Voimansiirron sokka?
Valvoja: automies560
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 40
- Liittynyt: 09 Maalis 2017, 17:18
- Konekalustoani: Leyland 270 -73 Kartano
Tuli hankittua toinen 270 Leukku lähinnä toimivan nostolaitteen ja etukuormaajan takia. Leukku on pysähtynyt kesken ajon ja jäänyt huutamaan täysille kierroksille. Nyt kuulin sokasta joka on ennen vaihdelaatikkoa ja se on voinut katketa? Totta vai tarua? Sopisi kuvaan sinänsä että tämä tarktori oli hajoamishetkellä ruoppaustyömaalla vetämässä hullun isoa kärryä ja kauha täynnä kiviä että etupyörät pysyy maassa
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei siellä mitään sokkaa muutoin ole kuin yksoiskytkimellisessä putkiakselin sokkia, jotka pitää boori-putkiholkin booriakselien ( kytkinakseli-vaihteiston voiman sisäänmenoakseli ) kesken kohdillaan
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kartanossa kaksoiskytkin. Ja se "pirunnyrkki" siellä voa-putkiakselin kytkentänä, sen sisäpuolelta taitanee löytyä boori-putkiholkki
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Myös kytkinlevyn keskiön irtoaminen niiteistään , ulkokehästä, ei ole mahdotonta.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Jos kone on jäänyt huutamaan täysiä, niin syöttöpumppujumi lienee ainoo vaihtoehto siihen .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ajopuolen akseli on siellä nyrkin sisällä. Siellä on myös booriholkki, joka on ajopuolelle, se nyrkki on voimanoton käyttöakselilla.
On mahdollista, että ajopuolen em holkin sokka, joka siis lukitsee holkin kahden eri akselin välillä niin, ettei se holkki pääse akselin pituussuunnassa liikkumaan.
Nyrkki purkamalla ja holkki irroittamalla lukitussokastaan, tuon kytkinrakenteen pystyy asetelmaa myöden purkamaan konetta katkaisematta.
Jos sen koplinkin purkaa osiksi, pultit on aika lujaa kiinni ja hiukan työlään irroittaa, niin ennen purkamista, kannattaa puoliskojen paikat merkata luotettavin merkein, esim pisteet napsauttamalla sekä akseleihin että puoliskoihin, että kootessa osien järjestys on sama.
On mahdollista, että ajopuolen em holkin sokka, joka siis lukitsee holkin kahden eri akselin välillä niin, ettei se holkki pääse akselin pituussuunnassa liikkumaan.
Nyrkki purkamalla ja holkki irroittamalla lukitussokastaan, tuon kytkinrakenteen pystyy asetelmaa myöden purkamaan konetta katkaisematta.
Jos sen koplinkin purkaa osiksi, pultit on aika lujaa kiinni ja hiukan työlään irroittaa, niin ennen purkamista, kannattaa puoliskojen paikat merkata luotettavin merkein, esim pisteet napsauttamalla sekä akseleihin että puoliskoihin, että kootessa osien järjestys on sama.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Se ylimmäinen lyhytliikkeinen vipu on hydrauliikan ulosotto, siihenhän se kuormaaja lienee kytketty.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Se oikean puoleinen on nostolaitevipu, sisempi tais olla vetovastus säätö jos en väärin muista
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 40
- Liittynyt: 09 Maalis 2017, 17:18
- Konekalustoani: Leyland 270 -73 Kartano
Tässä nyt vielä varmistelen ennen kun alan irroittelemaan mitään. Ensiksi se "rattiputken" päässä oleva osa irti ja sen jälkeen pirunnyrkin ympärillä oleva kuori pois? Vaihteiston kantta ei tarvinne irroittaa?
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
http://nuhvi.fi/foorumi/download/file.p ... &mode=view" onclick="window.open(this.href);return false;
Juu, kytkinkoppa pois ja sitten alkaa näyttää tältä.
Tuossa jo se nyrkin kuori otettu pois.
Juu, kytkinkoppa pois ja sitten alkaa näyttää tältä.
Tuossa jo se nyrkin kuori otettu pois.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ja tuosta eteenpäin juttua ja kuvia omasta kytkin ja konerempasta. http://nuhvi.fi/foorumi/viewtopic.php?f ... &start=120" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.