Nyt kävi niin että nostolaite jäi ylös.
Otin kannen irti ja katson tuota lukitusjuttua kun tuota tappia jossa tuo "hattu" ei saanut mitenkään käännettyä.
Jos tuosta kannesta ei löydy mitään mainittavaa niin mitä muita vaihtoehtoja on kyseiseen vikaan?
Leukku nostolaite jäi ylös
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kokeilepas nostaa käsin vetovarret yläasentoon ja nostat, käänät lukitusmännän kantta sitten, jos ei sitenkään tapahdu mitään, ota kansi irti ja katso onko mahdolisesti lukitusmännän kannen reikä täysin pyöreä, taikka mahdolisesti männän varsi kulunut niiltä osin mikä vastaa lukitusmännän kanteen.
Korjaan eilisiä kirjoituksiani. Jos männän varsi on poikki niin vetovarret ei voi lukitua yläasentoon.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandii ... ukitus.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandii ... +kansi.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Korjaan eilisiä kirjoituksiani. Jos männän varsi on poikki niin vetovarret ei voi lukitua yläasentoon.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandii ... ukitus.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandii ... +kansi.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut kari t, 04 Helmi 2018, 12:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Joo niitä nostovarsia pitää kohottaa että saa sen lukituksen auki, tyhjänä vaikka käsin kuten tuossa: https://www.youtube.com/watch?v=icXg_I4_tn0" onclick="window.open(this.href);return false; , jos kone perässä niin se taisi olla että pitää nostaa ihan varoventtiliä vasten että saa auki (kuten vetokoukkua avattaessa/lukittaessa). Monesti se lukituksen peltikuppi on ottanut sen verran osumaa että tahtoo juuttua siihen nostolaitekannen tattiin, pihdeillä voi kokeilla liikuttaa ja samalla nostaa. Tai käyttää koko lukkolaittetta auki niin kuin tuossa videolla näytetään. Itellä halkes kyllä 270:stä vääntiö ja silloin jäi varret ylös mutta en usko tässä tapauksessa niin käyneen kun et viestissäsi maininnut jumalattomasta pamauksesta vian ilmenemisen yhteydessä
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Juu, kyllä noilla ohjeilla pitäs aueta, Nuhvissani tuppaa tuo tappi jumimaan jos pitempään käyttämättä, vähän crceetä niin taas toimii
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.