Sivu 2/3

Re: Leyland 285

Lähetetty: 25 Huhti 2020, 11:04
Kirjoittaja Mikalah
nuhvi63 kirjoitti: 19 Huhti 2020, 16:40 Joo, kopin ja vanteet kun maalais niin olis hyvin nätti 8)
Kytkin ravistaa, lienee ne kirotut moottorin kumityynyt vaihtokunnossa, käsijarru piti käydä altapäin laukasemassa pois.
Sivurajottimet on jotkut ihme sätökset.
Kopin laseista osa pleksiä, hirveet rämisijät.
Pakoputki on loppu, muutan sen tavan pystyputkeksi.
Ainahan näissä jotain pientä on :lol: :lol:
Mun 2100 on kans vaihtoon menos nuo moottorin kumityynyt. Tuo systeemi on vähä hanurista ku perä/laatikko kumminki kiinteä ja moottori kumityynyillä rungossa, toki sillä varmaanki haettu sitä että ei moottori resonoisi. Oon miettiny tuohon omaani jos laittais sen moottorin kiinteästi runkoon eli kumityynyt veks, mutta siitä en tiedä millainen siitä sitte käytännössä tulee että pelittäiskö niin? 🤔 Nuo kumityynyt ku menee niin alkaa moottori ravistaan ja jos se kauan on niin aiheuttaa hallaa kytkimen/laatikon osille. Hieno leukku! 👍

Re: Leyland 285

Lähetetty: 25 Huhti 2020, 13:01
Kirjoittaja nuhvi63
Aattelin jos sorvais nylonista noiden kumien tilalle holkit, vois kestää paremmin.
Kuutonen ei juuri tärise, hyvin kesti avaimet lokarin päällä :D

Re: Leyland 285

Lähetetty: 26 Huhti 2020, 09:25
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Jos nuo kumit kerran 15 vuoteen tai 20 vuoteen tarvitsee vaihtaa, niin ei mahda olla syytä vaihtaa muuksi.

Noi takapään pultit sitten katkeilee jos teette sinne virityksiä, vaatii sitten kytkimen päästön, ja kytkinkopan viennin koneistamolle tms.

Takapäähän on saatavilla ylikokopultteja ko. ongelmaan. Ehjillä pehmeillä tyynyillä tuo ei ole ongelma, mutta nailonin kanssa mahtaa tuo oire tulla. Toki harrastekoneissa ei mahda olla väliä, vaihtaa pultteja 5v välein ennemmin kuin kumityynyjä 15v välein :roll:

Re: Leyland 285

Lähetetty: 26 Huhti 2020, 09:42
Kirjoittaja nuhvi63
No eipä sinne sitten kannata ku uudet kumit laittaa :shock:

Re: Leyland 285

Lähetetty: 27 Huhti 2020, 18:53
Kirjoittaja nuhvi63
Mites tähän kannattaa laittaa hydrauliikan lisälohkoja :?:
Kippiliittimestä vai suoraan nokkapumpulta tulevan linjan väliin :?:
Ainakin kolmelohkoinen lisäventtiili on tarpeen.

Re: Leyland 285

Lähetetty: 02 Touko 2020, 09:42
Kirjoittaja nuhvi63
Olen pahoillani :oops:
IMG_20200502_104048.jpg

Re: Leyland 285

Lähetetty: 02 Touko 2020, 13:47
Kirjoittaja jamppi
Mitenkähän kestää värinöitänoin pitkä putki?

Re: Leyland 285

Lähetetty: 02 Touko 2020, 14:17
Kirjoittaja nuhvi63
Siellä on tukirauta, ei vain näy tuossa kuvassa.
Ei tutise yhtään.

Re: Leyland 285

Lähetetty: 10 Touko 2020, 17:11
Kirjoittaja nuhvi63
Kytkin ravistaa liikkeelle lähtiessä jonkun verran.
Moottorin kumityynyt vai asetelmassa vikaa, vai kenties molemmissa :?:
Ja kuinka kopin katto on kiinni :?:
On hiukan rutussa ja vuotaa vettä sakastiin, pitää ottaa irti ja korjata.

Re: Leyland 285

Lähetetty: 11 Touko 2020, 07:32
Kirjoittaja kari t
Lieneekö tuossakin kopin katon irroitus samalla tavalla mitä ylioppilasmallissa?
Katon etururkissa on sokat, takanurkissa tapit, irroita sokat, pukkaat kattoa hieman taksepäin, nostat katon pois.

Re: Leyland 285

Lähetetty: 11 Touko 2020, 18:10
Kirjoittaja Kerkänmatti
nuhvi63 kirjoitti: 10 Touko 2020, 17:11 Kytkin ravistaa liikkeelle lähtiessä jonkun verran.
Minulla ravisti 2100 aikanaan ostaessa melko pahasti, mutta sen sai pois pelkästään vaihtamalla kytkimen irrotuskäpälät uusiin ja säätämällä ne. Käpälät piti vaihtaa kun joku oli hitsannut niiden säätöruuvit kiinni, mutta ne oli edulliset, nyt en tiedä saako niitä nykyään. Siistin näköinen kone muuten!

Re: Leyland 285

Lähetetty: 11 Touko 2020, 21:18
Kirjoittaja nuhvi63
Kerkänmatti kirjoitti: 11 Touko 2020, 18:10
nuhvi63 kirjoitti: 10 Touko 2020, 17:11 Kytkin ravistaa liikkeelle lähtiessä jonkun verran.
Minulla ravisti 2100 aikanaan ostaessa melko pahasti, mutta sen sai pois pelkästään vaihtamalla kytkimen irrotuskäpälät uusiin ja säätämällä ne. Käpälät piti vaihtaa kun joku oli hitsannut niiden säätöruuvit kiinni, mutta ne oli edulliset, nyt en tiedä saako niitä nykyään. Siistin näköinen kone muuten!
Kiitos, on ollut tarkoilla isännillä.
Kytkimelle pääsee kai helpoiten alakautta, suojapellin poistamalla :?:
Eiköhän osia löydy kun alkaa kysellä.
Kaikki suodattimet ja öljyt, jarru ja pakkasnesteet pitää vielä vaihtaa ennen kuin tuota enempää kiusaa...

Re: Leyland 285

Lähetetty: 11 Touko 2020, 21:19
Kirjoittaja nuhvi63
kari t kirjoitti: 11 Touko 2020, 07:32 Lieneekö tuossakin kopin katon irroitus samalla tavalla mitä ylioppilasmallissa?
Katon etururkissa on sokat, takanurkissa tapit, irroita sokat, pukkaat kattoa hieman taksepäin, nostat katon pois.
Pitänee tutkia, ei saanut äkkivilkasulla selvää.

Re: Leyland 285

Lähetetty: 14 Touko 2020, 13:06
Kirjoittaja Kerkänmatti
Tosiaan alakautta kytkimelle pääsee ja tulee hyvin esille kun ne pellit irrottaa. Kannattaa lukea tuolta Raskaampi kalusto -osiosta mitä olen kirjoittanut omasta 2100:sta ja kytkimen silloisista ongelmista. Tarkennuksena säätöön, säädä ensin irrotushaarukan välys normaaliksi eli pari milliä. Sitten, pyöritä käpälä kerrallaan painelaakerin maljan nivelen kohdalle ja liuskamitalla vertaa onko kaikki samalla tasolla, säädä jos on eroa. Vaatii useamman säätökierroksen että kaikki on samassa tasossa, mutta tuolla konstilla sain ravistamisen lähes kokonaan pois. Pitää mitata siitä kupin nivelen kohdasta koska siinä kohdassa kupin kääntyily ei juuri vaikuta välykseen.

Edellyttänee tietenkin että moottori on linjassa JA irrotusmekanismin osat ehjiä, minulla oli silloin ne maljan puslat hajalla ja ravistaminen väheni jo merkittävästi kun ne laittoi kuntoon.

Re: Leyland 285

Lähetetty: 15 Touko 2020, 10:58
Kirjoittaja nuhvi63
Kiitoksia :D