Voimansiirron sokka?
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
No mikäs siinä nyt jumittaa??
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 40
- Liittynyt: 09 Maalis 2017, 17:18
- Konekalustoani: Leyland 270 -73 Kartano
Lähinnä nyt mietin tilannetta tämän holkin kanssa. Sokan pätkät saatiin pois ja ajattelin purkamista eteenpäin niin näyttäisi että traktori pitää katkaista että saadaan se holkki sieltä välistä pois?
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Holkin pitäisi liukua eteenpäin kytkinakselilla, ja kytkinakseli lähtee irti koko paineasetelma irroittaen, eli koko kytkinpaketti akseleineen, asetelmineen ja levyineen, tulee yläviistoon silloin pois.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Juuri näin...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 40
- Liittynyt: 09 Maalis 2017, 17:18
- Konekalustoani: Leyland 270 -73 Kartano
En saanut holkkia liikumaan eteenpäin ennen kun huomasin että se olikin jo ihan edessä. Taakse päin se meni parin sentin verran. Tuli vielä mieleen että mahtuuko se holkki tulemaan niin paljon eteenpäin että lähtee kokonaan vaihteistoon menevältä akselilta pois?
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kyllä pitäs mahtua tulemaan.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 40
- Liittynyt: 09 Maalis 2017, 17:18
- Konekalustoani: Leyland 270 -73 Kartano
Ajattelin lähinnä sitä että pääseekö se holkki liikkumaan ilman sokkia normaalisti niin paljon että voi hypätä pois vaihteistoon menevältä akselilta pois? Nyt kun holkki on taka-asennossa niin se pitää hyvin, ainakin kytkintä pyöritettäessä vaihde päällä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5067
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Holkin pitäis olla 50 mm matkalla akselilla, mitattuna holkinsäätömutterin reikien ollessa samallakohtaa holkim reikien kanssa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5067
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Vaikka tässä ammattimies antaa hyvän neuvon, itse lisäisin:jusape kirjoitti:Holkin pitäisi liukua eteenpäin kytkinakselilla, ja kytkinakseli lähtee irti koko paineasetelma irroittaen, eli koko kytkinpaketti akseleineen, asetelmineen ja levyineen, tulee yläviistoon silloin pois.
Löysää koneen kiinityspultteja rungosta, nosta takapäätä noin 30 mm, vedä sitten kytkinpakettia taaksepäin kokonaisuudesaan. Näin ainakin minä sain tuosta 4/65:sesta kaksoiskytkimen tulemaan pois paikaltaan.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 781
- Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42
Onhan sulla ne koukut paikallaan? Elä ennen irrota.Ei muuten lähdekään.
https://www.thenuffieldandleylandtracto ... emoval.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.thenuffieldandleylandtracto ... emoval.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 40
- Liittynyt: 09 Maalis 2017, 17:18
- Konekalustoani: Leyland 270 -73 Kartano
Juu, koukut on paikoillaan ja saatiin kytkinpaketti pois kun hoksasin että kytkimen akseli ei tulekaan samaa tahtia pois kun muu paketti. Siitä akselin päässä olevasta reikäpultista (mikä lie oikealta nimeltään) kun vedin vaiheistoa kohti niin sittenhän se pääsi nousemaan. Holkki on ehjä mutta vaihteiston akseli näyttäisi olavan sökö. Seuraavaksi se siis pois
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 40
- Liittynyt: 09 Maalis 2017, 17:18
- Konekalustoani: Leyland 270 -73 Kartano
https://www.thenuffieldandleylandtracto ... emoval.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Tossahan se akselin vetäminen onkin, kohdassa 20.
Tossahan se akselin vetäminen onkin, kohdassa 20.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 781
- Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42
Helppoa kuin heinänteko.eikö?