu on pallografiittivalurautaa,joka on lujempaa,kuin tavallinen suomugrafiittivalu.Perärepun muotoilu muuttui hieman jo aikaisemmin,kun työntövarren korvake muuttui kolmereikäiseksi,tapahtui noin -79-80.
Tämä magnesium tekee kuulema sen, että valuraudassa olevat hiilirakenteet (grafiitti) muotoutuvat palloiksi, "suomujen" sijaan.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Eikös ne tr. kaikki valut ole valuterästä ,eikä suinkaa valurautaa niinkö
joku polettava ompelukone taikka vanhempi auton moottorilohko, voisko
joku tietävämpi kertoa tarkemmin?
joku polettava ompelukone taikka vanhempi auton moottorilohko, voisko
joku tietävämpi kertoa tarkemmin?