Hei arvon Leuland harrastajat.
Onko jokin tyyppivika 472 -80 kun vedin pikkupuolella tallikaverin fiatagrin irti
ja vaihdoin loikkarin päälle niin kertojan keppi jumitti.
Nopein puoli jäi onneksi päälle.
Pitääkö avata vaihteiston kansi vai onko muita ideoita?
472 kertojakeppi
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
En ole leukkuharrastaja mutta vastaan silti. Korjausohjekirjaa tutkittuani tulin siihen tulokseen että kansi täytyy avata.speedboys kirjoitti:Hei arvon Leuland harrastajat.
Onko jokin tyyppivika 472 -80 kun vedin pikkupuolella tallikaverin fiatagrin irti
ja vaihdoin loikkarin päälle niin kertojan keppi jumitti.
Nopein puoli jäi onneksi päälle.
Pitääkö avata vaihteiston kansi vai onko muita ideoita?
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 32
- Liittynyt: 06 Joulu 2017, 23:29
- Konekalustoani: Leyland 472 -80 Valmet 359 -59
- NLCF r.y jäsen Nro: 520
- Paikkakunta: Kurikka
Käytin vaihteiston kannen auki ja siellä oli kertojan siirtäjät molemmat menossa päälle,eli poikkesivat
nollalinjastaan n.5mm ja erisuuntiin.
Pienellä vasaralla pikku napautus sisempään siirtäjään ja molemmat irtos vapaiksi.
Otin öljyntarkistuspropun auki laitoin lootaan siitä kannenaukosta 16l öljyä ja sitten alkoi valua tarkistusreiästä.
Olisiko öljyn vähyyttä siirtäjät jumineet vai onko kenties tyyppivika?
Nyt Pelaa!! Ei tarvi jo ennestään loppua kytkintä kiusata lumitöissä.
nollalinjastaan n.5mm ja erisuuntiin.
Pienellä vasaralla pikku napautus sisempään siirtäjään ja molemmat irtos vapaiksi.
Otin öljyntarkistuspropun auki laitoin lootaan siitä kannenaukosta 16l öljyä ja sitten alkoi valua tarkistusreiästä.
Olisiko öljyn vähyyttä siirtäjät jumineet vai onko kenties tyyppivika?
Nyt Pelaa!! Ei tarvi jo ennestään loppua kytkintä kiusata lumitöissä.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
en usko tuossa voitelupulalla olevan osuutta asiaan. todennäköisesti siirtäjätankojen välissä olevat estotapit hieman kuluneet jolloin moinen jumi pääsee syntymään. tästä sitten pahempi versio on se että kaksi vaihetta pääsee yhtäaikaa päälle ja jos sattuu vauhdissa niin voi särkeä laatikon.
tuo siirtäjäpaketti on sitten helpointa pujottaa laatiikkoon niin että siirtäjät otetaan irti kannesta kokonaisuutena ja asetetaan vaihteistoon paikoilleen, tämän jälkeen kansi laitetaan paikoilleen siirtäjiin ja vaihteistoon yhtäaikaa
tuo siirtäjäpaketti on sitten helpointa pujottaa laatiikkoon niin että siirtäjät otetaan irti kannesta kokonaisuutena ja asetetaan vaihteistoon paikoilleen, tämän jälkeen kansi laitetaan paikoilleen siirtäjiin ja vaihteistoon yhtäaikaa
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 32
- Liittynyt: 06 Joulu 2017, 23:29
- Konekalustoani: Leyland 472 -80 Valmet 359 -59
- NLCF r.y jäsen Nro: 520
- Paikkakunta: Kurikka
Joo näin se menee, jäi semmonen kuva että pitää olla määrätietoinen ja oikea linja kun kertojakeppiä liikuttelee niin pelaa.Warpu kirjoitti:en usko tuossa voitelupulalla olevan osuutta asiaan. todennäköisesti siirtäjätankojen välissä olevat estotapit hieman kuluneet jolloin moinen jumi pääsee syntymään. tästä sitten pahempi versio on se että kaksi vaihetta pääsee yhtäaikaa päälle ja jos sattuu vauhdissa niin voi särkeä laatikon.
tuo siirtäjäpaketti on sitten helpointa pujottaa laatiikkoon niin että siirtäjät otetaan irti kannesta kokonaisuutena ja asetetaan vaihteistoon paikoilleen, tämän jälkeen kansi laitetaan paikoilleen siirtäjiin ja vaihteistoon yhtäaikaa