2100

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

frostspring
Nelos -nuffisti
Viestit: 28
Liittynyt: 03 Heinä 2010, 18:30
NLCF r.y jäsen Nro: 147

30 Tammi 2018, 09:54

Leyland 2100 oli huutokaupassa ja hinta nousi huutokaupoissa olevan kilpailuhengen mukaisesti.
Tuokin yksilö on melko karun näköinen laite ja sen kunnostukseen saa helposti uppoamaan muutaman tonnin.

Mitä mieltä Leukumiehet on 2100:sta, netistä lukiessa mielipiteitä jakava malli se on.
Kieltämättä tuollainen 6-sylinterinen kiinnostaisi, jos hyvä sattuisi osumaan kohilleen.
Liitteet
2100 (Small).png
2100 (Small).png (224.66 KiB) Katsottu 12228 kertaa
272
Kylmäkoskelainen
Viestit: 80
Liittynyt: 18 Touko 2011, 20:07
Konekalustoani: Leyland 255, Leyland 272 syncro+Vammas Major
Paikkakunta: Kärsämäki

30 Tammi 2018, 17:02

Kyllähän leukun moottori on moneen muuhun merkkiin verrattuna tosi pieni ruokanen.
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

30 Tammi 2018, 17:23

Nelipyttyinen pyörinyt nyt lingon edessä n. 15 tuntia 70 litran tankillisella. Kellon tunteja, jonkin verran toki sisältää lämmitys/muuta tyhjäkäyntiä ja kevyempää pihan linkousta, mutta iso osa tien linkousta 80-90% kuormalla. Keskiarvoksi jää alle 5 litraa tunnissa, mikä ei ole paljon. Kuutonen syö luonnollisesti n. puolet enemmän kun on kaksi mukia enemmän.
Mielenkiinnolla ootan kun ehtii tuon oman 2100:n valjastaa työkoneiden eteen, että onko se oikeasti niin kelvoton kuin sanotaan. Kaivurin kantajana ei ole ainakaan mitään heikkouksia ilmennyt, poislukien liian nopea pakki.
Hytti on paljon hiljaisempi kuin vaikka 255:n Junkkarihytti, ei ole kuulosuojaimetkin läpäisevää matalataajuista jyrinää. Se on myös tilava, varsinkin leveyssuunnassa on mukavasti tilaa.
272
Kylmäkoskelainen
Viestit: 80
Liittynyt: 18 Touko 2011, 20:07
Konekalustoani: Leyland 255, Leyland 272 syncro+Vammas Major
Paikkakunta: Kärsämäki

30 Tammi 2018, 20:06

Kärsämäeltä löytyy yksi 285. Omistaja on tällä palstalla.
272
Kylmäkoskelainen
Viestit: 80
Liittynyt: 18 Touko 2011, 20:07
Konekalustoani: Leyland 255, Leyland 272 syncro+Vammas Major
Paikkakunta: Kärsämäki

30 Tammi 2018, 20:07

Kellehän meni tuo huutokaupan leukku?
frostspring
Nelos -nuffisti
Viestit: 28
Liittynyt: 03 Heinä 2010, 18:30
NLCF r.y jäsen Nro: 147

31 Tammi 2018, 03:24

mämitääntiedä kirjoitti: -suunnittelu(kumityyny moottori/jäykkä kytkin
Tämähän varsin englantilainen idea :roll:
On siinä voimansiirtoelin tiukalla mukavuuden kustannuksella.
Onko tämä aiheuttanut ongelmia 2100 käyttäjille?
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

31 Tammi 2018, 09:37

Tuo ei ole pelkästään kuutosien ongelma. Nelosissakin, jos moottorin takapään pultit löystyvät, alkaa tärinästä johtuen kone uppoamaan runkoon ja seurauksena on linjausvirhe, joka on tuhoisa voimansiirron kytkentäholkeille. Omaan 804:aan piti laittaa 0,8mm rst-levynpalat moottorin takapään alle jotta sain sen suoraan.
Kuutosessani on jotakin rautoja hitsattu runkopalkkeihin moottorin alle, ei se taida paljon kumien varassa enää olla. Noita tyynyjähän on siihen kyllä saatavana, eli yksi tärkeimpiä asioita laittaa kuntoon jos 285/2100 hankkii. Ikäähän vehkeillä on jo sen verran, ettei voine enää olettaa missään yksilössä niiden olevan kunnossa, kun moottorin paino on aina päällä vaikka olisi uudesta asti ladossa seissyt. :!:
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8920
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

31 Tammi 2018, 23:31

mämitääntiedä kirjoitti:Kukapa tietää, minä en huolinut. :shock:
En olis kans huolinut tuohon hintaan.... Vaikkei mitään himoa kuutosleukulle olekkaan edes....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Raataja
Nuhvitietäjä
Viestit: 348
Liittynyt: 25 Maalis 2010, 18:35

06 Maalis 2018, 10:34

Tuskin polttoaineen kulutuksella on harrastelijoille käytännössä mitään merkitystä, litra sinne tai tänne. Eri asia, jos ajaa ympäri vuoden työajoja. Mutta se joka on nähnyt Leukun huitelevan 70 km/h, niin käynti Specseiverillä lienee paikallaan, muuta ku uudet Jaffapullon pohjat pokiin kiinni. :wink:
Vastaa Viestiin