Tervehdys.
Olisi tarkoitus asentaa nokkapumppu 384 Leylandiin olisiko tietoa mikä on pulttijako ja ohjauksen halkaisija hihnapyörässä?
Nokkapumppu Leylandiin
Valvoja: automies560
-
- Kutos -nuffisti
- Viestit: 69
- Liittynyt: 22 Helmi 2021, 18:48
- Konekalustoani: Leyland 384
-
- Kutos -nuffisti
- Viestit: 69
- Liittynyt: 22 Helmi 2021, 18:48
- Konekalustoani: Leyland 384
Eikö tosissaan kukaan tiedä kampiakselin hihnapyörän pulttijakoa ja ohjauksen halkaisijaa jotta voisi sorvata sovite osat nokkapumpulle?
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 87
- Liittynyt: 31 Joulu 2012, 07:47
- Konekalustoani: 272
Ei o nyt yhtään irtonaista ja pirun ahdas mitata paikallaan olevana. Kyl jollain ny levällään on leukku tai nuhvi... Liekö uudempi 98 sarja erilainen tuolta osin
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Pitänee sitten minun ottaa tuokin asia hoitaakseni, vaikka olen tarkoituksella yrittänyt pysyä erillään leulandeihin liityvistä kysymyksistä.
Kymppimallin hihnapyörä on irtonaisena. 255 leukun kone telineessä varastokopin takaseinällä, teettää jonkin verra hommia jotta pääsee siintä mittailemaan.
Jospa tämän päivän aikana saisin homman hoidettua.
Kymppimallin hihnapyörä on irtonaisena. 255 leukun kone telineessä varastokopin takaseinällä, teettää jonkin verra hommia jotta pääsee siintä mittailemaan.
Jospa tämän päivän aikana saisin homman hoidettua.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Vähän haasteellista vanhalle miehelle rueta mittailemaan noitten kierteisten reikien paikkoja.
Noissa suuremmissa reijissä ei ole kierteitä.
Ohjaureijän ulkokehän mitta 75,5 mm.
Yritän huomenna irroittaa leukun siivan, ulosvetäjä ei sovi koneen ja tynnyrin väliin. yritän antaa toholla lämpöä jospa se siintä lähtisi irti. Suunnitelin että tekisin vanerista sapluunan tulisi sitten reijät varmasti oikeille kohtaa.
Toinen mahdollisuus tehdä sapluuna kymppimallin siivan pohjalta.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandii ... %C3%A4.JPG
Tuossa kymppimallin siivapyörä, reijitys näyttäisi olevan sama mitä tuossa leukun siivassa.
Tässä kierteiset reijä merkattu liidulla.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandii ... %C3%A4.JPG
Noissa suuremmissa reijissä ei ole kierteitä.
Ohjaureijän ulkokehän mitta 75,5 mm.
Yritän huomenna irroittaa leukun siivan, ulosvetäjä ei sovi koneen ja tynnyrin väliin. yritän antaa toholla lämpöä jospa se siintä lähtisi irti. Suunnitelin että tekisin vanerista sapluunan tulisi sitten reijät varmasti oikeille kohtaa.
Toinen mahdollisuus tehdä sapluuna kymppimallin siivan pohjalta.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandii ... %C3%A4.JPG
Tuossa kymppimallin siivapyörä, reijitys näyttäisi olevan sama mitä tuossa leukun siivassa.
Tässä kierteiset reijä merkattu liidulla.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandii ... %C3%A4.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kymppimallin siivapyörä toiselta puolelta, kuvassa myös vanhenpiin nuhveihin käypä ylimääräinen siivapyörä alkuperäisen rinnalle.kari t kirjoitti: ↑05 Tammi 2022, 17:52 Vähän haasteellista vanhalle miehelle rueta mittailemaan noitten kierteisten reikien paikkoja.
Noissa suuremmissa reijissä ei ole kierteitä.
Ohjaureijän ulkokehän mitta 75,5 mm.
Yritän huomenna irroittaa leukun siivan, ulosvetäjä ei sovi koneen ja tynnyrin väliin. yritän antaa toholla lämpöä jospa se siintä lähtisi irti. Suunnitelin että tekisin vanerista sapluunan tulisi sitten reijät varmasti oikeille kohtaa.
Toinen mahdollisuus tehdä sapluuna kymppimallin siivan pohjalta.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandii ... %C3%A4.JPG
Tuossa kymppimallin siivapyörä, reijitys näyttäisi olevan sama mitä tuossa leukun siivassa.
Tässä kierteiset reijä merkattu liidulla.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandii ... %C3%A4.JPG
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandii ... %C3%A4.JPG
En rupea tuosta leukun koneesta siivapyörää irroitamaan.
Sapluuna tehty 10/60:sen siivaa hyväksikäyttäen, keskireikä hieman liian suuri, porattu 75 mm kuppiterällä. muuten näyttäisi passaavan 255:sen leukun siivaan.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Kutos -nuffisti
- Viestit: 69
- Liittynyt: 22 Helmi 2021, 18:48
- Konekalustoani: Leyland 384
Kiitos vastauksista. Mikä kierre kierre tuossa kolmionjaollisessa kehässä on unf 5/16 vai 3/8?
-
- Kutos -nuffisti
- Viestit: 69
- Liittynyt: 22 Helmi 2021, 18:48
- Konekalustoani: Leyland 384
Vielä jos saisi reikien välimitan pystyn siitä laskemaan jakoympyrän halkaisijan.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
7/16" ja 3/8"janne.kosonen kirjoitti: ↑08 Tammi 2022, 16:56 Kiitos vastauksista. Mikä kierre kierre tuossa kolmionjaollisessa kehässä on unf 5/16 vai 3/8?
Nyt menee taas vanhalla miehellä yli hilseenjanne.kosonen kirjoitti: ↑08 Tammi 2022, 17:01 Vielä jos saisi reikien välimitan pystyn siitä laskemaan jakoympyrän halkaisijan.
Laita nimi, osoite yv:nä, taikka tekstiviestillä 040 7077455 niin laita sapluunan kirjeitse sinulle.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Kutos -nuffisti
- Viestit: 69
- Liittynyt: 22 Helmi 2021, 18:48
- Konekalustoani: Leyland 384
Iso kiitos Karille palautan sapluunan ja teen siitä cad kuvan lähetän kuvan sapluunan mukana ja sitä saa jakaa vapaasti tarvitsijoille onhan tuo ohjaus mitta varmasti 75.5?
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kiitokset etukäteen cad kuvasta, mietinkin juuri tuollaista mutten viitsinyt pyytääjanne.kosonen kirjoitti: ↑16 Tammi 2022, 17:03 Iso kiitos Karille palautan sapluunan ja teen siitä cad kuvan lähetän kuvan sapluunan mukana ja sitä saa jakaa vapaasti tarvitsijoille onhan tuo ohjaus mitta varmasti 75.5?
Onpa tainnut tulla näppäilyvirhe tuon "Ohjaureijän ulkokehän mitta 75,5 mm."
Tarkastettu ulkomitta 71,5 mm laipan tasopinnasta mitattuna.
Reijän sisämitta 62 mm
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Niin näyttääkin, mutta kuva kertonee tarkemmin, "ulkomitta 71,5 mm laipan tasopinnasta mitattuna."
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !