Leyland 472 vaikeudet.

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

speedboys
Vitos -nuffisti
Viestit: 32
Liittynyt: 06 Joulu 2017, 23:29
Konekalustoani: Leyland 472 -80 Valmet 359 -59
NLCF r.y jäsen Nro: 520
Paikkakunta: Kurikka

02 Tammi 2018, 21:41

speedboys kirjoitti:
Kerkänmatti kirjoitti:Ilmenikö tuo vika nyt yllättäen? Veikkaan että kakkosen elementti syöttöpumpussa jumittaa, tai elementin säätövipu liikahtanut yhdystangossa. Onkohan pumppuun vaihdettu öljyjä hetkeen, näissä tuppaa sisäisen vuodon takia vähitellen öljy laimentumaan polttoaineella, kunnes lopulta pumppu on täynnä pelkkää polttoainetta, joka ei voitele niin kuin kuuluisi.
Sivuluukun voi turvallisesti aukaista, katsoa näyttääkö siellä mikään olevan pielessä.
Huomisen hommia se...kiitokset Kerkänmatille neuvoista ja Hyvää tulevaa Vuotta :D
No se kakkosen palautusjousi vähä kärsineen näköinen mutta käytin sivuluukku auki ja kaikki näytti palautuvan normaalisti. Kaverilla on booriavain ja tulee hmna vaitamaan sen paineventtiilin.Katotaan onko mitään vaikutusta.
Häneltä löytyy myös testipenkki mutta sitten joutuu jo ottamaan pumppu irti.
speedboys
Vitos -nuffisti
Viestit: 32
Liittynyt: 06 Joulu 2017, 23:29
Konekalustoani: Leyland 472 -80 Valmet 359 -59
NLCF r.y jäsen Nro: 520
Paikkakunta: Kurikka

03 Tammi 2018, 21:52

speedboys kirjoitti:
speedboys kirjoitti:
Kerkänmatti kirjoitti:Ilmenikö tuo vika nyt yllättäen? Veikkaan että kakkosen elementti syöttöpumpussa jumittaa, tai elementin säätövipu liikahtanut yhdystangossa. Onkohan pumppuun vaihdettu öljyjä hetkeen, näissä tuppaa sisäisen vuodon takia vähitellen öljy laimentumaan polttoaineella, kunnes lopulta pumppu on täynnä pelkkää polttoainetta, joka ei voitele niin kuin kuuluisi.
Sivuluukun voi turvallisesti aukaista, katsoa näyttääkö siellä mikään olevan pielessä.
Huomisen hommia se...kiitokset Kerkänmatille neuvoista ja Hyvää tulevaa Vuotta :D
No se kakkosen palautusjousi vähä kärsineen näköinen mutta käytin sivuluukku auki ja kaikki näytti palautuvan normaalisti. Kaverilla on booriavain ja tulee hmna vaitamaan sen paineventtiilin.Katotaan onko mitään vaikutusta.
Häneltä löytyy myös testipenkki mutta sitten joutuu jo ottamaan pumppu irti.
Siinä syypää. Yhdessä jousessa 6 päätä.
Käy kuin kultakello!!!
Liitteet
leukku.jpg
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

03 Tammi 2018, 21:58

Mukavaa että selvä vika löytyi! Nuo siis lienee pumpun elementtien palautusjousia?
speedboys
Vitos -nuffisti
Viestit: 32
Liittynyt: 06 Joulu 2017, 23:29
Konekalustoani: Leyland 472 -80 Valmet 359 -59
NLCF r.y jäsen Nro: 520
Paikkakunta: Kurikka

03 Tammi 2018, 22:07

Kerkänmatti kirjoitti:Mukavaa että selvä vika löytyi! Nuo siis lienee pumpun elementtien palautusjousia?
Niitä juuri, ja mikä parasta kylänmieheltä löytyi sarja uusia tallistaan.
Vaihdettiin samalla pumppuun öljyt.
Meinas että laitetaan uudet elementit joilla tulisi terävyyttä ja kylmäkäynnistys paranisi mutta ehkä seuraavalla kerralla.

Josko pian uskaltais laittaa reen perään ja mennä mettään??
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

03 Tammi 2018, 23:55

Pistää samalla 9.5mm tapit ja 5-reikä suutinkärjet, 210-225bar avautumispaineilla.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
speedboys
Vitos -nuffisti
Viestit: 32
Liittynyt: 06 Joulu 2017, 23:29
Konekalustoani: Leyland 472 -80 Valmet 359 -59
NLCF r.y jäsen Nro: 520
Paikkakunta: Kurikka

04 Tammi 2018, 00:23

jusape kirjoitti:Pistää samalla 9.5mm tapit ja 5-reikä suutinkärjet, 210-225bar avautumispaineilla.....
Niin pumppumies meinas että jos joskus herätessään ihmettelee kun leukussa ei ole ahdinta niin olis pumppu sitämukaa valmis jos semmosia haaveilee. :D
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

04 Tammi 2018, 23:25

Jeps ..... Saa 150hv ulos halutessaan .......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
speedboys
Vitos -nuffisti
Viestit: 32
Liittynyt: 06 Joulu 2017, 23:29
Konekalustoani: Leyland 472 -80 Valmet 359 -59
NLCF r.y jäsen Nro: 520
Paikkakunta: Kurikka

09 Tammi 2018, 00:22

Hei taasen...jottei tämäkään viikko mene oikeen helpoksi niin leukusta meni ohjaus takeltevaksi.
Ei meinaa jaksaa kääntää ja aateeäffät vaahtoaa ja säiliös paine. Vaihdoin öljyt ja suotimen eikä vaikutusta.
Enklannis olis uus pumppu 185 puntaa mutta onko kukaan keksinyt muuta vaihtoehtoa? :lol: :shock:
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

09 Tammi 2018, 11:14

Tuolta suomi24 keskustelusta https://keskustelu.suomi24.fi/t/775511/leylandista" onclick="window.open(this.href);return false; lainattua -SS-n kirjoittamaa pumppuun liittyen:

"- Ohjaustehostimen pumpun käyttöakseli on piiiitkä ja se vetoratas sitten vääntää akselia. Sillä akselilla ei ole oikein laakerointia muusta kuin pumpun kammion pesästä. Siinä akselilla on stefa joka pullahtaa pois kun akseli kalvaa siihen alumiiniin soikean reiän ja alkaa kaiketi heilua. Eli mulla tehtiin korjaus lähiverstaassa siten että pumpun puolikkaaseen koneistettiin sija pronssitukilaakerille joka näin ottaa oman osansa käyttöakselin väännöstä. Muutenkin öljyvuodot saatiin samalla kertaa tukituksi siitä pumpun ympäristöstä."
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
speedboys
Vitos -nuffisti
Viestit: 32
Liittynyt: 06 Joulu 2017, 23:29
Konekalustoani: Leyland 472 -80 Valmet 359 -59
NLCF r.y jäsen Nro: 520
Paikkakunta: Kurikka

09 Tammi 2018, 12:21

Leukkumies kirjoitti:Tuolta suomi24 keskustelusta https://keskustelu.suomi24.fi/t/775511/leylandista" onclick="window.open(this.href);return false; lainattua -SS-n kirjoittamaa pumppuun liittyen:

"- Ohjaustehostimen pumpun käyttöakseli on piiiitkä ja se vetoratas sitten vääntää akselia. Sillä akselilla ei ole oikein laakerointia muusta kuin pumpun kammion pesästä. Siinä akselilla on stefa joka pullahtaa pois kun akseli kalvaa siihen alumiiniin soikean reiän ja alkaa kaiketi heilua. Eli mulla tehtiin korjaus lähiverstaassa siten että pumpun puolikkaaseen koneistettiin sija pronssitukilaakerille joka näin ottaa oman osansa käyttöakselin väännöstä. Muutenkin öljyvuodot saatiin samalla kertaa tukituksi siitä pumpun ympäristöstä."
Kiitos linkistä/vinkistä.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

09 Tammi 2018, 17:07

speedboys kirjoitti:Hei taasen...jottei tämäkään viikko mene oikeen helpoksi niin leukusta meni ohjaus takeltevaksi.
Ei meinaa jaksaa kääntää ja aateeäffät vaahtoaa ja säiliös paine. Vaihdoin öljyt ja suotimen eikä vaikutusta.
Enklannis olis uus pumppu 185 puntaa mutta onko kukaan keksinyt muuta vaihtoehtoa? :lol: :shock:
4/65:seen nuhviin tein muutama vuosi sitte ohjaukseenkin kunnostuksen, tosin en ole pääsyt kokeilemaan onnistuiko. Liikaa projeteja, tämäkin on seisonut kolmisen vuotta, odotelee paria hammaspyörää vaihteistoon :wink:
Ohjauksen tehostajaan ja tehostajan sylinteriin hommasin tiivistesarjat Marjakankaalta.
http://www.konekorjaamo.fi/traktorit/tr ... sarja.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekorjaamo.fi/traktorit/tr ... steer.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

09 Tammi 2018, 22:07

tuo Karin ylemmän linkin tiivistesarja pitäis passata pumppuun alempi on tehostetun takavedon tiivistesarja ja ei käy nelivetoon, pumpun öljyn lisäys sylinterinvarsi sisään käännettynä kone käydessä säiliö käytännössä täyteen 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
speedboys
Vitos -nuffisti
Viestit: 32
Liittynyt: 06 Joulu 2017, 23:29
Konekalustoani: Leyland 472 -80 Valmet 359 -59
NLCF r.y jäsen Nro: 520
Paikkakunta: Kurikka

09 Tammi 2018, 22:27

Warpu kirjoitti:tuo Karin ylemmän linkin tiivistesarja pitäis passata pumppuun alempi on tehostetun takavedon tiivistesarja ja ei käy nelivetoon, pumpun öljyn lisäys sylinterinvarsi sisään käännettynä kone käydessä säiliö käytännössä täyteen 8)
Kiitosta vaan taas tiedoista.
Myös sylinteri vuotaa ulospäin ja männänvarsi keikkuu niin siitä päätellen Purkupörssi antoi vielä vinkin että männän-
tiiviste vois vuotaa väärälle puolen niinkuin sisävuotoa. Jostaki täytyy lähteä purkimaan. Sylinteri ehkä helpoin ja nopein tutkia.
Tänään oli leukkuvapaa ilta jos huomenna jaksais hämmästellä...
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

09 Tammi 2018, 22:51

jos se sylinteri vuotaisi sisäisesti niin ratti pyörisi lähinnä tunnottomasti läpi, toki ulos vuotava öljy tarvii saada kuriin mutta kokeilisin ensin täyttää järjestelmän kunnolla. kannattaa sitten vielä lisäksi pyöritellä öljynlisäyksen yhteydessä laidasta laitaan muutamia kertoja jotta ilmaantuu 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

09 Tammi 2018, 23:04

Minullekin tulee noiden oireiden perusteella ensiksi mieleen liian vähäiset öljyt, oma 804 meni juuri samanlaiseksi kun siinä sylinteri vuotaa. Eli Warpun ohjeiden mukaisesti 8)
Vastaa Viestiin