Voimansiirron sokka?

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8920
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

29 Elo 2018, 21:25

Holkin pitäisi liukua eteenpäin kytkinakselilla, ja kytkinakseli lähtee irti koko paineasetelma irroittaen, eli koko kytkinpaketti akseleineen, asetelmineen ja levyineen, tulee yläviistoon silloin pois.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

29 Elo 2018, 21:27

Juuri näin...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
JanneK
Vitos -nuffisti
Viestit: 40
Liittynyt: 09 Maalis 2017, 17:18
Konekalustoani: Leyland 270 -73 Kartano

01 Syys 2018, 09:38

En saanut holkkia liikumaan eteenpäin ennen kun huomasin että se olikin jo ihan edessä. Taakse päin se meni parin sentin verran. Tuli vielä mieleen että mahtuuko se holkki tulemaan niin paljon eteenpäin että lähtee kokonaan vaihteistoon menevältä akselilta pois?
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

01 Syys 2018, 09:47

Kyllä pitäs mahtua tulemaan.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
JanneK
Vitos -nuffisti
Viestit: 40
Liittynyt: 09 Maalis 2017, 17:18
Konekalustoani: Leyland 270 -73 Kartano

01 Syys 2018, 10:57

Ajattelin lähinnä sitä että pääseekö se holkki liikkumaan ilman sokkia normaalisti niin paljon että voi hypätä pois vaihteistoon menevältä akselilta pois? Nyt kun holkki on taka-asennossa niin se pitää hyvin, ainakin kytkintä pyöritettäessä vaihde päällä.
JanneK
Vitos -nuffisti
Viestit: 40
Liittynyt: 09 Maalis 2017, 17:18
Konekalustoani: Leyland 270 -73 Kartano

01 Syys 2018, 12:09

Vastaankin omaan kysymykseeni nyt kun huomasin kuinka pitkälle sen holkin pitää liukua :D Eli ei sen holkin pitäisi sentin matkalla pitää kiinni akselista. Äkkiseltään ainakin akseli pää näyttää sileältä. Huomenna kytkin pois ja sit selviää lisää.
Liitteet
20180901_125120[1].jpg
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5080
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

01 Syys 2018, 12:44

Holkin pitäis olla 50 mm matkalla akselilla, mitattuna holkinsäätömutterin reikien ollessa samallakohtaa holkim reikien kanssa.
Liitteet
IMG_1965.JPG
IMG_1968.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
JanneK
Vitos -nuffisti
Viestit: 40
Liittynyt: 09 Maalis 2017, 17:18
Konekalustoani: Leyland 270 -73 Kartano

02 Syys 2018, 12:04

Holkki on sisällä ja kaikki pitäisi olla irti mutta kytkinpaketti ei vaan nouse pois. Heiluu kyllä mutta ei vaan tule. Pitääkö vielä totain akselia tai holkkia liikkuttaa johonkin päin?
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5080
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

02 Syys 2018, 12:27

jusape kirjoitti:Holkin pitäisi liukua eteenpäin kytkinakselilla, ja kytkinakseli lähtee irti koko paineasetelma irroittaen, eli koko kytkinpaketti akseleineen, asetelmineen ja levyineen, tulee yläviistoon silloin pois.
Vaikka tässä ammattimies antaa hyvän neuvon, itse lisäisin:
Löysää koneen kiinityspultteja rungosta, nosta takapäätä noin 30 mm, vedä sitten kytkinpakettia taaksepäin kokonaisuudesaan. Näin ainakin minä sain tuosta 4/65:sesta kaksoiskytkimen tulemaan pois paikaltaan.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
JanneK
Vitos -nuffisti
Viestit: 40
Liittynyt: 09 Maalis 2017, 17:18
Konekalustoani: Leyland 270 -73 Kartano

02 Syys 2018, 14:26

Juu, koukut on paikoillaan ja saatiin kytkinpaketti pois kun hoksasin että kytkimen akseli ei tulekaan samaa tahtia pois kun muu paketti. Siitä akselin päässä olevasta reikäpultista (mikä lie oikealta nimeltään) kun vedin vaiheistoa kohti niin sittenhän se pääsi nousemaan. Holkki on ehjä mutta vaihteiston akseli näyttäisi olavan sökö. Seuraavaksi se siis pois :wink:
JanneK
Vitos -nuffisti
Viestit: 40
Liittynyt: 09 Maalis 2017, 17:18
Konekalustoani: Leyland 270 -73 Kartano

02 Syys 2018, 14:29

https://www.thenuffieldandleylandtracto ... emoval.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;

Tossahan se akselin vetäminen onkin, kohdassa 20.
JanneK
Vitos -nuffisti
Viestit: 40
Liittynyt: 09 Maalis 2017, 17:18
Konekalustoani: Leyland 270 -73 Kartano

02 Syys 2018, 15:31

No joo, ihan mielenkiintoista tämä on vaikka vähän työlästä. Ehkä tämän joskus sit tuntuu hyvältä ratkaisulta kun traktori joskus liikkuu :roll:
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

02 Syys 2018, 16:02

Liekö väärin tehty kun mainostaa mutta kerhon jäsenillähän on käytössä suomenkielinen kirjallisuus Nuffeihin ja Leukkuihin.
Käyttöohjekirjat ja korjaamokirjat, 25 eur vuodessa.
Asiasta tarkemmin pääsivulla.
Mukana kuin peräpukama!
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5080
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

02 Syys 2018, 18:47

mämitääntiedä kirjoitti:
jamppi kirjoitti: kerhon jäsenillähän on käytössä suomenkielinen kirjallisuus Nuffeihin ja Leukkuihin.
Käyttöohjekirjat ja korjaamokirjat, 25 eur vuodessa.
Mites tää käytännössä pelaa?
Yhteys kehen? Tuleeko kirja postissa vai skannataanko sivuja?
Laina-aika kuin kauan?
Kuka maksaa p-kulut?
Vai onko kaikki kirjat ladattu tuonne kirjastoon?

:?
http://nuhvi.fi/index.php/fi/nlcf-ry/jasenyys" onclick="window.open(this.href);return false;
Kirjat on pdf tiedostoina, käytännössä, käsitääkseni, mikäli olen oikein ymmärtänyt, voi kopioida itselle mikäli haluaa.
Naamapuukilaisetkin vois joskus tuoda tämän asian esille.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
JanneK
Vitos -nuffisti
Viestit: 40
Liittynyt: 09 Maalis 2017, 17:18
Konekalustoani: Leyland 270 -73 Kartano

02 Syys 2018, 19:20

Kesällä liityin jäseneksi mutta toi kirjaston salasana on vähän hukassa.
Vastaa Viestiin