Sivu 1/3

Leyland 472 vaikeudet.

Lähetetty: 31 Joulu 2017, 00:31
Kirjoittaja speedboys
Viimeviikolla meni "vetotunnistintapin" mutterista kierteet ja poijalla tippui perälevy katuun.
Holkki repes myös irti rungosta.

ME-varaosista uusi 3/4 mutteri ja kummipoika puikkohitsillä holkki takaisin kiinni.
Pajalta kotia ajellessa innostuneena lumitöihin ja neliveto päälle kun pääsin pihaan niin vaan takanakit veti.
Taskulampunvalon kans kartaanilinjaa ensin tutkimaan ja etuperän takaa n.10cm taaksepäin kartaani poikki.

Onko sama boori kuin ulosottoaksilassa. Jos laittais ulosottoaksilan holkin edes väliaikaiseksi siihen??
Joissakin fiateissa vissiin sama etukartaanipätkä?

Re: Leyland 472 vaikeudet.

Lähetetty: 31 Joulu 2017, 01:12
Kirjoittaja Warpu
boorista en osaa sanoa ulkomuistista mutta tuossa kannattaa tutkia ja tarvittaessa korjata etuakselikeinun välys, muuten heiluva etuakseli katkaisee korjatun akselin hetken päästä uudelleen ja pahimmillaan katkasee tumpin välitykseen menevältä puolelta 8)

Re: Leyland 472 vaikeudet.

Lähetetty: 31 Joulu 2017, 12:17
Kirjoittaja Leukkumies
Juuri noin kuten Warpu tuossa sanoi.
Kattele nuo:
http://nuhvi.fi/foorumi/viewtopic.php?f ... lit=boorit" onclick="window.open(this.href);return false;

http://juubi.hlan.net/index.php?page=tr ... /FrontAxel" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Leyland 472 vaikeudet.

Lähetetty: 31 Joulu 2017, 22:09
Kirjoittaja Leukkumies
speedboys kirjoitti:Holkki repes myös irti rungosta.

ME-varaosista uusi 3/4 mutteri ja kummipoika puikkohitsillä holkki takaisin kiinni.
Mitä osaa muuten tarkoitat tuolla "holkilla"?

Re: Leyland 472 vaikeudet.

Lähetetty: 31 Joulu 2017, 23:23
Kirjoittaja Kerkänmatti
Minuakin kiinnostaa mikä on revennyt. Mutterin korkkaaminen on kyllä itsellenikin sattunut, syystä kun en ohjekirjan ohjeita noudattanut. "kun vetovastussäätöä ei tarvita, tulee työntövarsi kiinnittää alimpiin reikiin" ;)

Re: Leyland 472 vaikeudet.

Lähetetty: 31 Joulu 2017, 23:25
Kirjoittaja Warpu
oisko VOA laakeripukista revennyt työntövarrenkorva irti, sen se teke tiukemassa paikassa rytkäyttäessä... 8)

Re: Leyland 472 vaikeudet.

Lähetetty: 01 Tammi 2018, 00:18
Kirjoittaja speedboys
Leukkumies kirjoitti:
speedboys kirjoitti:Holkki repes myös irti rungosta.

ME-varaosista uusi 3/4 mutteri ja kummipoika puikkohitsillä holkki takaisin kiinni.
Mitä osaa muuten tarkoitat tuolla "holkilla"?
Tarkoitan sitä osaa mikä on nivelöity alapäästään tapilla siihen runkoon mikä on ylhäältä
tunnustelijan yläpäässä mutterilla kiinni.

"holkkia" oli hitsailtu kiinni monet kerrat ennenkin ja ei ole varmuutta minkälainen se on alunperin ollut.

Eikä siinä vieläkään kaikki...tänään lähdin verstaalta viemään kärryjä kotiin niin tupsutti kolmella pytyllä.
Ensin aattelin että kylmyyttään käy vajaalla ja lähdin meneen niin ekasta risteyksestä kun lähdin niin vielä selvästä alakierroksilla ei käynyt kaikilla mutta neljäskin tuli mukaan kun antoi kaasua lisää.

Olisko suutin vaivaa vai kantaako venttiili??

Re: Leyland 472 vaikeudet.

Lähetetty: 01 Tammi 2018, 00:48
Kirjoittaja jusape
Siis työntövarren korvake vai ?

Re: Leyland 472 vaikeudet.

Lähetetty: 01 Tammi 2018, 00:55
Kirjoittaja Kerkänmatti
Veikkaisin syöttöpumpun puolelle tuota ongelmaa. En varmaksi muista, kun on niin pitkä aika kun rivipumppukoneen parissa touhunnut, että näkyikö pumppuelementit sivuluukusta. Ainakin siellä on kierrosten säätötanko, josta voi kalibroida sylinterikohtaiset syötöt. Niitä ei kuitenkaan pidä summassa muutella.
Kokeile käydessä löysätä vuorotellen suutinputkia, näet tuleeko ollenkaan polttoainetta siitä jolla se ei käy.

Re: Leyland 472 vaikeudet.

Lähetetty: 01 Tammi 2018, 01:23
Kirjoittaja speedboys
jusape kirjoitti:Siis työntövarren korvake vai ?
Niin juuri työntövarren korvake kun on laakeroitu alapäästään tapilla siihen holkkiin...

Re: Leyland 472 vaikeudet.

Lähetetty: 01 Tammi 2018, 20:51
Kirjoittaja speedboys
Kerkänmatti kirjoitti:Veikkaisin syöttöpumpun puolelle tuota ongelmaa. En varmaksi muista, kun on niin pitkä aika kun rivipumppukoneen parissa touhunnut, että näkyikö pumppuelementit sivuluukusta. Ainakin siellä on kierrosten säätötanko, josta voi kalibroida sylinterikohtaiset syötöt. Niitä ei kuitenkaan pidä summassa muutella.
Kokeile käydessä löysätä vuorotellen suutinputkia, näet tuleeko ollenkaan polttoainetta siitä jolla se ei käy.
Tuli tänään tarkistettua että kakkoseen ei tuu naftaa ku vasta täyskaasulla ja kun kierrokset on jonkiverran nousseet.
Kaveri meinas että takaiskus moska, jumis tai jousipoikki. :shock:

Re: Leyland 472 vaikeudet.

Lähetetty: 01 Tammi 2018, 21:20
Kirjoittaja Kerkänmatti
Ilmenikö tuo vika nyt yllättäen? Veikkaan että kakkosen elementti syöttöpumpussa jumittaa, tai elementin säätövipu liikahtanut yhdystangossa. Onkohan pumppuun vaihdettu öljyjä hetkeen, näissä tuppaa sisäisen vuodon takia vähitellen öljy laimentumaan polttoaineella, kunnes lopulta pumppu on täynnä pelkkää polttoainetta, joka ei voitele niin kuin kuuluisi.
Sivuluukun voi turvallisesti aukaista, katsoa näyttääkö siellä mikään olevan pielessä.

Re: Leyland 472 vaikeudet.

Lähetetty: 01 Tammi 2018, 23:07
Kirjoittaja speedboys
Kerkänmatti kirjoitti:Ilmenikö tuo vika nyt yllättäen? Veikkaan että kakkosen elementti syöttöpumpussa jumittaa, tai elementin säätövipu liikahtanut yhdystangossa. Onkohan pumppuun vaihdettu öljyjä hetkeen, näissä tuppaa sisäisen vuodon takia vähitellen öljy laimentumaan polttoaineella, kunnes lopulta pumppu on täynnä pelkkää polttoainetta, joka ei voitele niin kuin kuuluisi.
Sivuluukun voi turvallisesti aukaista, katsoa näyttääkö siellä mikään olevan pielessä.
Huomisen hommia se...kiitokset Kerkänmatille neuvoista ja Hyvää tulevaa Vuotta :D

Re: Leyland 472 vaikeudet.

Lähetetty: 02 Tammi 2018, 20:45
Kirjoittaja sepi-n
Leukkumies kirjoitti:Juuri noin kuten Warpu tuossa sanoi.
Kattele nuo:
http://nuhvi.fi/foorumi/viewtopic.php?f ... lit=boorit" onclick="window.open(this.href);return false;

http://juubi.hlan.net/index.php?page=tr ... /FrontAxel" onclick="window.open(this.href);return false;
Sorvari teki minun leukkuun raurasta etuakselin holkit, ei maksanut monta kymppiä.

Re: Leyland 472 vaikeudet.

Lähetetty: 02 Tammi 2018, 20:53
Kirjoittaja 272
Meille sorvasi leukkuun valmetin huoltomies scanian sylinteriputkesta uudet holkit. Ja päittäislevyksi jonkun valmetin pikavaihteen pakan väli levyjä. Ei ollu kalliit osat.