Leyland 262 Joensuun valtralla.
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kävin katsomassa ko. yksilöä tänään (srj.num. 21817), kuume iski: armeijan jälkeen on Leyland saatava ei auta muu
On siinä traktoria tosiaan, hyvänoloinen koppi, radio ja kaikki, sisustakin helppo muokata haluamakseen.
Ko. yksilöä en varmasti hanki kalliin hinnan (4400€) takia, mutta ajatus jää kytemään. Kyllä siihen "metsäohjaamo" saadaan, se on varma. Olisi varmasti oiva traktori käyttöpelinä tuommoinen 262-272.
Sanokaas leylandiin tottumattomalle (tosiaan ylläpitäjä tämän sivuston olen, jjos ei joku tiedä ), miksi siinä oli kolme jarrupolinta? Onko tämä se "parjattu leylandin Q ohjaamon omituisuus", vai kenties joku itse tehty hässäkkä?
Sanokaas leylandin omistajat tarkeneeko kopissa talvella?
Tuossa oli vielä orbitrooli väljä: ratti pyöri holtittomasti ympäriinsä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
- Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu
kyllä näihi metsä ohjaamon saa ku vaa viittii askarrella. oon 272 suunnitellu pariinki kertaa.
Tosta lömmöstä en tiä ku on 272 puhaltimen moottori pimahtanu ja 384 ei oo lämppäriä ollenkaa (meillä)
Oliko ohjaus ns. liika kevyt?
Valtra taustalla pilaa hyvän kuvan
Tosta lömmöstä en tiä ku on 272 puhaltimen moottori pimahtanu ja 384 ei oo lämppäriä ollenkaa (meillä)
Oliko ohjaus ns. liika kevyt?
Valtra taustalla pilaa hyvän kuvan
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Sen verta olen ajanut 272 leukkua, ja alkuun itsekin ihmettelin tuota samaa hommaa, mutta selvisihän se aika nopeasti.
Siinäkun ei ole jarrupolkimissa sitä salpaa niinkuin nuffissa, vaan tässä poljet sitä keskimmäistä poljinta, ja näin molemmat puolet jarruttaa.
Tämän pitäisi helpottaa kääntöjarru hommaa ainakin teoriassa, mutta ne polkimet siellä alla on kyllä niin kapeat, kun se keskimmäinen poljin on siinä päällä niin siinä tulee painettua sitä keskimmäistäkin poljinta samalla ja siitä seuraa toisenkin puolen jarrutus...
Toisaalta saahan sen keskimmäisen polkimen täysin ylös nostettua, mutta se ei tahdo pysyä siellä ilman köyttämistä.
Siinäkun ei ole jarrupolkimissa sitä salpaa niinkuin nuffissa, vaan tässä poljet sitä keskimmäistä poljinta, ja näin molemmat puolet jarruttaa.
Tämän pitäisi helpottaa kääntöjarru hommaa ainakin teoriassa, mutta ne polkimet siellä alla on kyllä niin kapeat, kun se keskimmäinen poljin on siinä päällä niin siinä tulee painettua sitä keskimmäistäkin poljinta samalla ja siitä seuraa toisenkin puolen jarrutus...
Toisaalta saahan sen keskimmäisen polkimen täysin ylös nostettua, mutta se ei tahdo pysyä siellä ilman köyttämistä.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
- Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu
Mutta jarrut ja sähköt on näis kaikkein huonointa. Vaikka laittasit uudet jarru ja viet yhe esim: hiekka kurman niin ja jarrutat kunnolla nii jarrut on moro!
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Ja sellaisen ominaisuuden olen huomannut ainakin siinä yksilössä jolla olen ajanut joitakin muutamia kymmeniä tunteja, niin kun ajo on sellaista että pitää suuntaa vaihtaa koko ajan kuten etukuormain työ, lumenlanaus jne, niin siihen on vaikea saada pakkia päälle.
Miltei pitäisi olla suojalasit silmillä kun laittaa pakkia päälle, nimittäin sorvaa aika pahasti pakkiratasta, eteenpäin vaihteet kyllä menee hyvin päälle.
Tiedä sitten onko se tuon koneen vaiva, vai onko se yleisempääkin muissakin synkronoimattomissa leukun laatikoissa...
Miltei pitäisi olla suojalasit silmillä kun laittaa pakkia päälle, nimittäin sorvaa aika pahasti pakkiratasta, eteenpäin vaihteet kyllä menee hyvin päälle.
Tiedä sitten onko se tuon koneen vaiva, vai onko se yleisempääkin muissakin synkronoimattomissa leukun laatikoissa...
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
- Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu
ei sitä kaikkissa ole. meillä 384 sama ongelma. 272 on synchro q hytillä
siinä on vaa siirtäjät kulu kovan ajon takia niin että pykäliä ei saa päälle ja saaki nii menee kerralla 2pykälää
siinä on vaa siirtäjät kulu kovan ajon takia niin että pykäliä ei saa päälle ja saaki nii menee kerralla 2pykälää
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Jarrut on kait helppo korjata, peruslevyt hydraulikäyttöisenä. Mites saakos tähän esim. työsylintereitä ja vastaavia jarruosia?NH 110-90dtt kirjoitti:Mutta jarrut ja sähköt on näis kaikkein huonointa. Vaikka laittasit uudet jarru ja viet yhe esim: hiekka kurman niin ja jarrutat kunnolla nii jarrut on moro!
Sähköt nyt meikäläinen muokkaa omakseen, lisälämppäriä ja muuta kenties. Ei olisi ainakaan se syy hankkimattomuudelle. Lisää vain juttua, kiinnostaa kyllä
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
- Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu
pintoja levihin saa mut jos en väärin muista niin sylitereihin ei saa muutaku joitakin tiivisteitä ja niitäkin huonosti.
sähköt minäkin olen tehy 98% ite nii ainaki valot pelaa
kysyä saa jos jotai tulee mieleen. jos en tie nii otan äkkiä selvää, tunnen monia jotka on ikänsä touhunnu leukkujen kanssa
sähköt minäkin olen tehy 98% ite nii ainaki valot pelaa
kysyä saa jos jotai tulee mieleen. jos en tie nii otan äkkiä selvää, tunnen monia jotka on ikänsä touhunnu leukkujen kanssa
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Leylandin jarruihin saa kaikkia osia,sylinterin korjaussarjoja sekä täydellisiä sylintereitä(pää ja työ).Jarrulevyihin saa pintasarjat tai sitten täydellisen levyn,eli ongelmia ei ole osien saatavuudessa.
LEYLAND TRACTORS a whole lot more to offer!
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
- Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu
kerro heti että mistä?
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
Taitaa liittyä tuo nimimerkki "leypart" jotenkin noihin leylandin osiin .Eiköhän kyseinen liike juuri niitä myy vai puhunko aivan pehmeitäNH 110-90dtt kirjoitti:kerro heti että mistä?
Hattu päähän ja hyvästi!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Tuohan on jo jonkinaikaa siellä valtralla seissyt, kun pyynti on tosiaan yläkantissa. Melkein samalla rahalla saa siellä nettikoneessa kaupan olevan siistin 702:sen . Ihan asiallisen näköinenhän tuo 262:kin, jonkinlaiset etupainotkin, vähintään tonni vaan liikaa hintaa.
Ei ole kyllä normaalia että leukkuun on hankala saada pakkia päälle. Molemmat sekä kymppiloota että synchro ovat todella miellyttäviä käyttää.
Ei ole kyllä normaalia että leukkuun on hankala saada pakkia päälle. Molemmat sekä kymppiloota että synchro ovat todella miellyttäviä käyttää.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
Leylandin osia saa Marjakangas, Leypart, Koneviitasalo, Ikhanglia67 kirjoitti:Taitaa liittyä tuo nimimerkki "leypart" jotenkin noihin leylandin osiin .Eiköhän kyseinen liike juuri niitä myy vai puhunko aivan pehmeitäNH 110-90dtt kirjoitti:kerro heti että mistä?
Tietty jotain vielä allekirjottaneellakin
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
- Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu
kiitos tiedosta. missä päin tämä lypart siaitsee??
muutama vuosi sitten etsittiin jarusylinteriä ja joka paikasta sanottiin että englanitsta tilaamalla
muutama vuosi sitten etsittiin jarusylinteriä ja joka paikasta sanottiin että englanitsta tilaamalla
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90