Leyland 285

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

Mikalah
Mini -nuhvisti
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Maalis 2016, 21:41
Konekalustoani: Nuffield 3, Leukku 2100

25 Huhti 2020, 11:04

nuhvi63 kirjoitti:
19 Huhti 2020, 16:40
Joo, kopin ja vanteet kun maalais niin olis hyvin nätti 8)
Kytkin ravistaa, lienee ne kirotut moottorin kumityynyt vaihtokunnossa, käsijarru piti käydä altapäin laukasemassa pois.
Sivurajottimet on jotkut ihme sätökset.
Kopin laseista osa pleksiä, hirveet rämisijät.
Pakoputki on loppu, muutan sen tavan pystyputkeksi.
Ainahan näissä jotain pientä on :lol: :lol:
Mun 2100 on kans vaihtoon menos nuo moottorin kumityynyt. Tuo systeemi on vähä hanurista ku perä/laatikko kumminki kiinteä ja moottori kumityynyillä rungossa, toki sillä varmaanki haettu sitä että ei moottori resonoisi. Oon miettiny tuohon omaani jos laittais sen moottorin kiinteästi runkoon eli kumityynyt veks, mutta siitä en tiedä millainen siitä sitte käytännössä tulee että pelittäiskö niin? 🤔 Nuo kumityynyt ku menee niin alkaa moottori ravistaan ja jos se kauan on niin aiheuttaa hallaa kytkimen/laatikon osille. Hieno leukku! 👍
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

25 Huhti 2020, 13:01

Aattelin jos sorvais nylonista noiden kumien tilalle holkit, vois kestää paremmin.
Kuutonen ei juuri tärise, hyvin kesti avaimet lokarin päällä :D
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

26 Huhti 2020, 09:25

Jos nuo kumit kerran 15 vuoteen tai 20 vuoteen tarvitsee vaihtaa, niin ei mahda olla syytä vaihtaa muuksi.

Noi takapään pultit sitten katkeilee jos teette sinne virityksiä, vaatii sitten kytkimen päästön, ja kytkinkopan viennin koneistamolle tms.

Takapäähän on saatavilla ylikokopultteja ko. ongelmaan. Ehjillä pehmeillä tyynyillä tuo ei ole ongelma, mutta nailonin kanssa mahtaa tuo oire tulla. Toki harrastekoneissa ei mahda olla väliä, vaihtaa pultteja 5v välein ennemmin kuin kumityynyjä 15v välein :roll:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

26 Huhti 2020, 09:42

No eipä sinne sitten kannata ku uudet kumit laittaa :shock:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

27 Huhti 2020, 18:53

Mites tähän kannattaa laittaa hydrauliikan lisälohkoja :?:
Kippiliittimestä vai suoraan nokkapumpulta tulevan linjan väliin :?:
Ainakin kolmelohkoinen lisäventtiili on tarpeen.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

02 Touko 2020, 09:42

Olen pahoillani :oops:
IMG_20200502_104048.jpg
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

02 Touko 2020, 13:47

Mitenkähän kestää värinöitänoin pitkä putki?
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

02 Touko 2020, 14:17

Siellä on tukirauta, ei vain näy tuossa kuvassa.
Ei tutise yhtään.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

10 Touko 2020, 17:11

Kytkin ravistaa liikkeelle lähtiessä jonkun verran.
Moottorin kumityynyt vai asetelmassa vikaa, vai kenties molemmissa :?:
Ja kuinka kopin katto on kiinni :?:
On hiukan rutussa ja vuotaa vettä sakastiin, pitää ottaa irti ja korjata.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

11 Touko 2020, 07:32

Lieneekö tuossakin kopin katon irroitus samalla tavalla mitä ylioppilasmallissa?
Katon etururkissa on sokat, takanurkissa tapit, irroita sokat, pukkaat kattoa hieman taksepäin, nostat katon pois.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

11 Touko 2020, 18:10

nuhvi63 kirjoitti:
10 Touko 2020, 17:11
Kytkin ravistaa liikkeelle lähtiessä jonkun verran.
Minulla ravisti 2100 aikanaan ostaessa melko pahasti, mutta sen sai pois pelkästään vaihtamalla kytkimen irrotuskäpälät uusiin ja säätämällä ne. Käpälät piti vaihtaa kun joku oli hitsannut niiden säätöruuvit kiinni, mutta ne oli edulliset, nyt en tiedä saako niitä nykyään. Siistin näköinen kone muuten!
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

11 Touko 2020, 21:18

Kerkänmatti kirjoitti:
11 Touko 2020, 18:10
nuhvi63 kirjoitti:
10 Touko 2020, 17:11
Kytkin ravistaa liikkeelle lähtiessä jonkun verran.
Minulla ravisti 2100 aikanaan ostaessa melko pahasti, mutta sen sai pois pelkästään vaihtamalla kytkimen irrotuskäpälät uusiin ja säätämällä ne. Käpälät piti vaihtaa kun joku oli hitsannut niiden säätöruuvit kiinni, mutta ne oli edulliset, nyt en tiedä saako niitä nykyään. Siistin näköinen kone muuten!
Kiitos, on ollut tarkoilla isännillä.
Kytkimelle pääsee kai helpoiten alakautta, suojapellin poistamalla :?:
Eiköhän osia löydy kun alkaa kysellä.
Kaikki suodattimet ja öljyt, jarru ja pakkasnesteet pitää vielä vaihtaa ennen kuin tuota enempää kiusaa...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

11 Touko 2020, 21:19

kari t kirjoitti:
11 Touko 2020, 07:32
Lieneekö tuossakin kopin katon irroitus samalla tavalla mitä ylioppilasmallissa?
Katon etururkissa on sokat, takanurkissa tapit, irroita sokat, pukkaat kattoa hieman taksepäin, nostat katon pois.
Pitänee tutkia, ei saanut äkkivilkasulla selvää.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

14 Touko 2020, 13:06

Tosiaan alakautta kytkimelle pääsee ja tulee hyvin esille kun ne pellit irrottaa. Kannattaa lukea tuolta Raskaampi kalusto -osiosta mitä olen kirjoittanut omasta 2100:sta ja kytkimen silloisista ongelmista. Tarkennuksena säätöön, säädä ensin irrotushaarukan välys normaaliksi eli pari milliä. Sitten, pyöritä käpälä kerrallaan painelaakerin maljan nivelen kohdalle ja liuskamitalla vertaa onko kaikki samalla tasolla, säädä jos on eroa. Vaatii useamman säätökierroksen että kaikki on samassa tasossa, mutta tuolla konstilla sain ravistamisen lähes kokonaan pois. Pitää mitata siitä kupin nivelen kohdasta koska siinä kohdassa kupin kääntyily ei juuri vaikuta välykseen.

Edellyttänee tietenkin että moottori on linjassa JA irrotusmekanismin osat ehjiä, minulla oli silloin ne maljan puslat hajalla ja ravistaminen väheni jo merkittävästi kun ne laittoi kuntoon.
Viimeksi muokannut Kerkänmatti, 15 Touko 2020, 13:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

15 Touko 2020, 10:58

Kiitoksia :D
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Vastaa Viestiin