Leyland 384/270 Moottori
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Uudemmissa koko ohjainlirpaketta ei edes ole. Omien silmämääräisten kanavamuototutkimusten perusteella ei kanavissakaan ole juurikaan havaittavaa eroa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Luulenpa että jos sen lärpäkkeen hioisi pois niin moottorin täytös jopa hieman paranisi.
Turha se lienee, insinööri on terästetyn teekupin äärellä vaan sen siihen suunnitellut
Turha se lienee, insinööri on terästetyn teekupin äärellä vaan sen siihen suunnitellut
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ainakin virtauspinta-ala kasvaa, ilman lirpaketta ....... Turha kapistus lie mokoma ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 407
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
- Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
- NLCF r.y jäsen Nro: 218
- Paikkakunta: Perho
Matkan varrella on tullut vastaan useampi virtauksenohjain josta on lohjennut pala pois. Viimeksi viime viikolla tein kansiremppaa kaverin neloseen jossa kahdesta imuventtiilistä oli palanen lohjennut ja männän päällä oli vastaavasti hakkaantumajäljet. Minulla on ollut linjana jo pitempään että tuo ohjain hiotaan pois ja samoin jätetään pois se kiila että venttiili voi tarvittaessa pyöriä vapaasti. muutama vuosi taaksepäin saman kaverin 460 Nuffi rupesi käymään kolmella ja kun avasimme kannen niin tuo samainen ohjain oli lohjennut kokonaan ja palanen venttiilin reunasta myös. oman kokemukseni mukaan tuolla ohjaimella ei liene mitään todellista virkaa, ennemminkin harmia. Ja noilla joista tuo on hiottu pois on ajettu parhaalla toistakymmentä vuotta että luulisi jo tapansa näyttäneen.
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 103
- Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
- Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
- NLCF r.y jäsen Nro: 547
- Paikkakunta: Roi
Kiitokset vastauksista.
Jos minulla olisi aikaisemmin tietoa ollut, olisin sanonnut koneistajalle hio lärpäkkeet pois. Samalla kun oli hiukan mataloittanut niitä.
Säädin ruiskutuspumpun ennakolle ohjeiden mukaan merkkiin.
Kun käynnistin. Lähti heti samantien käyntiin. Annoin käydä ja testasin kierroksia 1600 ei vielä mitään ongelmaa kuten aikaisemmin ennen säätöä..
Tuo moottori ei koskaan (20 vuotta) ole lähtenyt noin nopeasti käyntiin, kuin uusi, (niin se onkin. Toivottavasti ei ole hetken ilo).
Tosin olin lämmittänyt letkulämmitimellä aikansa kun säädin ennakon. pakkasta kun on -8 astetta.
Opin ennakkosäädöstä sen.
Kun käynnistäessä pitää starttimoottorilla avittaa käyntiin kierroksille ja pukkaa pihalle harmaata löpölle haisevaa kaasua pakoputkesta.
On ennakko silloin liian myöhäisellä tai myöhässä. Ei polta.
Tietoa ei ole siitä, mitä jos liian aikasella.
Nyt kun säädin kohdalleen tuli kirkasta lähes savutonta pakokaasua ja otti kierroksia heti kun 'hiukan' koskee kaasuvipuihin.
Seuraavana täytyy ajaa moottori sisään, kiristää kansi ja säätää venttiilit.
Jos minulla olisi aikaisemmin tietoa ollut, olisin sanonnut koneistajalle hio lärpäkkeet pois. Samalla kun oli hiukan mataloittanut niitä.
Säädin ruiskutuspumpun ennakolle ohjeiden mukaan merkkiin.
Kun käynnistin. Lähti heti samantien käyntiin. Annoin käydä ja testasin kierroksia 1600 ei vielä mitään ongelmaa kuten aikaisemmin ennen säätöä..
Tuo moottori ei koskaan (20 vuotta) ole lähtenyt noin nopeasti käyntiin, kuin uusi, (niin se onkin. Toivottavasti ei ole hetken ilo).
Tosin olin lämmittänyt letkulämmitimellä aikansa kun säädin ennakon. pakkasta kun on -8 astetta.
Opin ennakkosäädöstä sen.
Kun käynnistäessä pitää starttimoottorilla avittaa käyntiin kierroksille ja pukkaa pihalle harmaata löpölle haisevaa kaasua pakoputkesta.
On ennakko silloin liian myöhäisellä tai myöhässä. Ei polta.
Tietoa ei ole siitä, mitä jos liian aikasella.
Nyt kun säädin kohdalleen tuli kirkasta lähes savutonta pakokaasua ja otti kierroksia heti kun 'hiukan' koskee kaasuvipuihin.
Seuraavana täytyy ajaa moottori sisään, kiristää kansi ja säätää venttiilit.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Ennakon ollessa aikaisella, rupeaa paukkumaan. Mä en ole koskaan luottanu merkkeihin ketjujakopäissä vaan on menty korvakuulolta. Tosin teen monta muutakin asiaa erilailla kuin pitäisi
Ratasjakopää on vähän tarkempi.
Ratasjakopää on vähän tarkempi.
Mukana kuin peräpukama!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Juu aikaisella ollessa alkaa käyntiääneen tulla "kalistava" terävä "krak krak krak " ääni , jos sylinteripaineet nousee enemmän kuin 7bar per kampiakselin aste männän vielä ollessa ylöspäin tulossa,, noin suurinpiirtein.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Korvakuulolla on tullut säädettyä, mitä vähiinsä on näitä räplännyt, juurikin tuo
nim. jusapen mainitsema terävä nakutus ryntättäessä kertoo sytyn olevan aikaisella,
aikoinaan kun lisäsin kierrokset 3000 niin vaati sytyn laiton melko aikaiselle, ettei ruvennut
räpeltään kieroksilla, mutta ei niin aikaiselle, että kone terävästi nakuttaa, kun kaasulla
ryntäyttää.
nim. jusapen mainitsema terävä nakutus ryntättäessä kertoo sytyn olevan aikaisella,
aikoinaan kun lisäsin kierrokset 3000 niin vaati sytyn laiton melko aikaiselle, ettei ruvennut
räpeltään kieroksilla, mutta ei niin aikaiselle, että kone terävästi nakuttaa, kun kaasulla
ryntäyttää.