Leyland 472 vaikeudet.

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

speedboys
Vitos -nuffisti
Viestit: 32
Liittynyt: 06 Joulu 2017, 23:29
Konekalustoani: Leyland 472 -80 Valmet 359 -59
NLCF r.y jäsen Nro: 520
Paikkakunta: Kurikka

31 Joulu 2017, 00:31

Viimeviikolla meni "vetotunnistintapin" mutterista kierteet ja poijalla tippui perälevy katuun.
Holkki repes myös irti rungosta.

ME-varaosista uusi 3/4 mutteri ja kummipoika puikkohitsillä holkki takaisin kiinni.
Pajalta kotia ajellessa innostuneena lumitöihin ja neliveto päälle kun pääsin pihaan niin vaan takanakit veti.
Taskulampunvalon kans kartaanilinjaa ensin tutkimaan ja etuperän takaa n.10cm taaksepäin kartaani poikki.

Onko sama boori kuin ulosottoaksilassa. Jos laittais ulosottoaksilan holkin edes väliaikaiseksi siihen??
Joissakin fiateissa vissiin sama etukartaanipätkä?
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

31 Joulu 2017, 01:12

boorista en osaa sanoa ulkomuistista mutta tuossa kannattaa tutkia ja tarvittaessa korjata etuakselikeinun välys, muuten heiluva etuakseli katkaisee korjatun akselin hetken päästä uudelleen ja pahimmillaan katkasee tumpin välitykseen menevältä puolelta 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

31 Joulu 2017, 12:17

Juuri noin kuten Warpu tuossa sanoi.
Kattele nuo:
http://nuhvi.fi/foorumi/viewtopic.php?f ... lit=boorit" onclick="window.open(this.href);return false;

http://juubi.hlan.net/index.php?page=tr ... /FrontAxel" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

31 Joulu 2017, 22:09

speedboys kirjoitti:Holkki repes myös irti rungosta.

ME-varaosista uusi 3/4 mutteri ja kummipoika puikkohitsillä holkki takaisin kiinni.
Mitä osaa muuten tarkoitat tuolla "holkilla"?
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

31 Joulu 2017, 23:23

Minuakin kiinnostaa mikä on revennyt. Mutterin korkkaaminen on kyllä itsellenikin sattunut, syystä kun en ohjekirjan ohjeita noudattanut. "kun vetovastussäätöä ei tarvita, tulee työntövarsi kiinnittää alimpiin reikiin" ;)
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

31 Joulu 2017, 23:25

oisko VOA laakeripukista revennyt työntövarrenkorva irti, sen se teke tiukemassa paikassa rytkäyttäessä... 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
speedboys
Vitos -nuffisti
Viestit: 32
Liittynyt: 06 Joulu 2017, 23:29
Konekalustoani: Leyland 472 -80 Valmet 359 -59
NLCF r.y jäsen Nro: 520
Paikkakunta: Kurikka

01 Tammi 2018, 00:18

Leukkumies kirjoitti:
speedboys kirjoitti:Holkki repes myös irti rungosta.

ME-varaosista uusi 3/4 mutteri ja kummipoika puikkohitsillä holkki takaisin kiinni.
Mitä osaa muuten tarkoitat tuolla "holkilla"?
Tarkoitan sitä osaa mikä on nivelöity alapäästään tapilla siihen runkoon mikä on ylhäältä
tunnustelijan yläpäässä mutterilla kiinni.

"holkkia" oli hitsailtu kiinni monet kerrat ennenkin ja ei ole varmuutta minkälainen se on alunperin ollut.

Eikä siinä vieläkään kaikki...tänään lähdin verstaalta viemään kärryjä kotiin niin tupsutti kolmella pytyllä.
Ensin aattelin että kylmyyttään käy vajaalla ja lähdin meneen niin ekasta risteyksestä kun lähdin niin vielä selvästä alakierroksilla ei käynyt kaikilla mutta neljäskin tuli mukaan kun antoi kaasua lisää.

Olisko suutin vaivaa vai kantaako venttiili??
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

01 Tammi 2018, 00:48

Siis työntövarren korvake vai ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

01 Tammi 2018, 00:55

Veikkaisin syöttöpumpun puolelle tuota ongelmaa. En varmaksi muista, kun on niin pitkä aika kun rivipumppukoneen parissa touhunnut, että näkyikö pumppuelementit sivuluukusta. Ainakin siellä on kierrosten säätötanko, josta voi kalibroida sylinterikohtaiset syötöt. Niitä ei kuitenkaan pidä summassa muutella.
Kokeile käydessä löysätä vuorotellen suutinputkia, näet tuleeko ollenkaan polttoainetta siitä jolla se ei käy.
speedboys
Vitos -nuffisti
Viestit: 32
Liittynyt: 06 Joulu 2017, 23:29
Konekalustoani: Leyland 472 -80 Valmet 359 -59
NLCF r.y jäsen Nro: 520
Paikkakunta: Kurikka

01 Tammi 2018, 01:23

jusape kirjoitti:Siis työntövarren korvake vai ?
Niin juuri työntövarren korvake kun on laakeroitu alapäästään tapilla siihen holkkiin...
speedboys
Vitos -nuffisti
Viestit: 32
Liittynyt: 06 Joulu 2017, 23:29
Konekalustoani: Leyland 472 -80 Valmet 359 -59
NLCF r.y jäsen Nro: 520
Paikkakunta: Kurikka

01 Tammi 2018, 20:51

Kerkänmatti kirjoitti:Veikkaisin syöttöpumpun puolelle tuota ongelmaa. En varmaksi muista, kun on niin pitkä aika kun rivipumppukoneen parissa touhunnut, että näkyikö pumppuelementit sivuluukusta. Ainakin siellä on kierrosten säätötanko, josta voi kalibroida sylinterikohtaiset syötöt. Niitä ei kuitenkaan pidä summassa muutella.
Kokeile käydessä löysätä vuorotellen suutinputkia, näet tuleeko ollenkaan polttoainetta siitä jolla se ei käy.
Tuli tänään tarkistettua että kakkoseen ei tuu naftaa ku vasta täyskaasulla ja kun kierrokset on jonkiverran nousseet.
Kaveri meinas että takaiskus moska, jumis tai jousipoikki. :shock:
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

01 Tammi 2018, 21:20

Ilmenikö tuo vika nyt yllättäen? Veikkaan että kakkosen elementti syöttöpumpussa jumittaa, tai elementin säätövipu liikahtanut yhdystangossa. Onkohan pumppuun vaihdettu öljyjä hetkeen, näissä tuppaa sisäisen vuodon takia vähitellen öljy laimentumaan polttoaineella, kunnes lopulta pumppu on täynnä pelkkää polttoainetta, joka ei voitele niin kuin kuuluisi.
Sivuluukun voi turvallisesti aukaista, katsoa näyttääkö siellä mikään olevan pielessä.
speedboys
Vitos -nuffisti
Viestit: 32
Liittynyt: 06 Joulu 2017, 23:29
Konekalustoani: Leyland 472 -80 Valmet 359 -59
NLCF r.y jäsen Nro: 520
Paikkakunta: Kurikka

01 Tammi 2018, 23:07

Kerkänmatti kirjoitti:Ilmenikö tuo vika nyt yllättäen? Veikkaan että kakkosen elementti syöttöpumpussa jumittaa, tai elementin säätövipu liikahtanut yhdystangossa. Onkohan pumppuun vaihdettu öljyjä hetkeen, näissä tuppaa sisäisen vuodon takia vähitellen öljy laimentumaan polttoaineella, kunnes lopulta pumppu on täynnä pelkkää polttoainetta, joka ei voitele niin kuin kuuluisi.
Sivuluukun voi turvallisesti aukaista, katsoa näyttääkö siellä mikään olevan pielessä.
Huomisen hommia se...kiitokset Kerkänmatille neuvoista ja Hyvää tulevaa Vuotta :D
sepi-n
Kutos -nuffisti
Viestit: 61
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 11:43

02 Tammi 2018, 20:45

Leukkumies kirjoitti:Juuri noin kuten Warpu tuossa sanoi.
Kattele nuo:
http://nuhvi.fi/foorumi/viewtopic.php?f ... lit=boorit" onclick="window.open(this.href);return false;

http://juubi.hlan.net/index.php?page=tr ... /FrontAxel" onclick="window.open(this.href);return false;
Sorvari teki minun leukkuun raurasta etuakselin holkit, ei maksanut monta kymppiä.
272
Kylmäkoskelainen
Viestit: 80
Liittynyt: 18 Touko 2011, 20:07
Konekalustoani: Leyland 255, Leyland 272 syncro+Vammas Major
Paikkakunta: Kärsämäki

02 Tammi 2018, 20:53

Meille sorvasi leukkuun valmetin huoltomies scanian sylinteriputkesta uudet holkit. Ja päittäislevyksi jonkun valmetin pikavaihteen pakan väli levyjä. Ei ollu kalliit osat.
Vastaa Viestiin