472 kertojakeppi

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

speedboys
Vitos -nuffisti
Viestit: 32
Liittynyt: 06 Joulu 2017, 23:29
Konekalustoani: Leyland 472 -80 Valmet 359 -59
NLCF r.y jäsen Nro: 520
Paikkakunta: Kurikka

15 Joulu 2017, 00:16

Hei arvon Leuland harrastajat.

Onko jokin tyyppivika 472 -80 kun vedin pikkupuolella tallikaverin fiatagrin irti
ja vaihdoin loikkarin päälle niin kertojan keppi jumitti.
Nopein puoli jäi onneksi päälle.
Pitääkö avata vaihteiston kansi vai onko muita ideoita? :shock:
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

15 Joulu 2017, 18:52

speedboys kirjoitti:Hei arvon Leuland harrastajat.

Onko jokin tyyppivika 472 -80 kun vedin pikkupuolella tallikaverin fiatagrin irti
ja vaihdoin loikkarin päälle niin kertojan keppi jumitti.
Nopein puoli jäi onneksi päälle.
Pitääkö avata vaihteiston kansi vai onko muita ideoita? :shock:
En ole leukkuharrastaja mutta vastaan silti. Korjausohjekirjaa tutkittuani tulin siihen tulokseen että kansi täytyy avata.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
speedboys
Vitos -nuffisti
Viestit: 32
Liittynyt: 06 Joulu 2017, 23:29
Konekalustoani: Leyland 472 -80 Valmet 359 -59
NLCF r.y jäsen Nro: 520
Paikkakunta: Kurikka

18 Joulu 2017, 21:40

Kiitoksia.

Ei auta muu kuin aukaista ja katsoa onko joku väljänä ja sentakia mennyt keppi jumiin. :(
speedboys
Vitos -nuffisti
Viestit: 32
Liittynyt: 06 Joulu 2017, 23:29
Konekalustoani: Leyland 472 -80 Valmet 359 -59
NLCF r.y jäsen Nro: 520
Paikkakunta: Kurikka

31 Joulu 2017, 00:45

Käytin vaihteiston kannen auki ja siellä oli kertojan siirtäjät molemmat menossa päälle,eli poikkesivat
nollalinjastaan n.5mm ja erisuuntiin.
Pienellä vasaralla pikku napautus sisempään siirtäjään ja molemmat irtos vapaiksi.

Otin öljyntarkistuspropun auki laitoin lootaan siitä kannenaukosta 16l öljyä ja sitten alkoi valua tarkistusreiästä.
Olisiko öljyn vähyyttä siirtäjät jumineet vai onko kenties tyyppivika?
Nyt Pelaa!! Ei tarvi jo ennestään loppua kytkintä kiusata lumitöissä.
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

31 Joulu 2017, 01:22

en usko tuossa voitelupulalla olevan osuutta asiaan. todennäköisesti siirtäjätankojen välissä olevat estotapit hieman kuluneet jolloin moinen jumi pääsee syntymään. tästä sitten pahempi versio on se että kaksi vaihetta pääsee yhtäaikaa päälle ja jos sattuu vauhdissa niin voi särkeä laatikon.
tuo siirtäjäpaketti on sitten helpointa pujottaa laatiikkoon niin että siirtäjät otetaan irti kannesta kokonaisuutena ja asetetaan vaihteistoon paikoilleen, tämän jälkeen kansi laitetaan paikoilleen siirtäjiin ja vaihteistoon yhtäaikaa 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
speedboys
Vitos -nuffisti
Viestit: 32
Liittynyt: 06 Joulu 2017, 23:29
Konekalustoani: Leyland 472 -80 Valmet 359 -59
NLCF r.y jäsen Nro: 520
Paikkakunta: Kurikka

31 Joulu 2017, 02:14

Warpu kirjoitti:en usko tuossa voitelupulalla olevan osuutta asiaan. todennäköisesti siirtäjätankojen välissä olevat estotapit hieman kuluneet jolloin moinen jumi pääsee syntymään. tästä sitten pahempi versio on se että kaksi vaihetta pääsee yhtäaikaa päälle ja jos sattuu vauhdissa niin voi särkeä laatikon.
tuo siirtäjäpaketti on sitten helpointa pujottaa laatiikkoon niin että siirtäjät otetaan irti kannesta kokonaisuutena ja asetetaan vaihteistoon paikoilleen, tämän jälkeen kansi laitetaan paikoilleen siirtäjiin ja vaihteistoon yhtäaikaa 8)
Joo näin se menee, jäi semmonen kuva että pitää olla määrätietoinen ja oikea linja kun kertojakeppiä liikuttelee niin pelaa.
Vastaa Viestiin