Kk-kaulat

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

naffield
Proto suunnittelija
Viestit: 173
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 17:32
Konekalustoani: Leyland 272,472, Zetor 9540, Zetor proxima power, Zetor 9145
NLCF r.y jäsen Nro: 379
Paikkakunta: Kärsämäki

22 Maalis 2017, 20:55

Tässä iltamassa oli puhetta leukun kiertokangen kaulojen vahvuuksista. Jos std on 66,67 (onko näin ?) niin paljoko on kaulojen vahvuus liuskojen ollessa 0,010 ylikoko :?: Yksi kampiakseli on hyllyssä ja sitä mittailtiin.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

22 Maalis 2017, 21:13

Oikeammin se on kaulan alikoko, eli ylipaksu liuska. 0.010" = 0.254mm
66.67 - 0.254 = 66.416mm
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

22 Maalis 2017, 21:57

Ylikokoliuskoistahan hän tuossa puhuikin...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

22 Maalis 2017, 22:00

Yleensähän näistä, ainakin täälläpäin puhutaan että kaula on alikokoa X, ja tänkokoiset alikoon liuskat tarttis saada ( siis osia tilatessa )

Niin tai näin, sama asia , mutta .010 on sen 0.254mm nimellismitasta pienempi, eli .020 on 0.508mm nimellismittaa pienempi, jne ....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
naffield
Proto suunnittelija
Viestit: 173
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 17:32
Konekalustoani: Leyland 272,472, Zetor 9540, Zetor proxima power, Zetor 9145
NLCF r.y jäsen Nro: 379
Paikkakunta: Kärsämäki

23 Maalis 2017, 08:33

Onkohan kauloja koskaan koneistettu 0,005 alikokoon?
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

23 Maalis 2017, 09:18

Ei taida saada 0.005 laakeria. Ja niin pienen eron tähden (eli alle 0.005" kuluma) ei vielä tarvitse hioa kaulaa.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

23 Maalis 2017, 20:18

Joissain koneissa on mulla tullut ihan tehtaan jäljiltä vastaan, esim nyt vaikka .002 kokoa, olevia laakereita, ihan tehtaan originaaleilla stanssimerkinnöillä
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

24 Maalis 2017, 08:24

Ainakin jenkkiläisiin on saanut noita, mutta kauloja ei silloin yleensä hiota eli ei tarvitse hioa.
Vastaa Viestiin