Kytkinremontin alussa löysäsin sähköjohdot lähes kokonaan.
Tarkemmin kaikkia johtoja en merkannut.
Mittarin liittimen johdot aikasempi omistaja vaihtanut
sekä muutkin sähköjohdot samanlaisella värillä ilman johtosarjaa.
( joten koodivärejä ei ole käytössä).
Virtalukko ja valokatkaisin ovat tarvikeosia yleismallia kytkennöistä ei tietoa.
Nyt tarvitsen tietoa seuraavista jotta tulisivat oikein asenettua ilman savumerkkejä.
Käynnistysmoottori:
On samanlainen kuin leyland 384 ohjeessa Kappale B1 sivu 35/B2 kuva 1.
Voisiko joku nevoa tai mistä saisi kyseisen solennon kytkentä kaavion?.
Leyland 384/270 Sähköjärjestelmä
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Jos samanlainen ku minulla niin mutterin alle pluskaapeli akulta(mikäli miinusmaadotettu) ja kapeaan urosabikoliittimeen ohjausvirta virtalukolta. Leveistä liittimistä sen pluskaapeli alta voi ottaa sähköä mihin vaan, esim sinne virtalukolle.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 103
- Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
- Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
- NLCF r.y jäsen Nro: 547
- Paikkakunta: Roi
Kiitoksia neuvoista.
Muuten virtapuoli alkaa olemaan 'reilassa'. Paitsi mittaritaulun valot.
Tuolla ohjeissa kun eng. on plussa runkoinen liitäntä.
Minun Leukussa on miinus.
Tuleeko mittaritaululle valot virtalukon kautta?
Jos tuleea mikä numero pinnistä. Ohjeissa näyttää kaksi maadoitus pinniä.
Eli virtalukon nasta -->> mittaritaulun valopinni.
Pitääkö olla erillinen maadoitusjohto lisäksi kun mittaristo on kumitiivisteen päällä vai onko jokin pinneistä kytkettävä maahan?.
Muuten virtapuoli alkaa olemaan 'reilassa'. Paitsi mittaritaulun valot.
Tuolla ohjeissa kun eng. on plussa runkoinen liitäntä.
Minun Leukussa on miinus.
Tuleeko mittaritaululle valot virtalukon kautta?
Jos tuleea mikä numero pinnistä. Ohjeissa näyttää kaksi maadoitus pinniä.
Eli virtalukon nasta -->> mittaritaulun valopinni.
Pitääkö olla erillinen maadoitusjohto lisäksi kun mittaristo on kumitiivisteen päällä vai onko jokin pinneistä kytkettävä maahan?.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Valokatkasijan kautta tulee virta mittarivaloille.
Ite muistaakseni purin mittariston irti kotelosta ja katoin piirilevyltä että mihin pinniin tulee mikäkin.
Maadoitus tulee sen töpselin kautta myös.
On aika helppo juttu jos vähänkin sähköistä ymmärtää.
Sulakkeitakin kannattaa sitten laittaa, ja valoille releet...
Ite muistaakseni purin mittariston irti kotelosta ja katoin piirilevyltä että mihin pinniin tulee mikäkin.
Maadoitus tulee sen töpselin kautta myös.
On aika helppo juttu jos vähänkin sähköistä ymmärtää.
Sulakkeitakin kannattaa sitten laittaa, ja valoille releet...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.