terve,
Olen koittanut metsästää kuvaa 702 syncron vaihdekepin juuresta. Ko kamppeesta kumi rikki. Entinen omistaja oli tehnyt omanlaisensa patentin. Oisko kellään kuvaa minkä näköinen tuon "onko sitten vaihdekepin juurikumi oikea sana" on?
702
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Hyvä vastaus kysymykseenmämitääntiedä kirjoitti:Liekö ollut alunpitäen?
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ei siinnä ole ollut sellaisia alunperin.nuhvi63 kirjoitti:Hyvä vastaus kysymykseenmämitääntiedä kirjoitti:Liekö ollut alunpitäen?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 3
- Liittynyt: 25 Loka 2012, 19:09
sain kuvia pienennettyä tarpeeksi. Kuvasta näkee mistä kyse. Myös alukepin puolella samainen systeemi, lienee alkuperäisillä osilla. En ole tuota purkanut, koska synkropuoli oli suhteellisen työläs irroittaa.
Entinen omistaja olis siis tehnyt jääkiekosta tähän tuon nivelen synkropuolelle. En usko tehtaalla ovat reikää jäkiskiekkoon kaivertaneet. Netistä olen koittanut tietoa kaivaa heikoin tuloksin.
Entinen omistaja olis siis tehnyt jääkiekosta tähän tuon nivelen synkropuolelle. En usko tehtaalla ovat reikää jäkiskiekkoon kaivertaneet. Netistä olen koittanut tietoa kaivaa heikoin tuloksin.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuossapa olis kuva syncroleukun vaihdelaatikon kannesta kunnostusohjeitten kera.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandii ... kaveto.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandii ... kaveto.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Tuo kari t kuva vanhemman syncron kepeistä ,sekura hyttiseen ei kuulu mitään
kumijuttuja ,kepin pallo tahtoo ajan myötä mennä läpi lattian ,jolloin sen joutuu kunnostamaan
ja täytehitsaamaan ja koneistamaan uuden pesän kepin pallolle.
kumijuttuja ,kepin pallo tahtoo ajan myötä mennä läpi lattian ,jolloin sen joutuu kunnostamaan
ja täytehitsaamaan ja koneistamaan uuden pesän kepin pallolle.