262 syncro jarru remppa ongelmaa.
Valvoja: automies560
Osaako joku auttaa uusi paisutin ja kitkapinnat.Paisuttimen säätö mutteri löysällä jarru kotelon kannen kun ruuvaa kokonaan kiinni ja pyörittää rengasta niin puree kiinni ihan kun koko paketti olis liian paksu mutta vasen puoli onnistui ihan hyvin? Vinkkejä apuja kaivataan olis kiva päästä ajaankin ja veneen nosto lähestyy mutta ei näemmä tällä
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Olisko aiemmat omistajat ottaneet siivun pois kotelosta.
Minulle kävi samoin kun kunnostin kymppimallin jarrut, laitoin uudet haulit, levyt, jouset, koneistettiin kotlon pohjatkin, siintä huolimatta vasen puoli meni jumiin kun kannen kiristi. Tein 2mm alumiinipeltistä korokerenkaan kannen ja kotelon väliin, hyvin pelittää.
Minulle kävi samoin kun kunnostin kymppimallin jarrut, laitoin uudet haulit, levyt, jouset, koneistettiin kotlon pohjatkin, siintä huolimatta vasen puoli meni jumiin kun kannen kiristi. Tein 2mm alumiinipeltistä korokerenkaan kannen ja kotelon väliin, hyvin pelittää.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kyllähän tuon pitäis pintatason alapuolelle jäädä.... Levyt keskiöineen on oikein päin ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
En nyt muista missä traktorissa oli niin, et jos levyt laittoi "väärinpäin" akselille ( levyn keskiö hieman toispuoleinen eli oliko niin että booriosan pidempi puoli levittimestä poispäin ), "väärinpäin" levyjen keskiöt booriosaltaan törmäsivät toisiinsa, ja ei mahtunut paikoileen tai pyörimään. Jotain tälläistä joskus meinas sattua ....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kyllä nyt on jusapella mennyt jarrulevyt ja kytkinlevyt sekaisin, katsoppas noita kuvia.jusape kirjoitti: ↑23 Syys 2020, 23:22En nyt muista missä traktorissa oli niin, et jos levyt laittoi "väärinpäin" akselille ( levyn keskiö hieman toispuoleinen eli oliko niin että booriosan pidempi puoli levittimestä poispäin ), "väärinpäin" levyjen keskiöt booriosaltaan törmäsivät toisiinsa, ja ei mahtunut paikoileen tai pyörimään. Jotain tälläistä joskus meinas sattua ....
Tuo mitä esitin, että olis kotelosta otettu siivu pois on helppo todeta kotelon ulkopuolelta mittaamalla.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Millä sahailit alumiinin muotoon.kari t kirjoitti: ↑23 Syys 2020, 17:09 Olisko aiemmat omistajat ottaneet siivun pois kotelosta.
Minulle kävi samoin kun kunnostin kymppimallin jarrut, laitoin uudet haulit, levyt, jouset, koneistettiin kotlon pohjatkin, siintä huolimatta vasen puoli meni jumiin kun kannen kiristi. Tein 2mm alumiinipeltistä korokerenkaan kannen ja kotelon väliin, hyvin pelittää.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kuviosahalla, käytetään myös nimitystä pistosaha.
Alumiinin sahaukseen tarkoitetulla terällä.
Alumiinin sahaukseen tarkoitetulla terällä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ja vittu saakele, paskat mulla mitään sekaisin ole mennyt ......kari t kirjoitti: ↑24 Syys 2020, 08:33Kyllä nyt on jusapella mennyt jarrulevyt ja kytkinlevyt sekaisin, katsoppas noita kuvia.jusape kirjoitti: ↑23 Syys 2020, 23:22En nyt muista missä traktorissa oli niin, et jos levyt laittoi "väärinpäin" akselille ( levyn keskiö hieman toispuoleinen eli oliko niin että booriosan pidempi puoli levittimestä poispäin ), "väärinpäin" levyjen keskiöt booriosaltaan törmäsivät toisiinsa, ja ei mahtunut paikoileen tai pyörimään. Jotain tälläistä joskus meinas sattua ....
Tuo mitä esitin, että olis kotelosta otettu siivu pois on helppo todeta kotelon ulkopuolelta mittaamalla.
Valmetin ( esim 702-1103 ) levyjarruissa ( ihan saman tyyppinen rakenne, GIRLING-levittäjä ) ei muuten mahdu ( ehkä väkisin mahtuu, muttei toimi / mahdu pyörimään ) väärinpäin keskiön ollessa, on tullut omakohtaisesti huomattua kun VALMET 903sen jarruja, levyt vääärinpäin kasata koitti.
Kuten tuossa aiemmin kirjoitin, "en muista missä traktorissa" jne, en sillä yksilöinyt YHTÄÄN mitään merkkiä / valmistajaa.
Vaiko voiko herra kerhon vpj Timonen tarkentaa lainaustastaan hieman paremmin, että miten ja missäkohden olen tuolla aiemmin paskaa puhunut , tän asian tiimoilta, ja varsinkin näiden paskojen kanssa ?
Ja juu, kattelin tuossa kun muuta penkosin, niin Nuf-Ley levyjarrun keskiö on "tasapuolinen" eli identinen kuinpäin vaan, Valmetissapa se ei ollutkaan, vaan toista senttiä toispuolelle kannasta, aivan kuten perinteisessä Nuf-Ley ajokytkinlevyssä.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Mitäs Karin varapuheenjohtajuus tähän liittyy??
Jos jotain ei muista niin kannattaa tarkistaa kun väärät arvailut aiheuttaa turhaa sekaannusta kysyjissä!
Jos jotain ei muista niin kannattaa tarkistaa kun väärät arvailut aiheuttaa turhaa sekaannusta kysyjissä!
Mukana kuin peräpukama!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Juurikin noin kuten jamppi sanoin. Itse muisti etti leylandissa ja nuhveissa ole jarrulevyjen pooreissa mitään eroja katsoipa kummalta puolen hyväänsä.
Varmuuden vuoksi kävin varikolla jo eilen varta vasten varmistamassa.
Kerropas jusape missä kohdin olen maininnut että olisit "paskaa puhunut."
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Heinola ja Pattijoki vois vaikka suksia vittuun.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ja, jos suljette pois foorumilta niin aivan sama
Niin kauan kun apinat on hallituksessa niin vetäkää käteen.
Niin kauan kun apinat on hallituksessa niin vetäkää käteen.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Kun äly loppuu niin koetetaan voimalla, tosin ei toimi sekään. Näin paskalta foorumilta joku älykkäämpi olis osannu poistua itse!
Mukana kuin peräpukama!