Leyland 270 voimaton nostolaite

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

25 Loka 2016, 21:05

Onko mahdolisesti samanlainen tuo jakoventiili ?
Oliskohan tuosta mitään apuja ?
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandiin ... ntiili.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Tovahama
Nelos -nuffisti
Viestit: 23
Liittynyt: 21 Kesä 2016, 17:52
Konekalustoani: Leyland 270

26 Loka 2016, 07:59

Samanlainen näyttäisi olevan juu. Eipä tuostakaan sen enempää apuja ollut :( loppuu ymmärrys nyt...
OttuM
Proto suunnittelija
Viestit: 103
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
NLCF r.y jäsen Nro: 547
Paikkakunta: Roi

26 Loka 2016, 11:19

Ei kannata vielä kirvestä kaivoon.
Minulle kävi näin.

Minulla 270 -ssä kävi niin että laskin takalanan alas ja hetken päästä yritin nostaa, ei noussut. Vaikka kaasuakin käytin. Ei muuta kuin pällistelemään.

Aikani siinä kokeilessa huomasin että vasemalla oleva vipu oli jotenkin mennyt sellaiseen asentoon että näytti olevan päällä mutta kuitenkaan ei toiminut.
Aikani siinä laitoin eri asentoihin (3 eri asentoa) jopas alkoi nosto toimia.

Toinen tapaus: Oikealla olevat nostot/veto hallintavivusto, joka menee kuvissa olevaan tilaan oli jotekin mennyt väärään asentoon (hypännyt sijoiltaan).
joten luulen että ne pitäisivät toimia balansissa keskenään.

Minun leukussa 270 -ssä vetotunnistin on jonnekkin ajansaatossa kadonnut.
Tovahama
Nelos -nuffisti
Viestit: 23
Liittynyt: 21 Kesä 2016, 17:52
Konekalustoani: Leyland 270

26 Loka 2016, 13:00

Miettisin samaa myös että pumppu ei pyörisi mutta öljyä kuitenkin tulee ja ilman työntövartta jaksaa nostaa. Tyhjäkäynnillä ei kyllä tapahdu mitään. Paineet on nollassa ja vipuja liikuttelemalla ei tapahdu mitään. Täysillä kierroksilla nousee hiukan mutta ei jaksa nostaa.

Mutta sitten kun pistää vaihteen päälle ja samaan aikaan kaasua ja hiljalleen ajaa eteenpäin ja nostaa niin sitten väkisin yrittää nostaa tuon lanan. Nousee hiukan maasta ilmaan sillain sykleittäin. Mutta ylös asti ei saa millään. :?
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

26 Loka 2016, 13:28

Ettei booriakseli lyö yli, että toimii, toimiiko voimanotto kuormalla, ja ei kuulu mitään ihme raksatuksia jostain ?

Toinen mikä tuli tässä mieleen, josko pumppu kerran on vaihdettu, niin pumpun ratashan pitäisi laittaa kohtuu lujaa kiinni pumpun akselille, ja lukitteella vielä varmistaa.
Olisiko mahdollisesti pumpun käytöratas löystynyt akselilta ?

Tuo pumpun rattaan löystyminen alkoi tulemaan omissa epäilyissä nyt ehkä ensisijaiseksi mahdolliseksi viaksi ....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

26 Loka 2016, 13:54

Ja pitäis sieltä maksimipaineet tulla ihan jo 7-800rpm lukemillakin .... Kun kerta pumppu itsessään pitäisi olla kunnossa.
Mulla tulee 460 nuffissa165bar alle 700rpm tyhjäkäynnillä
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Tovahama
Nelos -nuffisti
Viestit: 23
Liittynyt: 21 Kesä 2016, 17:52
Konekalustoani: Leyland 270

26 Loka 2016, 16:48

Tuossa saattaa olla syy :shock:
kuva4.jpg
Ei muutakun letkukaupoille :arrow:
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

26 Loka 2016, 17:58

No niin, sieltähän se syylinen löytyi :wink: Sulla ei taida olla tuossa sovelutuksessa varoventiiliä :?:
Kanattais varmaan laitaa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

26 Loka 2016, 18:14

Mikähän tuon on aiheuttanut. Ei näytä että paine olis tuon rikkonu.
Mukana kuin peräpukama!
Tovahama
Nelos -nuffisti
Viestit: 23
Liittynyt: 21 Kesä 2016, 17:52
Konekalustoani: Leyland 270

26 Loka 2016, 18:16

Eipä ole varoventtiiliä. Ja tuossakin on käyny nyt niin että jääny tuo letku väärään asentoon kasatessa ja hangannu tuota isoa hammaspyörää vasten. Se selittää minkä takia vähän nostaa kun lähtee liikkeellee. Hammaspyörä pyörii ja näin ollen vähän "tiivistää" tuota reikää letkussa :lol: :lol:
Tovahama
Nelos -nuffisti
Viestit: 23
Liittynyt: 21 Kesä 2016, 17:52
Konekalustoani: Leyland 270

26 Loka 2016, 18:20

Tuota vasten jäänyt :evil:
kuva 5.jpg
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

26 Loka 2016, 19:44

Niin että lautaspyörää vasten on tahkonnut ......

Eikös nostolaitteen hydrauliikkayksikössä ole itsessään paineensäätö/varoventtiili, tässähän oli ilmeisemmin fourin tai 460 koneen reppu .....

Ja sopivalla hydepumppu/putkipaketilla ei mitään letkuja edes tuolla repussa tarvita ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

27 Loka 2016, 08:54

jusape kirjoitti:
Eikös nostolaitteen hydrauliikkayksikössä ole itsessään paineensäätö/varoventtiili, tässähän oli ilmeisemmin fourin tai 460 koneen reppu .....
Takaiskuventiili on. Kymppimaleissa ja vanhemissa nuhveissa on lisäksi ylipaine / varoventiili, hydrauliikan halintaventiiliyksikön yhteydessä, ulkopuolella. Nelikuusvitosissa ja leukuissa vastaavasti hydraulipumpun päässä.

Mistäs jusape päätelet että olis fourin tai 460:sen reppu :?:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

27 Loka 2016, 09:13

Taisin sotkea johonkin toiseen ketjuun asian. Mut iikoohoon ykspesänen pumppuhan tähän oli ainaki laitettu... Eikös tälläses tuplapumppu ol vakiona ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

27 Loka 2016, 16:37

Ei ole letkun paikka tuolla. Vaikka letku ei hankaisikaan mihinkään, niin tuo ei ole letkun paikka.

Itse ajattelin auki jäänyttä vuotavaa liitintä...
Vastaa Viestiin