Sivu 1/1

Leyland 270 Öljykopan tiiviste

Lähetetty: 01 Syys 2019, 15:37
Kirjoittaja OttuM
Mikähän mahtaa olla syynä öljukopan tiivisteen vuodossa.
Olen vaihtanut uudeen parikertaa, pienireikäinen korkkitiiviste.
Eka kerralla kiristelin määrä ajoin kun alkoi vuoto lisääntymään. ei vaikutusta,
Laitoin uuden, korkkitiivisteen kummallekkin puolelle tiivistemassan ei vaikutusta.
Alussa pitää mutta ei kau'aa.
Olisiko syynä tähän venttiilien kaulatiivisteet että ne vuotavat ja tekevät paineen öljykopan sisälle?.
Vaiko venttiilit olisivat ei istuvia ja vaatisi hionnan ja samalla kaulatiivisteen vaihdon?.
Huohotin putkesta tulee mielestäni enemmän 'höyryjä' kun pitäisi tulla.

Re: Leyland 270 Öljykopan tiiviste

Lähetetty: 01 Syys 2019, 20:08
Kirjoittaja OttuM
Täytyypä aloittaa mittaamalla öljykopan suoruus joka tulee m-kantta vasten.
Saattaa olla kieroumia.
En ole mielestäni liikaa kiristänyt. Yrittänyt tasaiseen ruuvien kireyteen.
Aloittanut kiristämisen keskeltä vuorotellen molemin puolin edeten päätyihin päin.
Onkohan näihin L 384/270;n moottorin öljykoppaan saatavana 'kumi' tiivisteitä?.

Re: Leyland 270 Öljykopan tiiviste

Lähetetty: 01 Syys 2019, 22:24
Kirjoittaja nuhvi63
Aika yleisesti koppa venynyt pultin reikien kohdalta.
Sopiva hylsy viilapenkkiin kiinni, ja sen päällä naputtelee kuulapäävasaralla patin pois.
Uusi tiiviste, ja tasanen kiristys. Ei pitäisi pahemmin vuotaa.

Re: Leyland 270 Öljykopan tiiviste

Lähetetty: 02 Syys 2019, 06:39
Kirjoittaja OttuM
Q: mämitääntiedä ja muillekin, jotka ovat englannista tilaneet esim. Leyland osia.
Tuleeko noihin hintoihin tullimaksuja ja muita kustannuksia?.
(Nyt ja myöhemmin Brexit).
Paljonko yleensä siltä on toimitusmaksut pienille paketeille?.

Onko kukaan ostanut osia ja millaisia kokemuksia on
esim. ruiskutuspumppu jossa pitää toimittaa vanhaosa myyjälle kunnostettavaksi?.
Ilman hinnan korotusta.

Onko suomessa jotain putikkia jossa myydään samalla periaatteella kyseistä
Leyland 384/270 ruiskutuspumppua.(suosi kotimaista).

Re: Leyland 270 Öljykopan tiiviste

Lähetetty: 02 Syys 2019, 08:21
Kirjoittaja kari t
OttuM kirjoitti: 02 Syys 2019, 06:39 Q: mämitääntiedä ja muillekin, jotka ovat englannista tilaneet esim. Leyland osia.
Tuleeko noihin hintoihin tullimaksuja ja muita kustannuksia?.
(Nyt ja myöhemmin Brexit).
Paljonko yleensä siltä on toimitusmaksut pienille paketeille?.

Onko kukaan ostanut osia ja millaisia kokemuksia on
esim. ruiskutuspumppu jossa pitää toimittaa vanhaosa myyjälle kunnostettavaksi?.
Ilman hinnan korotusta.

Onko suomessa jotain putikkia jossa myydään samalla periaatteella kyseistä
Leyland 384/270 ruiskutuspumppua.(suosi kotimaista).
Tilasin muutama viikko sitten BMC kuutoseen kannentiivisteen englannista, tuossa kustannukset mitä tuli maksamaan.


1 x AMK2214 - Head gasket 5.1 and 5.7 BMC (AMK2214) = £65.60
-------------------------------------------------------------------------------

Sub-Total: £65.60
United Parcel Service (1 pkg x 3.30 kgs total) (UPS Standard): £40.45
EU VAT + Export: £21.21
Total: £127.26

Pari viikoa sitten tilasin tuttavan välityksellä samasta paikasta kaksi kappaletta yläpään tiivistesarjaa, vajaa viiko sitten saapuivat Raaheen, saapahan nähdä mikä rahdin osuus tuossa paketissa.

Re: Leyland 270 Öljykopan tiiviste

Lähetetty: 02 Syys 2019, 14:46
Kirjoittaja jusape
Jos Briteistä tilatessa on tilaukseen Y-tunnari laittaa, jää VAT pois .....
Ukon Land Roveriin oon tilaillu osia suoraan briteistä, osakustannukset + rahti , ei mitään VAT ( ALV ) maksuja ......

Re: Leyland 270 Öljykopan tiiviste

Lähetetty: 02 Syys 2019, 20:18
Kirjoittaja kari t
"Paino nostaa äkkiä kuluja kuten Suomessakin. Kevyt tavara edullisesti."

Näin vaikutti paino rahtikuluihin: Edellinen paketti 3,30 kg rahti 40,45 puntaa.
Tänään haetun paketin paino 6,60 kg rahti 41,09 puhtaa.
Joten puolet painavanmannan rahti 0,64 puntaa kallinpi :wink:

Re: Leyland 270 Öljykopan tiiviste

Lähetetty: 03 Syys 2019, 10:53
Kirjoittaja nuhvi63
jusape kirjoitti: 02 Syys 2019, 14:46 Jos Briteistä tilatessa on tilaukseen Y-tunnari laittaa, jää VAT pois .....
Ukon Land Roveriin oon tilaillu osia suoraan briteistä, osakustannukset + rahti , ei mitään VAT ( ALV ) maksuja ......
Ja Suomen verottaja karhuaa sitten 24%alvin sinulta...

Re: Leyland 270 Öljykopan tiiviste

Lähetetty: 03 Syys 2019, 13:45
Kirjoittaja jusape
Miksi karhuaisi, kun osat ei ole mitenkään myyntiin tilattuja, vaan omaan käyttöön, omiksi varaosiksi.
Jos myyt, sitten pitää se alvi hoitaa.....

Re: Leyland 270 Öljykopan tiiviste

Lähetetty: 09 Syys 2019, 14:07
Kirjoittaja OttuM
Kiitokset neuvoista täytyy laittaa mielenpäälle.

Naapuri tuumas että öljykoppaan tulisi painetta mäntien kautta öljytilaan.
Männänrenkaat olisivat niin kuluneet.
Öljyn paine kylläkin on ollut normaali (nuoli osoittaen keskelle).

En tiedä onko koskaan tehdy moottoriin remonttia.
Mittarissa olisi lähes 20 tuhatta tuntia.
Ellei mittaria ole rukattu myyntitarkoituksessa. nyt lukema 8520 h.

Onko mitenkään mahdollista saada tietoon aikaisemmat tämän traktorin omistajat?
Traktori on ollut luultavasti alati registerissä.