Sivu 1/1

2100

Lähetetty: 30 Tammi 2018, 09:54
Kirjoittaja frostspring
Leyland 2100 oli huutokaupassa ja hinta nousi huutokaupoissa olevan kilpailuhengen mukaisesti.
Tuokin yksilö on melko karun näköinen laite ja sen kunnostukseen saa helposti uppoamaan muutaman tonnin.

Mitä mieltä Leukumiehet on 2100:sta, netistä lukiessa mielipiteitä jakava malli se on.
Kieltämättä tuollainen 6-sylinterinen kiinnostaisi, jos hyvä sattuisi osumaan kohilleen.

Re: 2100

Lähetetty: 30 Tammi 2018, 17:02
Kirjoittaja 272
Kyllähän leukun moottori on moneen muuhun merkkiin verrattuna tosi pieni ruokanen.

Re: 2100

Lähetetty: 30 Tammi 2018, 17:23
Kirjoittaja Kerkänmatti
Nelipyttyinen pyörinyt nyt lingon edessä n. 15 tuntia 70 litran tankillisella. Kellon tunteja, jonkin verran toki sisältää lämmitys/muuta tyhjäkäyntiä ja kevyempää pihan linkousta, mutta iso osa tien linkousta 80-90% kuormalla. Keskiarvoksi jää alle 5 litraa tunnissa, mikä ei ole paljon. Kuutonen syö luonnollisesti n. puolet enemmän kun on kaksi mukia enemmän.
Mielenkiinnolla ootan kun ehtii tuon oman 2100:n valjastaa työkoneiden eteen, että onko se oikeasti niin kelvoton kuin sanotaan. Kaivurin kantajana ei ole ainakaan mitään heikkouksia ilmennyt, poislukien liian nopea pakki.
Hytti on paljon hiljaisempi kuin vaikka 255:n Junkkarihytti, ei ole kuulosuojaimetkin läpäisevää matalataajuista jyrinää. Se on myös tilava, varsinkin leveyssuunnassa on mukavasti tilaa.

Re: 2100

Lähetetty: 30 Tammi 2018, 20:06
Kirjoittaja 272
Kärsämäeltä löytyy yksi 285. Omistaja on tällä palstalla.

Re: 2100

Lähetetty: 30 Tammi 2018, 20:07
Kirjoittaja 272
Kellehän meni tuo huutokaupan leukku?

Re: 2100

Lähetetty: 31 Tammi 2018, 03:24
Kirjoittaja frostspring
mämitääntiedä kirjoitti: -suunnittelu(kumityyny moottori/jäykkä kytkin
Tämähän varsin englantilainen idea :roll:
On siinä voimansiirtoelin tiukalla mukavuuden kustannuksella.
Onko tämä aiheuttanut ongelmia 2100 käyttäjille?

Re: 2100

Lähetetty: 31 Tammi 2018, 09:37
Kirjoittaja Kerkänmatti
Tuo ei ole pelkästään kuutosien ongelma. Nelosissakin, jos moottorin takapään pultit löystyvät, alkaa tärinästä johtuen kone uppoamaan runkoon ja seurauksena on linjausvirhe, joka on tuhoisa voimansiirron kytkentäholkeille. Omaan 804:aan piti laittaa 0,8mm rst-levynpalat moottorin takapään alle jotta sain sen suoraan.
Kuutosessani on jotakin rautoja hitsattu runkopalkkeihin moottorin alle, ei se taida paljon kumien varassa enää olla. Noita tyynyjähän on siihen kyllä saatavana, eli yksi tärkeimpiä asioita laittaa kuntoon jos 285/2100 hankkii. Ikäähän vehkeillä on jo sen verran, ettei voine enää olettaa missään yksilössä niiden olevan kunnossa, kun moottorin paino on aina päällä vaikka olisi uudesta asti ladossa seissyt. :!:

Re: 2100

Lähetetty: 31 Tammi 2018, 23:31
Kirjoittaja jusape
mämitääntiedä kirjoitti:Kukapa tietää, minä en huolinut. :shock:
En olis kans huolinut tuohon hintaan.... Vaikkei mitään himoa kuutosleukulle olekkaan edes....

Re: 2100

Lähetetty: 06 Maalis 2018, 10:34
Kirjoittaja Raataja
Tuskin polttoaineen kulutuksella on harrastelijoille käytännössä mitään merkitystä, litra sinne tai tänne. Eri asia, jos ajaa ympäri vuoden työajoja. Mutta se joka on nähnyt Leukun huitelevan 70 km/h, niin käynti Specseiverillä lienee paikallaan, muuta ku uudet Jaffapullon pohjat pokiin kiinni. :wink: