Konerempan jälkeen yritetään saada masinaa käyntiin.
pumpun ruiskuputkien alta kaksi ilmausruuvia auottu ja pumpulla naftaa pumpattu.
Nelossylinteriä (masinan koppia) lähinnä olevasta ilmausreiästä naftaa tulee pumpatessa suihkuamalla,
vaan toisesta ei tule juuri ollenkaan, vaikka vain sitä pitäisin auki? Onko ihan ok, vai jotain vikaa? Onko tällainen tuttua?
Starttasin ja savua tuli jo piipusta ihan kiitettävästi, kunnes akku hyyty.
Onko jotain nikseja, mitkä auttaisi? Hain kaupasta starttipilottia ja seuraavaksi yritän sen avustamana.
Onko kukaan laittanut imusarjaan sellasta esihehkua? Onko sellaisesta mitään hyötyä käyn n istymiseen?
Toivon joltain sellaiselta vastausta, jolla on käytännön kokemusta.
Talvi käynnistyvyyttä parantaakseni minulla olis letkulämmitin, vaan ei mahdu alavesiletkun väliin. Täytynee
hankkia lokin kylkeen tuleva malli.
Onko 4/98 herkkä ilmalle? Jotenkin näyttää, että suodatinten ilmausruuvit ei ole ihan tiiviit.
4/98 ilmaus/käynnistys?
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Availehan vielä suihkuputkia suihkujen päästä ja starttaa kunnes ainetta tulee sinnekin,
sitten putket tiukalle ja käyntiin.
sitten putket tiukalle ja käyntiin.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Imusarjahehku on 472:ssa, mutta harvoin käytän. Valtrassa sen korvaa sähkögrilli, se on automaattinen.
Leyland 98 hörähtää kunnossa ollessaan kyllä ilman vippaskonsteja käymään jopa 15 asteen pakkasesta ilman apuja. Start pilot purkit kannattaa jättää kauppaan.
Jossain on vielä ilmaa, tai ilmavuoto. Suutinputkien kuten alpo esitti, avausta kannattaa myös koettaa. Perkinssit oli siitä kenkkumaisia metässä ilmata, että aina, sen aina sai avata kaikki suutinputket, ennenkuin läksivät tulille takaisin.
Lokilämppäri oli jotain reilun satasen kun sen paikallisesta autotarvikeliikkeestä kutoseen ostin syksyllä.
Leyland 98 hörähtää kunnossa ollessaan kyllä ilman vippaskonsteja käymään jopa 15 asteen pakkasesta ilman apuja. Start pilot purkit kannattaa jättää kauppaan.
Jossain on vielä ilmaa, tai ilmavuoto. Suutinputkien kuten alpo esitti, avausta kannattaa myös koettaa. Perkinssit oli siitä kenkkumaisia metässä ilmata, että aina, sen aina sai avata kaikki suutinputket, ennenkuin läksivät tulille takaisin.
Lokilämppäri oli jotain reilun satasen kun sen paikallisesta autotarvikeliikkeestä kutoseen ostin syksyllä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
joo kyllä 4/98 pitäis lähteä ehjänä parinkympin pakkasesta käyntiin pelkkää rivipumpun pakkosyöttöä apuna käyttäen, tarvikekannetiivisteet osaavat huonontaa käynnistyvyyttä. liekkihehku kyllä parantaa käyntiinlähtöä.
molemmista ilmausruuveista pitäisi tulla yhtä helposti tavara ulos, kannattaa kurkata ruuvin alle että ei näy ylimääräistä. normaalisti ei ole tarvinnut missään yhteydessä aukoa suutinputkia.
molemmista ilmausruuveista pitäisi tulla yhtä helposti tavara ulos, kannattaa kurkata ruuvin alle että ei näy ylimääräistä. normaalisti ei ole tarvinnut missään yhteydessä aukoa suutinputkia.
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 11
- Liittynyt: 26 Helmi 2016, 15:39
- Konekalustoani: Leyland 255 -73 + Vilske
Omien kokemusten perusteella komppaan tätä kommenttia. Pakkosyötön vivun pumppaaminen starttauksen yhteydessä tuo halutun lopputuloksen.Warpu kirjoitti:joo kyllä 4/98 pitäis lähteä ehjänä parinkympin pakkasesta käyntiin pelkkää rivipumpun pakkosyöttöä apuna käyttäen, tarvikekannetiivisteet osaavat huonontaa käynnistyvyyttä. liekkihehku kyllä parantaa käyntiinlähtöä.
molemmista ilmausruuveista pitäisi tulla yhtä helposti tavara ulos, kannattaa kurkata ruuvin alle että ei näy ylimääräistä. normaalisti ei ole tarvinnut missään yhteydessä aukoa suutinputkia.
Mikäli syöttöpumppu on ollut tyhjänä, sen ilmaus on tarpeen.
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Pakkosyöttö ei ole sadistinen toimenpide eikä suolista moottoria. Se menee kyllä itsellään pois päältä onnistuneen startin jälkeen. Jos ajoitus on kohdallaan ja löpöä tulee riittävästi kunnossa olevista suuttimista ja puristusta löytyy koneesta eikä ole ilmavaivaa polttoainejärjestelmässä, niin lähtee käyntiin kovallakin pakkasella välittömästi ilman lisätoimenpiteitä.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
kuka ei ole tuohon pakkosyötön käyttöön tottunut niin tässä pieni ohjeistus:
sammutin pois päältä, käsikaasu pohjaan, painetaan pakkosyötön napista niin että pumpusta kuuluu naksahdus, startataan konetta kaasu edelleen pohjassa, kaasua hellitetään vasta kun moottori rupeaa selvästi omin voimin ottamaan kierroksia. mikäli sammutin vedetään välillä päälle palautuu pumppu normaalisyötölle. normaalisti pakkosyöttö vapautuu moottorin kierrosten noustessa ilman erillisiä toimenpiteitä. ilmattaessa tämä sama ohje pätee, tosin jos starttia tarvii välillä jäähdytellä taikka muuten pysäyttää starttaus niin pakkosyöttöä ei tarvi joka kerta erikseen virittää
sammutin pois päältä, käsikaasu pohjaan, painetaan pakkosyötön napista niin että pumpusta kuuluu naksahdus, startataan konetta kaasu edelleen pohjassa, kaasua hellitetään vasta kun moottori rupeaa selvästi omin voimin ottamaan kierroksia. mikäli sammutin vedetään välillä päälle palautuu pumppu normaalisyötölle. normaalisti pakkosyöttö vapautuu moottorin kierrosten noustessa ilman erillisiä toimenpiteitä. ilmattaessa tämä sama ohje pätee, tosin jos starttia tarvii välillä jäähdytellä taikka muuten pysäyttää starttaus niin pakkosyöttöä ei tarvi joka kerta erikseen virittää
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um