Leyland 270 Öljykopan tiiviste

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

OttuM
Proto suunnittelija
Viestit: 103
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
NLCF r.y jäsen Nro: 547
Paikkakunta: Roi

01 Syys 2019, 15:37

Mikähän mahtaa olla syynä öljukopan tiivisteen vuodossa.
Olen vaihtanut uudeen parikertaa, pienireikäinen korkkitiiviste.
Eka kerralla kiristelin määrä ajoin kun alkoi vuoto lisääntymään. ei vaikutusta,
Laitoin uuden, korkkitiivisteen kummallekkin puolelle tiivistemassan ei vaikutusta.
Alussa pitää mutta ei kau'aa.
Olisiko syynä tähän venttiilien kaulatiivisteet että ne vuotavat ja tekevät paineen öljykopan sisälle?.
Vaiko venttiilit olisivat ei istuvia ja vaatisi hionnan ja samalla kaulatiivisteen vaihdon?.
Huohotin putkesta tulee mielestäni enemmän 'höyryjä' kun pitäisi tulla.
OttuM
Proto suunnittelija
Viestit: 103
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
NLCF r.y jäsen Nro: 547
Paikkakunta: Roi

01 Syys 2019, 20:08

Täytyypä aloittaa mittaamalla öljykopan suoruus joka tulee m-kantta vasten.
Saattaa olla kieroumia.
En ole mielestäni liikaa kiristänyt. Yrittänyt tasaiseen ruuvien kireyteen.
Aloittanut kiristämisen keskeltä vuorotellen molemin puolin edeten päätyihin päin.
Onkohan näihin L 384/270;n moottorin öljykoppaan saatavana 'kumi' tiivisteitä?.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

01 Syys 2019, 22:24

Aika yleisesti koppa venynyt pultin reikien kohdalta.
Sopiva hylsy viilapenkkiin kiinni, ja sen päällä naputtelee kuulapäävasaralla patin pois.
Uusi tiiviste, ja tasanen kiristys. Ei pitäisi pahemmin vuotaa.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
OttuM
Proto suunnittelija
Viestit: 103
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
NLCF r.y jäsen Nro: 547
Paikkakunta: Roi

02 Syys 2019, 06:39

Q: mämitääntiedä ja muillekin, jotka ovat englannista tilaneet esim. Leyland osia.
Tuleeko noihin hintoihin tullimaksuja ja muita kustannuksia?.
(Nyt ja myöhemmin Brexit).
Paljonko yleensä siltä on toimitusmaksut pienille paketeille?.

Onko kukaan ostanut osia ja millaisia kokemuksia on
esim. ruiskutuspumppu jossa pitää toimittaa vanhaosa myyjälle kunnostettavaksi?.
Ilman hinnan korotusta.

Onko suomessa jotain putikkia jossa myydään samalla periaatteella kyseistä
Leyland 384/270 ruiskutuspumppua.(suosi kotimaista).
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

02 Syys 2019, 08:21

OttuM kirjoitti:
02 Syys 2019, 06:39
Q: mämitääntiedä ja muillekin, jotka ovat englannista tilaneet esim. Leyland osia.
Tuleeko noihin hintoihin tullimaksuja ja muita kustannuksia?.
(Nyt ja myöhemmin Brexit).
Paljonko yleensä siltä on toimitusmaksut pienille paketeille?.

Onko kukaan ostanut osia ja millaisia kokemuksia on
esim. ruiskutuspumppu jossa pitää toimittaa vanhaosa myyjälle kunnostettavaksi?.
Ilman hinnan korotusta.

Onko suomessa jotain putikkia jossa myydään samalla periaatteella kyseistä
Leyland 384/270 ruiskutuspumppua.(suosi kotimaista).
Tilasin muutama viikko sitten BMC kuutoseen kannentiivisteen englannista, tuossa kustannukset mitä tuli maksamaan.


1 x AMK2214 - Head gasket 5.1 and 5.7 BMC (AMK2214) = £65.60
-------------------------------------------------------------------------------

Sub-Total: £65.60
United Parcel Service (1 pkg x 3.30 kgs total) (UPS Standard): £40.45
EU VAT + Export: £21.21
Total: £127.26

Pari viikoa sitten tilasin tuttavan välityksellä samasta paikasta kaksi kappaletta yläpään tiivistesarjaa, vajaa viiko sitten saapuivat Raaheen, saapahan nähdä mikä rahdin osuus tuossa paketissa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

02 Syys 2019, 14:46

Jos Briteistä tilatessa on tilaukseen Y-tunnari laittaa, jää VAT pois .....
Ukon Land Roveriin oon tilaillu osia suoraan briteistä, osakustannukset + rahti , ei mitään VAT ( ALV ) maksuja ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

02 Syys 2019, 20:18

"Paino nostaa äkkiä kuluja kuten Suomessakin. Kevyt tavara edullisesti."

Näin vaikutti paino rahtikuluihin: Edellinen paketti 3,30 kg rahti 40,45 puntaa.
Tänään haetun paketin paino 6,60 kg rahti 41,09 puhtaa.
Joten puolet painavanmannan rahti 0,64 puntaa kallinpi :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

03 Syys 2019, 10:53

jusape kirjoitti:
02 Syys 2019, 14:46
Jos Briteistä tilatessa on tilaukseen Y-tunnari laittaa, jää VAT pois .....
Ukon Land Roveriin oon tilaillu osia suoraan briteistä, osakustannukset + rahti , ei mitään VAT ( ALV ) maksuja ......
Ja Suomen verottaja karhuaa sitten 24%alvin sinulta...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

03 Syys 2019, 13:45

Miksi karhuaisi, kun osat ei ole mitenkään myyntiin tilattuja, vaan omaan käyttöön, omiksi varaosiksi.
Jos myyt, sitten pitää se alvi hoitaa.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
OttuM
Proto suunnittelija
Viestit: 103
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
NLCF r.y jäsen Nro: 547
Paikkakunta: Roi

09 Syys 2019, 14:07

Kiitokset neuvoista täytyy laittaa mielenpäälle.

Naapuri tuumas että öljykoppaan tulisi painetta mäntien kautta öljytilaan.
Männänrenkaat olisivat niin kuluneet.
Öljyn paine kylläkin on ollut normaali (nuoli osoittaen keskelle).

En tiedä onko koskaan tehdy moottoriin remonttia.
Mittarissa olisi lähes 20 tuhatta tuntia.
Ellei mittaria ole rukattu myyntitarkoituksessa. nyt lukema 8520 h.

Onko mitenkään mahdollista saada tietoon aikaisemmat tämän traktorin omistajat?
Traktori on ollut luultavasti alati registerissä.
Vastaa Viestiin