Sivu 3/3

Re: Leyland 285

Lähetetty: 18 Touko 2020, 14:10
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Voi sen tehdä näinkin päin. Tuore harrastaja lähetti kuvia ja pyysi laittamaan tänne esimerkkinä.

Re: Leyland 285

Lähetetty: 18 Touko 2020, 14:12
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Lisäkuvat

Re: Leyland 285

Lähetetty: 18 Touko 2020, 14:36
Kirjoittaja Kerkänmatti
Ja tuosta jäänyt alamutka tulee nyt minulle :)

Re: Leyland 285

Lähetetty: 18 Touko 2020, 20:13
Kirjoittaja nuhvi63
Voihan toki :D
Mutta minun koneella mennään metsään, ja sinne ei tuo alakautta putki sovellu.
Ja voimasavua on kiva katella :lol:

Re: Leyland 285

Lähetetty: 02 Kesä 2020, 19:36
Kirjoittaja cityleukku
Moi Jos vaihdat sen takalasin olisin kiinnostunut niistä vanhoista ikkunan karmeista

Re: Leyland 285

Lähetetty: 02 Kesä 2020, 20:24
Kirjoittaja nuhvi63
cityleukku kirjoitti: 02 Kesä 2020, 19:36 Moi Jos vaihdat sen takalasin olisin kiinnostunut niistä vanhoista ikkunan karmeista
Ei ole myynnissä...

Re: Leyland 285

Lähetetty: 02 Kesä 2020, 21:05
Kirjoittaja cityleukku
Ok

Re: Leyland 285

Lähetetty: 02 Kesä 2020, 21:34
Kirjoittaja Kerkänmatti
Koetin tänään tutkia omasta katon rakennetta, niin en minäkään äkkivilkaisulla saanut selvää miten se on kiinni. "Ylioppilas" - Junkkarissa katto on pikairrotteinen koska siinä koko katto on hätäuloskäynti, mutta näissä on kattoluukku erikseen. Sen sijaan, kattelin että ilmeisesti koko hytin yläosa kippaa taakse jos aukaisee ne kaksi isokantaista pulttia.

Re: Leyland 285

Lähetetty: 08 Kesä 2020, 22:38
Kirjoittaja nuhvi63
Kolmesiipiset Fiskarsit tuli perässä ku litran mitta :lol:
IMG-20200607-WA0021.jpeg

Re: Leyland 285

Lähetetty: 23 Kesä 2020, 23:30
Kirjoittaja Kerkänmatti
Ilmeisesti on KH-siipiset? Minulla on samanlaiset aurat, ehkäpä joku syksy saan itsekin niitä kuutosella vetää :)

Selvittelin kattoasiaa tässä ohessa kun omaa konetta tutkiskellut, niin nuo urakantaiset ruuvit, kaksi kattoluukun etupuolella ja kaksi takapuolella, kun aukaisee niin pitäisi katon lähteä irti. Katon alla on vahvat palkit jotka on pulteilla kiinni ohjaamossa ja nuo ruuvit kiinni niissä.
Katon ruuvit
Katon ruuvit
Näytti siltä että jos hytin yläosan kippaa taakse, niin katkeaa etuseinän ja katon liitoskohdasta eli tuulilasi ei nouse mukana. :D

Re: Leyland 285

Lähetetty: 24 Kesä 2020, 09:29
Kirjoittaja nuhvi63
En tiedä millä siivillä on. Maailmanmestaruus aurat mainostarra niissä on :lol:
Sain hakemisen vaivalla nuo yheltä tutulta....

Täytyy irrottaa se katto tässä kesän aikana, samalla kun tekee muutakin huoltoa siihen, kiitos vinkistä :D

Re: Leyland 285

Lähetetty: 16 Heinä 2020, 09:24
Kirjoittaja Kerkänmatti
nuhvi63 kirjoitti: 27 Huhti 2020, 18:53 Mites tähän kannattaa laittaa hydrauliikan lisälohkoja :?:
Kippiliittimestä vai suoraan nokkapumpulta tulevan linjan väliin :?:
Ainakin kolmelohkoinen lisäventtiili on tarpeen.
Itsekin asiaa miettinyt kun omaan tulee jossain vaiheessa ajankohtaiseksi hydrauliikan muutos. Onko näissä vakiona muuta kuin se yksitoiminen venttiili repussa, optiona sitten saanut 1-2x kaksitoimisen? Eihän siinä vipukulississa ole kolmelle ulkoisen vivulle paikkaa.

Eikö se olisi paras kun laitat painelinjan väliin sarjanipalla lohkon, ja lohkolta oma paluu erikseen reppuun. Kippiliitin jäisi vapaaksi, saat vakiopaikalle lohkot ja tarvittaessa tuplaajaventtiilillä jakaa toisen niistä kahtia :?:
Tämmöinen rakenne itsellä ollut mielessä.

Tuohon katon vuotoon. Oon huomannut saman ongelman, ja vesi tulee siitä kattoluukun alla olevan korotusreunan ja kattopellin välistä. Se reunus ei näytä olevan kuin kulmistaan hitsipisteillä kiinni, joten jos katto vieläpä rutussa niin varmasti vuotaa. Täytyy itselläkin jossain vaiheessa purkaa ja tutkia miten sen saisi fiksuiten tiivistettyä.