Leyland 270 voimaton nostolaite
Valvoja: automies560
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Liekö tuommoinen pumppu ym.: https://www.hydrauliikkapumppu.fi/tuott ... d-nuffield" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.hydrauliikkapumppu.fi/sivu/ ... leyland472" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.hydrauliikkapumppu.fi/sivu/ ... leyland472" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Rautaputkilla ne alkujaan on, ensiö ja toisiopumpulta repulle.....
Laitappa kuva perärepusta sieltä ulkoa, takaapäin kans vielä .....
Laitappa kuva perärepusta sieltä ulkoa, takaapäin kans vielä .....
Viimeksi muokannut jusape, 27 Loka 2016, 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuossapa kuva leeukun perärepun putkituksesta. Tarkoitus oli laittaa kameran kuva, mutta tuo vintoosa 10 vituilee niin en saanut kuvaa siirettyä koneelle.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandiin ... roitus.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandiin ... roitus.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Tossapa kuva repusta
Oon huomannu kans että kuvien siirtäminen kamerasta tai puhelimesta on tehty aikalailla mahdottomaksi kympin kanssakari t kirjoitti:Tuossapa kuva leeukun perärepun putkituksesta. Tarkoitus oli laittaa kameran kuva, mutta tuo vintoosa 10 vituilee niin en saanut kuvaa siirettyä koneelle.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandiin ... roitus.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Kävin teettämässä uuden letkun tuonne ja pistin romut kasaan ni paineetkin löytys ja nyt nousee lana tyhjäkäynnilläkin !
Ajan kanssa sitten voi harkita jos löytää tommosen alkuperäisen putken tuonne ni vaihtaa
Ajan kanssa sitten voi harkita jos löytää tommosen alkuperäisen putken tuonne ni vaihtaa
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
et saa sinne alkuperäistä putkea koska siulla ei näytä olevan alkuperäistä pumppua. siksi se on se alunperäinen putki hävitetty pois. Sulta uupuu nyt myös puolet suodatuksesta, koska pumppu on vaihtunut yksikammioiseen. kaksikammiopumpun toinen puoli toimii öljynkierrättäjänä suodattimen läpi.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
en ymmärrä että mihin perustuu väite ettei olisi varoventtiiliä?
korkeapaineventtiili=varoventtiili
korkeapaineventtiili=varoventtiili
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Samaa tuossa pohtisin aiemmin.Warpu kirjoitti:en ymmärrä että mihin perustuu väite ettei olisi varoventtiiliä?
korkeapaineventtiili=varoventtiili
Tossa loppukesällä purkamassani 465 koneessa ei ollu mitään erillistä varoventtiiliä missään putken välissä, rautaiset putket lähti tuplapumpun kyljestä suoraan reppuun, niin nostolaitteen hydrauliyksikössä sellaisen on oltava ......
Nyt ei ole enää viikkoon kyseisiä kikkareita tontilla enää ollut, niin en saa kuviakaan .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
kari t kirjoitti:Tarkastappas tuon täytösventiilin männänrengas ja o-rengas.
Ja mainitaanhan tässä Karin täytösventtiilin kuvassakin "varoventtiili" siellä hydrauliikkayksikössä ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tarkoitinkin tuota karayksikön ulkopuolista ylipaineventiiliä, osanumero 34. Kymppimaleissa ja sitä vanhemissahan onkin sitten tuplaten noita ylipaine / varoventiiliä, jos nuo korkeapaineventiilitkin katsotaan varoventiileiksi, kuten esim. leukkujen korjausohjekirjassa sanotaan.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... %C3%B6.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Seuraavassa varaosakuvassa ko. ventiilit on korkeapaineventiilin nimellä.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... t_edit.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... %C3%B6.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Seuraavassa varaosakuvassa ko. ventiilit on korkeapaineventiilin nimellä.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... t_edit.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kyllähän traktoreissa on hydrauliikassa varo/ylipaineventtiili ihan kaikissa, jo tehtaalta lähtien.
Ei kait nyt missään ole "umpilinjaa" hydrauliikassa, tämähän rikkoisi/halkaisisi pumpun kuoret tai jotain muuta hajoaisi, kun paine terpeeksi kasvaa .
Ei kait nyt missään ole "umpilinjaa" hydrauliikassa, tämähän rikkoisi/halkaisisi pumpun kuoret tai jotain muuta hajoaisi, kun paine terpeeksi kasvaa .
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
tuo karin tarkoittama ulkoinen varoventtiili on tässä sovelluksessa tarpeeton koska käytössä on vain yksikammioinen pumppu, 270 alkuperäisessä kaksoispumpussa oleva varoventtiili suojaa vain suodatinta muistaakseni n. 5 bar paineella
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tarpeton, tarpeeton, jos olis ollut leukuissakin alunperin tuo ulkoinen varoventiili niin olis muutama reppuvahinko vältetty tuolla.Warpu kirjoitti:tuo karin tarkoittama ulkoinen varoventtiili on tässä sovelluksessa tarpeeton koska käytössä on vain yksikammioinen pumppu, 270 alkuperäisessä kaksoispumpussa oleva varoventtiili suojaa vain suodatinta muistaakseni n. 5 bar paineella
Esim. nimimerkki JylaVe on moneen kertaan kertonut Oulaisissa, ja onpa taitanut kertoa tälläkin foorumilla tuon ulkopuolisen varoventiilin tarpeelisuudesta, nimenomaan leukkujen osalta. Hän on itse asentanut leukuunsa ulkoisen varoventiilin, joten tietää mistä puhuu.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !