Jäähdytinnesteet öljyn sekaan?

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

Leilaukko
Vitos -nuffisti
Viestit: 43
Liittynyt: 20 Syys 2018, 19:13
Konekalustoani: Leyland 384 vm -70
NLCF r.y jäsen Nro: 560

20 Loka 2019, 20:17

Remontti etenee, putket on irrotettu. Kampiakseli tarkistettu, korjaustarvetta ei ole. Pari kyssäriä kuitenkin tähän kohtaan:
-pitääkö kannen pultit uusia?
-onko sininen hylomar hyvä sylinteriputkien O-renkaitten asennukseen? Kai sinne jotain tiivistysainetta on hyvä laittaa. Pahoja syöpymiä ei ole,puhdistus kyllä vähän kesken vielä.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

21 Loka 2019, 15:10

Minä olen käyttäny liukasteena hyvälaatuista moottorisikonia. Varma on varmaa.
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

21 Loka 2019, 20:06

Hylomaria ite laitoin. Silikonit.. Pthyi :D
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

21 Loka 2019, 20:14

Täällä on sen verran kovia ammattilaisia neuvomassa että minä taidan amatöörinä jättää neuvomiset heille.
Mukana kuin peräpukama!
Leilaukko
Vitos -nuffisti
Viestit: 43
Liittynyt: 20 Syys 2018, 19:13
Konekalustoani: Leyland 384 vm -70
NLCF r.y jäsen Nro: 560

21 Loka 2019, 20:49

Taidanpa käyttää hylomaria kun sitä on valmiiksi käsillä. Toiveissa olisi saada loppuviikosta osia kotiin, pääsisi viikonloppuna kasaamaan.
Onhan tuossa puuhaa, varsinkin kun oma toimintakyky ei ole ihan terveen ihmisen tasolla.
Moottoripuolella ei pitäisi remontin jälkeen olla ongelmia.
Ei malttaisi millään odottaa että pääsee taas päristelemään :D
Leilaukko
Vitos -nuffisti
Viestit: 43
Liittynyt: 20 Syys 2018, 19:13
Konekalustoani: Leyland 384 vm -70
NLCF r.y jäsen Nro: 560

29 Loka 2019, 08:35

Huomenia! Tänään se alkaa, nimittäin lohkon puhdistus ja sylinteriputkien asennus!
Pari asiaa haluaisin vielä varmistaa:
1. Jossain viestiketjussa mainittiin että alempi öljyrengas männässä on "turha". Voiko/kannattaako se jättää pois?
2. Lohkoon pitäisi ilmeisesti tulla kaksi ohjausnastaa jotka ohjaavat kannen oikealle paikalle. Tässä traktorissa niitä ei ollut. Näköjään kannen saa paikalleen ilman niitä koska tämäkin on toiminut eikä kannessa ole merkkejä siitä ettei öljy olisi kiertänyt.
Kannattaako uhrata aikaa ohjausnastojen etsintään? Onko iso mahdollisuus mennä pieleen jos kasaan ilman niitä. Öljyreiät on aika pienet...
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

29 Loka 2019, 09:37

Jätä vaan pois se alin öljyrengas.
Öljy tulee kanteen sillä ulkopuolisella putkella.
Ei se niitä nastoja kaipaa.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Leilaukko
Vitos -nuffisti
Viestit: 43
Liittynyt: 20 Syys 2018, 19:13
Konekalustoani: Leyland 384 vm -70
NLCF r.y jäsen Nro: 560

29 Loka 2019, 17:52

Sain uudet sylinteriputket paikalleen tänään. Vaihdoin myös männänrenkaat, paitsi ne alimmaiset öljyrenkaat. Jätin vanhat paikalleen. En pelkästään laiskuuttani, tuo oikea käsi toimii vähän huonosti..
Eli siis vaihdoin jokaiseen mäntään ylemmän öljyrenkaan uuteen, alempi jäi vanha. Olipas hankalasti selitetty :D
Ehkä huomenna sitten männät paikalleen lohkoon jos ehtii/jaksaa.
Kiitoksia neuvoista kaikille!
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

29 Loka 2019, 23:02

mämitääntiedä kirjoitti:
29 Loka 2019, 15:17
nuhvi63 kirjoitti:
29 Loka 2019, 09:37
Jätä vaan pois se alin öljyrengas.
Öljy tulee kanteen sillä ulkopuolisella putkella.
Rupeaa öljyä kulumaan :)
Ei ala jos moottori on kunnossa.
Kokemusta on.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Leilaukko
Vitos -nuffisti
Viestit: 43
Liittynyt: 20 Syys 2018, 19:13
Konekalustoani: Leyland 384 vm -70
NLCF r.y jäsen Nro: 560

30 Loka 2019, 21:43

Just olisi ollu hyvä draivi päällä kasata leukkua, ni auto ei lähde käyntiin :twisted:
Pienen telkkuamisen jälkeen selvisi että startti sökö..
Nyt on sitten kaks projektia menossa :D
Leilaukko
Vitos -nuffisti
Viestit: 43
Liittynyt: 20 Syys 2018, 19:13
Konekalustoani: Leyland 384 vm -70
NLCF r.y jäsen Nro: 560

03 Marras 2019, 11:00

Terve taas! Asentelen kiertokankia kampiakseliin kiinni. Heräsi kysymys kiristysmomentista:
Ohje antaa 8,3kpm tai 60 lb. ft.
Momenttiavaimessani on nm asteikko, ja syötin pariinkin yksikönmuunnossovellukseen lukemat ja sain vastaukseksi n. 81nm.
Onko tiukkuus oikeasti noin hirmuinen vai tuliko tehtyä virhe?
Pultit tällä hetkellä sormitiukkuudessa,vastauksia odotellessa..
Leilaukko
Vitos -nuffisti
Viestit: 43
Liittynyt: 20 Syys 2018, 19:13
Konekalustoani: Leyland 384 vm -70
NLCF r.y jäsen Nro: 560

03 Marras 2019, 11:08

Selvisi, sekoilin mittayksiköiden kanssa. 1 kilo on tietysti 10nm.
Että hävettää.... :roll:
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

03 Marras 2019, 14:59

1kpm ei ole ihan suoraan 10Nm vaan hieman vähemmän. 1kpm on 9.806Nm.
Eli 8.3kpm on aika tarkaan 81.4Nm
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Leilaukko
Vitos -nuffisti
Viestit: 43
Liittynyt: 20 Syys 2018, 19:13
Konekalustoani: Leyland 384 vm -70
NLCF r.y jäsen Nro: 560

03 Marras 2019, 16:05

Kiitos noista momenttitiedoista! Tajusin itsekin uskoa taulukkoja, ja 81,4nm tiukkuuteen laitettiin. Nyt olis alakerta kasassa, jos huomenna sais kannen paikalleen. Sitähän pääsee ens viikolla kurvailemaan!
Ai niin, volvokin starttaa taas. Ostin uuden akun, sen jälkeen startin ja sitten huomasin että moottorin ja rungon välinen maadoituskaapeli oli huonosti kiinni liittimessä...
Mutta kyllä se nyt starttaa rivakasti :D
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

03 Marras 2019, 20:58

Kannen jälkikiristys sitten ensimmäisen kunnon lämpimksi käytön jäleen ( myös tietty vennttiilien säätö ) ja toinen jälkikiristys suositeltava, 50-100h ajelujen jälkeen
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Vastaa Viestiin