Voimansiirron sokka?

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

JanneK
Vitos -nuffisti
Viestit: 40
Liittynyt: 09 Maalis 2017, 17:18
Konekalustoani: Leyland 270 -73 Kartano

17 Elo 2018, 20:45

Tuli hankittua toinen 270 Leukku lähinnä toimivan nostolaitteen ja etukuormaajan takia. Leukku on pysähtynyt kesken ajon ja jäänyt huutamaan täysille kierroksille. Nyt kuulin sokasta joka on ennen vaihdelaatikkoa ja se on voinut katketa? Totta vai tarua? Sopisi kuvaan sinänsä että tämä tarktori oli hajoamishetkellä ruoppaustyömaalla vetämässä hullun isoa kärryä ja kauha täynnä kiviä että etupyörät pysyy maassa :(
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

17 Elo 2018, 21:09

Ei siellä mitään sokkaa muutoin ole kuin yksoiskytkimellisessä putkiakselin sokkia, jotka pitää boori-putkiholkin booriakselien ( kytkinakseli-vaihteiston voiman sisäänmenoakseli ) kesken kohdillaan
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
JanneK
Vitos -nuffisti
Viestit: 40
Liittynyt: 09 Maalis 2017, 17:18
Konekalustoani: Leyland 270 -73 Kartano

17 Elo 2018, 21:17

Oolrait. Kartano mallihan tämä on eli taidan osiksi pistää. Nostolaite tulee omaan käyttöön mutta muuten tästä joutaa sitten osia myytäväksi semmoisia tarvitseville. Laitan kuvia huomenissa.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

17 Elo 2018, 21:22

Kartanossa kaksoiskytkin. Ja se "pirunnyrkki" siellä voa-putkiakselin kytkentänä, sen sisäpuolelta taitanee löytyä boori-putkiholkki
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

17 Elo 2018, 21:24

Myös kytkinlevyn keskiön irtoaminen niiteistään , ulkokehästä, ei ole mahdotonta.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
mämitääntiedä
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42

18 Elo 2018, 11:10

Kytkinakselin boorit voinut korkata.

#jäänyt huutamaan täysille kierroksille.#

Outoa. Vika oltava moottorin puolella. Syöttöpumppu?

Mispäin leukku?
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

18 Elo 2018, 14:50

Jos kone on jäänyt huutamaan täysiä, niin syöttöpumppujumi lienee ainoo vaihtoehto siihen .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
JanneK
Vitos -nuffisti
Viestit: 40
Liittynyt: 09 Maalis 2017, 17:18
Konekalustoani: Leyland 270 -73 Kartano

19 Elo 2018, 20:16

Sen verran otin tänään kyljestä luukkua auki että totesin pirunnyrkin pyörivän mutta siitä eteenpäin ei tapahdu mitään.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

19 Elo 2018, 20:57

Ajopuolen akseli on siellä nyrkin sisällä. Siellä on myös booriholkki, joka on ajopuolelle, se nyrkki on voimanoton käyttöakselilla.
On mahdollista, että ajopuolen em holkin sokka, joka siis lukitsee holkin kahden eri akselin välillä niin, ettei se holkki pääse akselin pituussuunnassa liikkumaan.
Nyrkki purkamalla ja holkki irroittamalla lukitussokastaan, tuon kytkinrakenteen pystyy asetelmaa myöden purkamaan konetta katkaisematta.

Jos sen koplinkin purkaa osiksi, pultit on aika lujaa kiinni ja hiukan työlään irroittaa, niin ennen purkamista, kannattaa puoliskojen paikat merkata luotettavin merkein, esim pisteet napsauttamalla sekä akseleihin että puoliskoihin, että kootessa osien järjestys on sama.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
JanneK
Vitos -nuffisti
Viestit: 40
Liittynyt: 09 Maalis 2017, 17:18
Konekalustoani: Leyland 270 -73 Kartano

20 Elo 2018, 18:37

Testailin tänään nostolaitetta ja etukuormaajaa. Kauha nousee ja laskee nostolaitteen vivusta joka on ihan oikeassa reunassa ja on lyhyt liikkeisin vipu. Mitä sillä on alkujaan tehty?
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

20 Elo 2018, 19:03

Se ylimmäinen lyhytliikkeinen vipu on hydrauliikan ulosotto, siihenhän se kuormaaja lienee kytketty.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
JanneK
Vitos -nuffisti
Viestit: 40
Liittynyt: 09 Maalis 2017, 17:18
Konekalustoani: Leyland 270 -73 Kartano

20 Elo 2018, 19:07

No, se vaikuttaa loogiselta paikalta. Mikä se samalla kohdalla alapuolella on? Ei liiku ala-asennosta mihkään.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

20 Elo 2018, 19:37

Se oikean puoleinen on nostolaitevipu, sisempi tais olla vetovastus säätö jos en väärin muista :shock:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
JanneK
Vitos -nuffisti
Viestit: 40
Liittynyt: 09 Maalis 2017, 17:18
Konekalustoani: Leyland 270 -73 Kartano

21 Elo 2018, 19:03

Tässä nyt vielä varmistelen ennen kun alan irroittelemaan mitään. Ensiksi se "rattiputken" päässä oleva osa irti ja sen jälkeen pirunnyrkin ympärillä oleva kuori pois? Vaihteiston kantta ei tarvinne irroittaa?
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

21 Elo 2018, 19:53

http://nuhvi.fi/foorumi/download/file.p ... &mode=view" onclick="window.open(this.href);return false;

Juu, kytkinkoppa pois ja sitten alkaa näyttää tältä.
Tuossa jo se nyrkin kuori otettu pois.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Vastaa Viestiin