Etuakselin remonttia ym. 804 kysymyksiä

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

06 Loka 2018, 12:29

Nyt on appiukko ostanut Leyland 804:n ja ensimmäisenä on havainnut että toinen etupyörä on kallellaan ja todettu alempi olkatapin laakeri rikkoontuneen ja olkatappi myös pilalla.
Osaako joku nopeasti linkittää oikeat varaosat, olen viikon päästä menossa koneen luokse ja tarkoitus olisi sitä syyslomaviikko rassata.
Itsellä ei mitään hajua asiasta kun omassa on akseli kunnossa... vaan viikossahan kerkiäisi osat ainakin kotimaasta saada?
Viimeksi muokannut Kerkänmatti, 24 Helmi 2020, 12:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
mämitääntiedä
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42

06 Loka 2018, 16:22

Laakeri normi kartiolaakeri, kokoa en nyt muista. Saat melkein mistä tahansa laakerikaupasta.
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

07 Loka 2018, 00:29

laakeri 32305 lisäksi tarvii kumisen tiivisteen ja risan tapin tapauksessa tapin
https://www.konekorjaamo.fi/traktorit/t ... rraro.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.konekorjaamo.fi/traktorit/t ... viste.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.konekorjaamo.fi/traktorit/t ... rraro.html" onclick="window.open(this.href);return false;
olkatapin ulosvetoon m14x1,5 kierteellä työkalu... lisäksi jos ulkokooli on särkynyt niin säätölevyjä x määrä muutoin voi onnistua alkuperäisillä levyillä
sitten makuasia haluaako laittaa samalla vetoakselin stefat
https://www.konekorjaamo.fi/traktorit/t ... 62x10.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.konekorjaamo.fi/traktorit/t ... jalla.html" onclick="window.open(this.href);return false; 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

07 Loka 2018, 09:27

Kiitos :!:

Sitten toinen kysymys, keskikeinun puslat: Kumpi näistä on oikea vai onko tilattava molemmat?

https://www.konekorjaamo.fi/traktorit/t ... rraro.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.konekorjaamo.fi/traktorit/t ... ttava.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

07 Loka 2018, 13:29

Kerkänmatti kirjoitti:Kiitos :!:

Sitten toinen kysymys, keskikeinun puslat: Kumpi näistä on oikea vai onko tilattava molemmat?

https://www.konekorjaamo.fi/traktorit/t ... rraro.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.konekorjaamo.fi/traktorit/t ... ttava.html" onclick="window.open(this.href);return false;
tarpeen mukaan ensimmäistä kaksi kappaletta ja toista yksi 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

24 Helmi 2020, 12:29

Turbo on mennyt, vuotaa pahasti öljyä pakopesään.
Mistä uusi, ja löytyykö tähän saman tien jonkinlainen alkuperäistä parempi joka olisi kuitenkin ns. Pulttaa kiinni? Paikoillaan oli vielä Switcher, ilmeisesti alkuperäinen ahdin.
272
Kylmäkoskelainen
Viestit: 80
Liittynyt: 18 Touko 2011, 20:07
Konekalustoani: Leyland 255, Leyland 272 syncro+Vammas Major
Paikkakunta: Kärsämäki

26 Helmi 2020, 22:52

Eikö näissä holsetti ole alunperin ollu. Vie turbohuoltoon se turbo näytille, niin kahtovat kannattaako kunnostaa.
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

06 Maalis 2020, 14:36

Tässä koneessa on ollut ongelmana tehon puute, epätasainen käynti, savutus ja erittäin suuri öljynkulutus. Traktori on nyt ollut pajalla ja moottori on ollut auki, tähän mennessä tehty seuraavat toimenpiteet:

- männänrenkaat uusittu
- suutinkärjet uusittu ja säädetty dieselhuollossa
- syöttöpumppu tarkistettu dieselhuollossa
- turbo uusittu (Holset)

Savutus vain jatkuu. Tällä hetkellä epäillään että öljyä menisi venaohjurien kautta palotilaan/pakosarjaan koska pakoputken suusta lentää öljyä. Oli tullut vanhalta huoltomieheltä tietoa että venttiilijousen alla olisi prikka joka pitäisi liimata kiinni kanteen. Onko siellä sellainen osa?
Tämä ei siis oma traktorini ole mutta yritän auttaa kunnostuksessa ja vianhaussa.

Edit... Huolto-ukko näköjään olikin avannu tälle oman ketjun, vastailkaa pohtikaa siihen...
Vastaa Viestiin