Tarkkuutta öljynvaihtoon!
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Leylandin moottoreita on haukuttu, että niiden kestokyky on joskus melko huono. Toisilla taas nämä kestävät kymmeniä tuhansia tunteja luotettavasti.
Olisikohan oikeasti peiliinkatsomisen paikka traktorin omistajilla, koska taas jo vähälle aikaa NELJÄS Leylandin moottoriöljynsuodatinmalja, jossa suodatin heiluu kuin mulukku hullun persiessä koska osa suodattimen elintärkeistä osista puuttuu ja suodatin kelluu öljyssä vapaana...
Tämä kuva on 2100 Leylandin öljynvaihdosta, suodatinmaljasta uupuu alapelti joka painaa ja keskittää maljassa olevan jousen avulla suodattimen tiivistepintaansa.
Tässä kyseisessä tapauksessa kaikki paska on pyörinyt koneessa sisällä ilman MINKÄÄNLAISTA SUODATUSTA! Koska traktori on luojankiitos ollut vain pienessä käytössä, ja öljyt tuoreet, isommilta vahingoilta säästyttiin. Hyvää tuo ei tee tuollainen koskaan, ja väitän, että pidemmällä ajanjaksolla olisi voinut musta rauta tulla kurkkaamaan lohkon kupeesta läpi
Olisikohan oikeasti peiliinkatsomisen paikka traktorin omistajilla, koska taas jo vähälle aikaa NELJÄS Leylandin moottoriöljynsuodatinmalja, jossa suodatin heiluu kuin mulukku hullun persiessä koska osa suodattimen elintärkeistä osista puuttuu ja suodatin kelluu öljyssä vapaana...
Tämä kuva on 2100 Leylandin öljynvaihdosta, suodatinmaljasta uupuu alapelti joka painaa ja keskittää maljassa olevan jousen avulla suodattimen tiivistepintaansa.
Tässä kyseisessä tapauksessa kaikki paska on pyörinyt koneessa sisällä ilman MINKÄÄNLAISTA SUODATUSTA! Koska traktori on luojankiitos ollut vain pienessä käytössä, ja öljyt tuoreet, isommilta vahingoilta säästyttiin. Hyvää tuo ei tee tuollainen koskaan, ja väitän, että pidemmällä ajanjaksolla olisi voinut musta rauta tulla kurkkaamaan lohkon kupeesta läpi
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Sama tilanne oli omassa Leukussa kun ekaa huoltoa tein siihen 9v. sitten, vain jousi oli jäänyt maljaan.
Vissiin se ns. prikka on helppo unohtaa pois. Ilmankos sieltä kampuran päittäisliuska oli kulunut olemattomiin
Vissiin se ns. prikka on helppo unohtaa pois. Ilmankos sieltä kampuran päittäisliuska oli kulunut olemattomiin
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Se prikkahan ei ole mitenkään vissiin sinne lukittuna pultille, että ERITTÄIN HELPOSTI jos on vähän liimautunut suotimeen kiinni, niin menee erittäin helposti vahingossa vanhan filtterin mukana roska-astiaan ....
Eli lievä suunnittelun virhekkin on, josko tuo prikka sieltä pääsee filtterin mukana katoamaan......
Eli lievä suunnittelun virhekkin on, josko tuo prikka sieltä pääsee filtterin mukana katoamaan......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tuossa kierteen jälkeen on sokka joka pitää osaset kasassa. Pois se on pitänyt repiä. Ja jo uutta suodatinta laittaessa pitää huomata että kaikki ei ole kohdallaan.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Siis pitäisi huomata...
Omaa Leukua kun sillon kattelin tarkemmin niin aattelin että mikähän viheltäjä tämän on ennen omistanut, on sitä kaikenlaista asentajaa olemassa...
Omaa Leukua kun sillon kattelin tarkemmin niin aattelin että mikähän viheltäjä tämän on ennen omistanut, on sitä kaikenlaista asentajaa olemassa...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Tähän juttuun on olemassa ratkaisu, jolla mikään osa ei voi jäädä pois suodattimen vaihdossa. Ainakin itsellä on toiminut hyvin. Eli siis iso spin-on filtteri alkuperäisen paikalle ja voi huristella sen 500 tuntia ilman patruunan vaihtoa.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ei ratkaise minun koneessa, koska haluan pitää koneeni alkuperäisessä kokoonpanossa. Spin-on olisi raiskaus.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Siinä on myös alkuperäinen suodatinmalja.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
? Katolla on alkuperästen katon pulttien alle pultattu valoräkki, ei hitsauksia katossa eikä koskettu alkuperäiseen tekemällä lisäreikiä. Takalasin jatko on pultattu kiristämällä runkoon, ei hitsaussaumoja/reikiä. Penkkinä alkuperäisvalmistajan eli Kab:n airmaster ilmapenkki kääntöjalustalla. Alkuperäiset takavalot, valopohjamuovit ja suorat lokasuojanjatkeet on kaapissa odottamassa kun kone jää metsähommista eläkkeelle.naffield kirjoitti:Mutta hytti on mikä on
Mitä koetat sanoa?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Sinä se Joonas hyväksi katsot kaikki omatekemäsi muutokset em. selityksin.
Jos ajatellaan tuota kokopanos öljynsuodinta niin mikä siitä tekee raiskauksen. Sekö että siinä ei lopullisesti muuteta mitään vai se että suodatuspinta-alaa on paljon enemmän kuin alkuperäisessä.
Kokolailla lapsekkaita ajatuksia jo aikuisikään päässeeltä mieheltä.
Jos ajatellaan tuota kokopanos öljynsuodinta niin mikä siitä tekee raiskauksen. Sekö että siinä ei lopullisesti muuteta mitään vai se että suodatuspinta-alaa on paljon enemmän kuin alkuperäisessä.
Kokolailla lapsekkaita ajatuksia jo aikuisikään päässeeltä mieheltä.
Mukana kuin peräpukama!
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 173
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 17:32
- Konekalustoani: Leyland 272,472, Zetor 9540, Zetor proxima power, Zetor 9145
- NLCF r.y jäsen Nro: 379
- Paikkakunta: Kärsämäki
Tätä koitan sanoa.jamppi kirjoitti:Sinä se Joonas hyväksi katsot kaikki omatekemäsi muutokset em. selityksin.
Jos ajatellaan tuota kokopanos öljynsuodinta niin mikä siitä tekee raiskauksen. Sekö että siinä ei lopullisesti muuteta mitään vai se että suodatuspinta-alaa on paljon enemmän kuin alkuperäisessä.
Kokolailla lapsekkaita ajatuksia jo aikuisikään päässeeltä mieheltä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Yhdyn Jampin mielipiteeseen...jamppi kirjoitti:Sinä se Joonas hyväksi katsot kaikki omatekemäsi muutokset em. selityksin.
Jos ajatellaan tuota kokopanos öljynsuodinta niin mikä siitä tekee raiskauksen. Sekö että siinä ei lopullisesti muuteta mitään vai se että suodatuspinta-alaa on paljon enemmän kuin alkuperäisessä.
Kokolailla lapsekkaita ajatuksia jo aikuisikään päässeeltä mieheltä.
Oma Leukku kun on raiskattu jo niin laitan moottorinvaihdossa tuon Lisenssin suodatinadapterinkin
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Niin, ei osakomponenttien vaihto toisenlaiseen pilaa alkuperäistä siinä mielessä, että se on palautettavissa täysin vakiomuotoon koneen omilla alkuperäisosilla.
Toki, josko sitten haluaa pitää ja säilyttää viimeisenpäälle orkkistyylin ulkonäön koneessa, niin eipä sihen lisätyövalojakaan passaa laittaa, vaikka kuinka olisi kiinnitysrauta, tms, joidenkin valmiina olevien pulttien alla.
Tuo oma 460 on palautettavissa edelleenkin täysin siihen kuosiin, ja koneen omilla osasilla, jossa mulle tuli aikoinaan.
Joonaksen "tiukkapipoinen" näkemys näistä asioista välillä ihmetyttää, pulttiakaan ei saisi vaihtaa alkuperäisestä toiseen, tai pikku parannusta tehdä muutososilla, jotka ei kuitenkaan alkuperäisosaa pilaa, vaikka se vaihdettaisiin toiseen, nykyaikaisempaan palikkaan.
Toki, josko sitten haluaa pitää ja säilyttää viimeisenpäälle orkkistyylin ulkonäön koneessa, niin eipä sihen lisätyövalojakaan passaa laittaa, vaikka kuinka olisi kiinnitysrauta, tms, joidenkin valmiina olevien pulttien alla.
Tuo oma 460 on palautettavissa edelleenkin täysin siihen kuosiin, ja koneen omilla osasilla, jossa mulle tuli aikoinaan.
Joonaksen "tiukkapipoinen" näkemys näistä asioista välillä ihmetyttää, pulttiakaan ei saisi vaihtaa alkuperäisestä toiseen, tai pikku parannusta tehdä muutososilla, jotka ei kuitenkaan alkuperäisosaa pilaa, vaikka se vaihdettaisiin toiseen, nykyaikaisempaan palikkaan.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68