Onkos jäsenet tällaisen artikkelin jo lukeneet ?
http://www.maaseutumedia.fi/harrin-leyl ... -kumppani/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tarina paikoin hiukan mollivoittoinen mutta sitkeä on sissi , tuo Harri. Nuffipuolella, kyllä nuo oikeat työt on aika lailla vaihtuneet harraste tai henkisen hyvinvoinnin (terapia) osastolle.
Ja komia on pelto, lieneekö jo Caruna tänä päivänä piilottanut mullan alle nuo ainoatkin esteet ?
Varmaan se naapurikin Jontikalla ja kuustoistametrisellä Multivalla mieluusti tuota raaputtaisi.
LEYLAND aktiivitöissä
Valvoja: automies560
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 18
- Liittynyt: 15 Tammi 2018, 22:17
- Konekalustoani: Nuffield 460 Loimaan kuokalla
- NLCF r.y jäsen Nro: 1234
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 32
- Liittynyt: 06 Joulu 2017, 23:29
- Konekalustoani: Leyland 472 -80 Valmet 359 -59
- NLCF r.y jäsen Nro: 520
- Paikkakunta: Kurikka
Tunnen Harrin hyvin, on kylänmiehiä ja kävi katsomassa minunkin "uutta" leylandia.NuhviOnKone kirjoitti:Onkos jäsenet tällaisen artikkelin jo lukeneet ?
http://www.maaseutumedia.fi/harrin-leyl ... -kumppani/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tarina paikoin hiukan mollivoittoinen mutta sitkeä on sissi , tuo Harri. Nuffipuolella, kyllä nuo oikeat työt on aika lailla vaihtuneet harraste tai henkisen hyvinvoinnin (terapia) osastolle.
Ja komia on pelto, lieneekö jo Caruna tänä päivänä piilottanut mullan alle nuo ainoatkin esteet ?
Varmaan se naapurikin Jontikalla ja kuustoistametrisellä Multivalla mieluusti tuota raaputtaisi.
Joillakin on tarve tehdä vaan sen takia velkaa esim. 150ke että näyttää hienolta mutta Harri on pärjäillyt hienosti 272
leukulla kymmeniä vuosia.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Jos Leyland olisi niin kertakaikkisen huono ja mitään tekemätön kone, ei tuotakaan artikkelia olisi koskaan kirjoitettu. Kone kuitenkin n. 40v ja työt sujuu.
Olin lukevinani kirjoitustyylin jopa sarkasmiksi, mutta väliäkös tuolla, hyvä juttu.
Olin lukevinani kirjoitustyylin jopa sarkasmiksi, mutta väliäkös tuolla, hyvä juttu.
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 18
- Liittynyt: 15 Tammi 2018, 22:17
- Konekalustoani: Nuffield 460 Loimaan kuokalla
- NLCF r.y jäsen Nro: 1234
Niin, kelvottomat koneet yleensä jää kuusen alle lopuksi aikaansa, käyttökelpoiset liikkuvat. Vaikkakin, Leylandista tehtiin ominaisuuksiltaan "riisuttuja" malleja, vielä 70 luvun alkupuolella osa ilman kaksoiskytkintoimintoa, voimanotto ja nostolaite lakkasivat toimimasta jos kytkimeen koski. Naapurin foordimies oli jo siitä vaivasta päässyt 60-luvun puolessavälissä, (1000 sarja) ja takakäyttöisten härpäkkeiden käyttö helpottui.
Taisi olla että Leyland oli edullinen aikanaan, ja ennen kaikkea niitä myivät maatalouskaupat kuten Kesko, viljakauppa ym. mielessään vastavuoroisesti. Jos halusi vaikka Fordin, , ne myyjät oli muita yrityksiä, sinne piti kantaa riihikuivaa paperia ennen kuin sai sinistä pihaan. Jyvät myytiin muualle.
Taisi olla että Leyland oli edullinen aikanaan, ja ennen kaikkea niitä myivät maatalouskaupat kuten Kesko, viljakauppa ym. mielessään vastavuoroisesti. Jos halusi vaikka Fordin, , ne myyjät oli muita yrityksiä, sinne piti kantaa riihikuivaa paperia ennen kuin sai sinistä pihaan. Jyvät myytiin muualle.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kuten jo kirjoitettiin, kaksoiskytkin oli saatavana kyllä, suomalainen vaan oliNuhviOnKone kirjoitti:Niin, kelvottomat koneet yleensä jää kuusen alle lopuksi aikaansa, käyttökelpoiset liikkuvat. Vaikkakin, Leylandista tehtiin ominaisuuksiltaan "riisuttuja" malleja, vielä 70 luvun alkupuolella osa ilman kaksoiskytkintoimintoa, voimanotto ja nostolaite lakkasivat toimimasta jos kytkimeen koski. Naapurin foordimies oli jo siitä vaivasta päässyt 60-luvun puolessavälissä, (1000 sarja) ja takakäyttöisten härpäkkeiden käyttö helpottui.
Taisi olla että Leyland oli edullinen aikanaan, ja ennen kaikkea niitä myivät maatalouskaupat kuten Kesko, viljakauppa ym. mielessään vastavuoroisesti. Jos halusi vaikka Fordin, , ne myyjät oli muita yrityksiä, sinne piti kantaa riihikuivaa paperia ennen kuin sai sinistä pihaan. Jyvät myytiin muualle.
niin nuuka tai tyhmä että osti perusmallin.
Konekauppa oli hyvin paljon myyjästä kiinni, jossain kun oli hyvä myyntimies,
niin kohta koko kylä ajoi samalla merkillä.
Turha näitä on spekuloida, omat puut kulkee Leukulla moitteettomasti,
siinä missä Fordmies jää jo mahastaan kiinni
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.