Leyland 384/270 Moottori
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ohjeen mukainen kiristys riittää.
Ei kannen pinnapultit yleensä tiukassa ole, pari mutteria päähän kiristäen ja kääntää auki.
Euron puukolla olen ite yleensä tiivisteenjämät kaapinu pois.
Ei tarvi tiivisteliimaa välttämättä, ite oon laittanut Hylomaria siihen nokka-akselin puolelle ulkoreunaan, ei ala niin herkästi tihkumaan öljyä ulos.
Ei kannen pinnapultit yleensä tiukassa ole, pari mutteria päähän kiristäen ja kääntää auki.
Euron puukolla olen ite yleensä tiivisteenjämät kaapinu pois.
Ei tarvi tiivisteliimaa välttämättä, ite oon laittanut Hylomaria siihen nokka-akselin puolelle ulkoreunaan, ei ala niin herkästi tihkumaan öljyä ulos.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Joo, 2 mutteria peräkkäin pinnaan, ja ne toisiaan vasten kirraten, ja pinna pois alemmasta mutusta auki kiertäen.
Vaikka, osaapi joku noista joskus olla aika sikatiukassakin, pinna lohkossa kiinni ..... Jos on kosteutta päässyt kierteille ....
Ja ei liimoja kansitiivisteeseen, ei ole sellaiseksi suunniteltu että moisia tarvii.
Aikaa myöten, puhtailla pinnoilla tiivisteen ollessa, se vaan "pinttyy" lämpötilavaihtelujen ja puristusvoiman vuoksi pintoihin kiinni.
Vaikka, osaapi joku noista joskus olla aika sikatiukassakin, pinna lohkossa kiinni ..... Jos on kosteutta päässyt kierteille ....
Ja ei liimoja kansitiivisteeseen, ei ole sellaiseksi suunniteltu että moisia tarvii.
Aikaa myöten, puhtailla pinnoilla tiivisteen ollessa, se vaan "pinttyy" lämpötilavaihtelujen ja puristusvoiman vuoksi pintoihin kiinni.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 103
- Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
- Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
- NLCF r.y jäsen Nro: 547
- Paikkakunta: Roi
Kiitokset vastanneille.
Nyt iski matemaattinen pulma. Ajoitusmerkit kohdalleen.
Seloste:
Kun on laittanut kampiakselin hammasrattaan (25 hammasta) merkin ja välihammasrattaan (58 hammasta) kahden merkin,
sekä nokka-akselin (50 hammasta) merkin että ruiskutuspumpun (50 hammasta) merkit kohdalleen.
Ykkössylinterin männän ollessa ylä asennossa.
Q1.
Kun haluaa katsoa pitääkö merkit paikkansa. Montako kierrosta saa pyörittää kampiakselia että seuraavan kerran kaikki edellä mainitut merkit ovat vasttakain?.
Q2.
Vain onko merkkien asettaminen kohdalleen vain alkutilanne ja sen jälkeen kampiakselin pyöritelystä ei tarvitse välittää?.
Paitsi silloin kun asettaa venttiilien välykset.
Q3.
Mikä on oikea järjestys venttiilien säädölle?.
Nyt iski matemaattinen pulma. Ajoitusmerkit kohdalleen.
Seloste:
Kun on laittanut kampiakselin hammasrattaan (25 hammasta) merkin ja välihammasrattaan (58 hammasta) kahden merkin,
sekä nokka-akselin (50 hammasta) merkin että ruiskutuspumpun (50 hammasta) merkit kohdalleen.
Ykkössylinterin männän ollessa ylä asennossa.
Q1.
Kun haluaa katsoa pitääkö merkit paikkansa. Montako kierrosta saa pyörittää kampiakselia että seuraavan kerran kaikki edellä mainitut merkit ovat vasttakain?.
Q2.
Vain onko merkkien asettaminen kohdalleen vain alkutilanne ja sen jälkeen kampiakselin pyöritelystä ei tarvitse välittää?.
Paitsi silloin kun asettaa venttiilien välykset.
Q3.
Mikä on oikea järjestys venttiilien säädölle?.
Viimeksi muokannut OttuM, 02 Marras 2019, 16:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Joskus laskin, että montako kierrosta pitää pyörittää, että merkit taas kohtaavat. Olisko ollut jokin 33 kierrosta, tai sitä luokkaa .....
Ihan lähtökohtainen asetus se on. Venat säätelet kun cyl 1 vaihtaa, säädä 4, kun 3 vaihtaa säädä 2 kun 4 vaihtaa säädä 1 ja kun 2 vaihtaa, säädä 3
Ihan lähtökohtainen asetus se on. Venat säätelet kun cyl 1 vaihtaa, säädä 4, kun 3 vaihtaa säädä 2 kun 4 vaihtaa säädä 1 ja kun 2 vaihtaa, säädä 3
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 103
- Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
- Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
- NLCF r.y jäsen Nro: 547
- Paikkakunta: Roi
Kiitos Jusape neuvoista ja onnittelut.
Nyt pitäis laittaa suuttimet paikoilleen. Kansi kävi koneistamolla ja samalla siihen vaihdettiin myös suuttimien holkit.
Holkkeja on jouduttu hieman laajentamaan tuurnalla lisää yläpäästä, jotta ne voitiin asentaa puristamalla tiukasti paikoilleen.
Asenettaessa suuttimia holkkeihin, ovat suuttimet vähän väljät holkeissa.
Q1
Oletteko käyttäneet jotain tiivisteainetta suuttimen ja holkin välissä?
Q2
Samoin suuttimen ja kannen välissä jotain juuritiivistetta?.
Kanteen on tehty painetestit jokaiselle uudelle venttiili/suutinholkille kun ne ovat olleet paikoillaan, holkit lopullisesti läpäisseet testin..
Nyt pitäis laittaa suuttimet paikoilleen. Kansi kävi koneistamolla ja samalla siihen vaihdettiin myös suuttimien holkit.
Holkkeja on jouduttu hieman laajentamaan tuurnalla lisää yläpäästä, jotta ne voitiin asentaa puristamalla tiukasti paikoilleen.
Asenettaessa suuttimia holkkeihin, ovat suuttimet vähän väljät holkeissa.
Q1
Oletteko käyttäneet jotain tiivisteainetta suuttimen ja holkin välissä?
Q2
Samoin suuttimen ja kannen välissä jotain juuritiivistetta?.
Kanteen on tehty painetestit jokaiselle uudelle venttiili/suutinholkille kun ne ovat olleet paikoillaan, holkit lopullisesti läpäisseet testin..
Viimeksi muokannut OttuM, 03 Marras 2019, 11:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kupari tahnalla olen voidellut suuttimen rungot ennen asennusta, lähtevät sitten tuskatta ylös jos tarvii joskus irrottaa.
Ei niihin kuulu mitään tiivisteitä.
Ei niihin kuulu mitään tiivisteitä.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 407
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
- Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
- NLCF r.y jäsen Nro: 218
- Paikkakunta: Perho
Eikös sentään se kupariprikka kuitenkin sinne holkin ja suuttimen väliin, tiivisteeksi..
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eihän se holkin ja suuttimen väliin tule, vaan kannen ja suutinrungon väliin, jos holkki on "pohjatonta mallia" , kuppimalliseen "pohjalliseen" holkkiin ei tule erillistä tiivisteprikkaa ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 103
- Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
- Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
- NLCF r.y jäsen Nro: 547
- Paikkakunta: Roi
Kiitos neuvoista.
Nuo suuttimenholkit ovat pohjattomia vain kupariputkn pätkiä,
toinenpää (yläpää) levenetty halkaisija suunassa.
( tilattu tämän sivuston mainostajalta).
Näihin on asennettaessa tehty lisää leveyttä tuurnalla kyseisiin kohtiin jotta pysyisi paremmin kannessa.kiinni kun valmiit lonkkasivat
Prikat tulee suuttimen ja kannen väliin. kuten on mainittu aiemmin viestiketjussa.
Alkuperäinen kysymys oli kun noita holkkeja on yläpäästä hieman levenetty käytetäänkö silloin holkin ja suuttimen rungon välissä jotain tiiviteainetta?.
Aikasemmin tuli esille että oli käytetty kuparitahnaa.
Nuo suuttimenholkit ovat pohjattomia vain kupariputkn pätkiä,
toinenpää (yläpää) levenetty halkaisija suunassa.
( tilattu tämän sivuston mainostajalta).
Näihin on asennettaessa tehty lisää leveyttä tuurnalla kyseisiin kohtiin jotta pysyisi paremmin kannessa.kiinni kun valmiit lonkkasivat
Prikat tulee suuttimen ja kannen väliin. kuten on mainittu aiemmin viestiketjussa.
Alkuperäinen kysymys oli kun noita holkkeja on yläpäästä hieman levenetty käytetäänkö silloin holkin ja suuttimen rungon välissä jotain tiiviteainetta?.
Aikasemmin tuli esille että oli käytetty kuparitahnaa.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ei tarvi muuta kuin sen Kupari tahnan, estää suuttimen jumituksen siihen holkkiin.
Pohjalle toki se kupariprikka, kun on pohjaton holkki.
Pohjalle toki se kupariprikka, kun on pohjaton holkki.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 103
- Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
- Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
- NLCF r.y jäsen Nro: 547
- Paikkakunta: Roi
Kiitos kommeteista.
Polttoaine virtauskaavio hukassa. Vaihdan uuden polttoainesuodatin rungon.
Q1.
Minne menee suuttimilta 'ylijäämä' polttoaineputket (paluu) joka haarautuu viimeisen suuttimen kohdalla ?. Olisiko tankki?, suodatin?, hehutulppa (imusarja)?.
A1.
Selvitin kirjastossa on nuffield 3 ,n polttoaine putkistosta periaatekuva.
Polttoaine virtauskaavio hukassa. Vaihdan uuden polttoainesuodatin rungon.
Q1.
Minne menee suuttimilta 'ylijäämä' polttoaineputket (paluu) joka haarautuu viimeisen suuttimen kohdalla ?. Olisiko tankki?, suodatin?, hehutulppa (imusarja)?.
A1.
Selvitin kirjastossa on nuffield 3 ,n polttoaine putkistosta periaatekuva.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tarkoittanet nyt kopalla kytkinASETELMAA
Nehän on 5/16 pultit ( 1/2" kanta = ), eli pultti on n.8mm. 384 korjaamokirjassa ei mainittu momenttia noille, mut suuttimet on kiinnitetty saman halkaisijan omaavilla pulteilla, ja niille annetaan n.20Nm .
Ei ne kytkimessäkään ihan tolkuttomasti ole kiinni, pitkät pultit....
Nehän on 5/16 pultit ( 1/2" kanta = ), eli pultti on n.8mm. 384 korjaamokirjassa ei mainittu momenttia noille, mut suuttimet on kiinnitetty saman halkaisijan omaavilla pulteilla, ja niille annetaan n.20Nm .
Ei ne kytkimessäkään ihan tolkuttomasti ole kiinni, pitkät pultit....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 103
- Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
- Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
- NLCF r.y jäsen Nro: 547
- Paikkakunta: Roi
Kiitos JusaPe
'Pirun nyrkki' on sanansa mittainen.
Kun nuo viisi pulttia joilla irrotusholkin liukuputki on kiinni koteloyksikössä.
Pitääkö juuri irroittaa VO ;n haarukka jotta saisi alemmat kaksi pulttia kiinni?.
Yritin jos pyöräyttäisi alemman koteloyksikön yläpuolelle ja kiinnittäisi heftiin
ja kääntää sen sitten yhdessä alemman koteloyksikön kanssa alapuolelle.
Mutta ei.
Kun vaihelaatikon puolella seinämässä on 'patti' joka estää kääntämisen.
Onko jollakin tiedossa kikka kolmosta?
Kuinka kiinnität pultit irroittamatta VO haarukkaa.
'Pirun nyrkki' on sanansa mittainen.
Kun nuo viisi pulttia joilla irrotusholkin liukuputki on kiinni koteloyksikössä.
Pitääkö juuri irroittaa VO ;n haarukka jotta saisi alemmat kaksi pulttia kiinni?.
Yritin jos pyöräyttäisi alemman koteloyksikön yläpuolelle ja kiinnittäisi heftiin
ja kääntää sen sitten yhdessä alemman koteloyksikön kanssa alapuolelle.
Mutta ei.
Kun vaihelaatikon puolella seinämässä on 'patti' joka estää kääntämisen.
Onko jollakin tiedossa kikka kolmosta?
Kuinka kiinnität pultit irroittamatta VO haarukkaa.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eikös siinä maljaholkissa ollut yhdessä kohtaa isompi reikä, jonka läpi saa taaempia pultteja kiristettyä, maljaa kierauttelemalla ?
Jokin tälläinen juttu siinä oli jonka kanssa itekkin aikanaan taistelin ja ihmettelin, muutamia vuosia jo aikaa kun kasannut, purkaessa noit ei aina niin jää muistiin ...
Jokin tälläinen juttu siinä oli jonka kanssa itekkin aikanaan taistelin ja ihmettelin, muutamia vuosia jo aikaa kun kasannut, purkaessa noit ei aina niin jää muistiin ...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68