Leyland 270 voimaton nostolaite

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

27 Loka 2016, 20:08

Liekö tuommoinen pumppu ym.: https://www.hydrauliikkapumppu.fi/tuott ... d-nuffield" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.hydrauliikkapumppu.fi/sivu/ ... leyland472" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Tovahama
Nelos -nuffisti
Viestit: 23
Liittynyt: 21 Kesä 2016, 17:52
Konekalustoani: Leyland 270

27 Loka 2016, 20:25

No tuohan se taisi olla !
kuva6.jpg
Tovahama
Nelos -nuffisti
Viestit: 23
Liittynyt: 21 Kesä 2016, 17:52
Konekalustoani: Leyland 270

27 Loka 2016, 20:52

ONKO muuten tuossa pumpun ja venttiilihässäkän välissä joskus ollut joku putki tai vastaava?
Jollei kerran letkua saisi tuolla olla... :shock:
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

27 Loka 2016, 21:26

Rautaputkilla ne alkujaan on, ensiö ja toisiopumpulta repulle.....

Laitappa kuva perärepusta sieltä ulkoa, takaapäin kans vielä .....
Viimeksi muokannut jusape, 27 Loka 2016, 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

27 Loka 2016, 21:27

Tuossapa kuva leeukun perärepun putkituksesta. Tarkoitus oli laittaa kameran kuva, mutta tuo vintoosa 10 vituilee niin en saanut kuvaa siirettyä koneelle.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandiin ... roitus.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Tovahama
Nelos -nuffisti
Viestit: 23
Liittynyt: 21 Kesä 2016, 17:52
Konekalustoani: Leyland 270

28 Loka 2016, 06:28

Tossapa kuva repusta
kuva7.jpg
kari t kirjoitti:Tuossapa kuva leeukun perärepun putkituksesta. Tarkoitus oli laittaa kameran kuva, mutta tuo vintoosa 10 vituilee niin en saanut kuvaa siirettyä koneelle.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandiin ... roitus.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Oon huomannu kans että kuvien siirtäminen kamerasta tai puhelimesta on tehty aikalailla mahdottomaksi kympin kanssa
Tovahama
Nelos -nuffisti
Viestit: 23
Liittynyt: 21 Kesä 2016, 17:52
Konekalustoani: Leyland 270

30 Loka 2016, 17:43

Kävin teettämässä uuden letkun tuonne ja pistin romut kasaan ni paineetkin löytys ja nyt nousee lana tyhjäkäynnilläkin ! 8)
Ajan kanssa sitten voi harkita jos löytää tommosen alkuperäisen putken tuonne ni vaihtaa :D
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

30 Loka 2016, 18:25

et saa sinne alkuperäistä putkea koska siulla ei näytä olevan alkuperäistä pumppua. siksi se on se alunperäinen putki hävitetty pois. Sulta uupuu nyt myös puolet suodatuksesta, koska pumppu on vaihtunut yksikammioiseen. kaksikammiopumpun toinen puoli toimii öljynkierrättäjänä suodattimen läpi.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

05 Marras 2016, 12:47

en ymmärrä että mihin perustuu väite ettei olisi varoventtiiliä?
korkeapaineventtiili=varoventtiili 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

05 Marras 2016, 15:54

Warpu kirjoitti:en ymmärrä että mihin perustuu väite ettei olisi varoventtiiliä?
korkeapaineventtiili=varoventtiili 8)
Samaa tuossa pohtisin aiemmin.
Tossa loppukesällä purkamassani 465 koneessa ei ollu mitään erillistä varoventtiiliä missään putken välissä, rautaiset putket lähti tuplapumpun kyljestä suoraan reppuun, niin nostolaitteen hydrauliyksikössä sellaisen on oltava ......

Nyt ei ole enää viikkoon kyseisiä kikkareita tontilla enää ollut, niin en saa kuviakaan .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

05 Marras 2016, 16:01

kari t kirjoitti:Tarkastappas tuon täytösventiilin männänrengas ja o-rengas.

Ja mainitaanhan tässä Karin täytösventtiilin kuvassakin "varoventtiili" siellä hydrauliikkayksikössä ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

05 Marras 2016, 16:48

Tarkoitinkin tuota karayksikön ulkopuolista ylipaineventiiliä, osanumero 34. Kymppimaleissa ja sitä vanhemissahan onkin sitten tuplaten noita ylipaine / varoventiiliä, jos nuo korkeapaineventiilitkin katsotaan varoventiileiksi, kuten esim. leukkujen korjausohjekirjassa sanotaan.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... %C3%B6.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Seuraavassa varaosakuvassa ko. ventiilit on korkeapaineventiilin nimellä.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... t_edit.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

05 Marras 2016, 20:30

Kyllähän traktoreissa on hydrauliikassa varo/ylipaineventtiili ihan kaikissa, jo tehtaalta lähtien.

Ei kait nyt missään ole "umpilinjaa" hydrauliikassa, tämähän rikkoisi/halkaisisi pumpun kuoret tai jotain muuta hajoaisi, kun paine terpeeksi kasvaa .
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

05 Marras 2016, 22:10

tuo karin tarkoittama ulkoinen varoventtiili on tässä sovelluksessa tarpeeton koska käytössä on vain yksikammioinen pumppu, 270 alkuperäisessä kaksoispumpussa oleva varoventtiili suojaa vain suodatinta muistaakseni n. 5 bar paineella 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

06 Marras 2016, 09:45

Warpu kirjoitti:tuo karin tarkoittama ulkoinen varoventtiili on tässä sovelluksessa tarpeeton koska käytössä on vain yksikammioinen pumppu, 270 alkuperäisessä kaksoispumpussa oleva varoventtiili suojaa vain suodatinta muistaakseni n. 5 bar paineella 8)
Tarpeton, tarpeeton, jos olis ollut leukuissakin alunperin tuo ulkoinen varoventiili niin olis muutama reppuvahinko vältetty tuolla.
Esim. nimimerkki JylaVe on moneen kertaan kertonut Oulaisissa, ja onpa taitanut kertoa tälläkin foorumilla tuon ulkopuolisen varoventiilin tarpeelisuudesta, nimenomaan leukkujen osalta. Hän on itse asentanut leukuunsa ulkoisen varoventiilin, joten tietää mistä puhuu.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin