Leuhka-antti 270 Ohjaus
Valvoja: automies560
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Niin siis sen tapin helat, minkä varassa ne kaksi vääntiötä liikkuu? Helan uusiminen on kaiken paras korjaus. Tosin, ittellä on kaljatölkki ja reilusti vaseliinia siellä. Toimii
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... in+002.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko kysessä tuo tappi millä tehostajan sylinterin männänvarsi kiinitetään runkoon ?
Itse porasin reiän pyöreäksi ja teetätin sorvarilla paksumman tapin.
Onko kysessä tuo tappi millä tehostajan sylinterin männänvarsi kiinitetään runkoon ?
Itse porasin reiän pyöreäksi ja teetätin sorvarilla paksumman tapin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 103
- Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
- Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
- NLCF r.y jäsen Nro: 547
- Paikkakunta: Roi
Tuota sylinterin vartta, en vielä ole tarkistanut.
Mutta tässäkin kohdassa saattaa olla väljyyttä. Ainakin tappi on keskeltä kulunut.
Tähän on kaksi vaihtoehtoa joko purkaa uudelleen sylinteri ja tilata täysin uusi sylinterinvarsi ja vaihtaa. Sekä uusi tappi.
Vaikkakin nykyisestä mielestäni tuli hyvä tiivisteiden vaihdon jälkeen.
Toinen on sinun mainitsemasi vinkki, sorvi käyntiin ja tappi mittoihin.
Olisikohan sylinteritanko aihoa tarpeeksi hyvä raaka-aine, vaiko jokin muu 'tappiteräs'?.
Varmaankin siinä sylinterivarressakin on soikea tappireikä. Joten piääköhän sitäkin avartaa?.
Varsinainen kysymys koski 'sylinteriputken' kiinnitystä 'ohjausvarteen'. Rasvanipoilla varustettu tappi menee 'ohjausvarren' läpi.
( kuvassa keskellä).
Siinä on liukulaakeri jonka koko on arvaus..?. Jos jollain sattuis olemaan tietoa laakerin koosta?
Mutta tässäkin kohdassa saattaa olla väljyyttä. Ainakin tappi on keskeltä kulunut.
Tähän on kaksi vaihtoehtoa joko purkaa uudelleen sylinteri ja tilata täysin uusi sylinterinvarsi ja vaihtaa. Sekä uusi tappi.
Vaikkakin nykyisestä mielestäni tuli hyvä tiivisteiden vaihdon jälkeen.
Toinen on sinun mainitsemasi vinkki, sorvi käyntiin ja tappi mittoihin.
Olisikohan sylinteritanko aihoa tarpeeksi hyvä raaka-aine, vaiko jokin muu 'tappiteräs'?.
Varmaankin siinä sylinterivarressakin on soikea tappireikä. Joten piääköhän sitäkin avartaa?.
Varsinainen kysymys koski 'sylinteriputken' kiinnitystä 'ohjausvarteen'. Rasvanipoilla varustettu tappi menee 'ohjausvarren' läpi.
( kuvassa keskellä).
Siinä on liukulaakeri jonka koko on arvaus..?. Jos jollain sattuis olemaan tietoa laakerin koosta?
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ohjauksen vääntövarren heloista siis kyse, uutta helaa olen laittanut. En suosittele mitään kaljapurkki, simmilevykorjauksia, mutta, jos vältämättä haluaa noita käytää niin holkin ulkopuolelle.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 103
- Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
- Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
- NLCF r.y jäsen Nro: 547
- Paikkakunta: Roi
Vihdoin sää salli tällä napapiirillä. Laitoin kasaan ohjaussylinterit ja vivustot.
Täytin säiliön Motox 46 HLP yleisöljyllä en tiedä onko sopivaa vai pitääkö vaihtaa suositeltuun??.
Testasin vähän pihassa. Olin jonkin verran tyytyväinen asteikolla jos 5 ei muutosta niin jokin 7.5-8 lopputulos.
En testannut ajoa vauhdilla pikkuteitä silloin tuliisi lopullinen arvio työstä.Sai ainakin vuodot loppumaan.
Matkan varrella tuli huomioon muutamia varteen otettavia asioita.
Jos alkaa tekemään remottia 'epäsikiöön' traktoriin joka on tehty 384 ja 270 osista yhteen kasamalla mitä jäännösosia on hyllystä löytynyt ja uusia toisesta.
Niinkuin tuo minun kone.( Ensimäisiä Suomeen tuotuja 384/270 malleja Pohjanmaalle).
Tulee harmaita hiuksia vastaan kun ei tietä mitkä koneen osat ovat kummastakin mallista. Minulle ehkä kävi näin.
Tilasin osia, sanottiin esittelyssä että käy 270 -een mutta toinen oli lopputululos.
Sylinterin tapissa lovet väärässä kohdalla (kiinnitys) sen lisäksi tappi ylipaksu tai holkki laakeri tiukka sisältä.
Sylinterin varsi liian väljä männän kiinnityksessä, poikkesi alkuperäisestä. muuten saman kokoinen. Piti laittaa vanhat osat takaisin.
Tiivistesarjat sattuivat oikeat, ja sylinterin ohjaus vipu.
Olen huomannut autoissa ja traktoreissa milloin (vuosi) mallit muuttuvat niissä on edellä mainittuja ongelmia.
Ilmeisesti vanhasta malleista jääneitä osia ei ole romutettu vaan kyhätty uudeen malliin ajattelematta loppukäyttäjä huolto/korjaajaa.
Pitää vielä virittää jonkin verran kun pääsee tositoimiin.
En tiedä vielä alanko kytkin ja moottori remottia tekemään vai ajaako koneen loppuun niin kauan kuin kulkee.
" Vähän rautalangalla sidoa tippuvia osia ja matka jatkunee."
Täytin säiliön Motox 46 HLP yleisöljyllä en tiedä onko sopivaa vai pitääkö vaihtaa suositeltuun??.
Testasin vähän pihassa. Olin jonkin verran tyytyväinen asteikolla jos 5 ei muutosta niin jokin 7.5-8 lopputulos.
En testannut ajoa vauhdilla pikkuteitä silloin tuliisi lopullinen arvio työstä.Sai ainakin vuodot loppumaan.
Matkan varrella tuli huomioon muutamia varteen otettavia asioita.
Jos alkaa tekemään remottia 'epäsikiöön' traktoriin joka on tehty 384 ja 270 osista yhteen kasamalla mitä jäännösosia on hyllystä löytynyt ja uusia toisesta.
Niinkuin tuo minun kone.( Ensimäisiä Suomeen tuotuja 384/270 malleja Pohjanmaalle).
Tulee harmaita hiuksia vastaan kun ei tietä mitkä koneen osat ovat kummastakin mallista. Minulle ehkä kävi näin.
Tilasin osia, sanottiin esittelyssä että käy 270 -een mutta toinen oli lopputululos.
Sylinterin tapissa lovet väärässä kohdalla (kiinnitys) sen lisäksi tappi ylipaksu tai holkki laakeri tiukka sisältä.
Sylinterin varsi liian väljä männän kiinnityksessä, poikkesi alkuperäisestä. muuten saman kokoinen. Piti laittaa vanhat osat takaisin.
Tiivistesarjat sattuivat oikeat, ja sylinterin ohjaus vipu.
Olen huomannut autoissa ja traktoreissa milloin (vuosi) mallit muuttuvat niissä on edellä mainittuja ongelmia.
Ilmeisesti vanhasta malleista jääneitä osia ei ole romutettu vaan kyhätty uudeen malliin ajattelematta loppukäyttäjä huolto/korjaajaa.
Pitää vielä virittää jonkin verran kun pääsee tositoimiin.
En tiedä vielä alanko kytkin ja moottori remottia tekemään vai ajaako koneen loppuun niin kauan kuin kulkee.
" Vähän rautalangalla sidoa tippuvia osia ja matka jatkunee."
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 103
- Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
- Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
- NLCF r.y jäsen Nro: 547
- Paikkakunta: Roi
Nyt on ajossa testattu ohjaus. On paljon jämerämpi. Pysyi omalla kaistalla myös kapealla soratiellä. Tosin ohjaustehostimen koko apu ei tullut käyttöön. Ehkä pelkät tiivistesarja vaihdot väljässä pumpussa ei auta. Vai pitäisikö käyttää jäykempää ölyä kuin automaatti öljy?.Tekemällä oppii.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ohjaukseen kuuluisi vissiinkin 10W-30 tai 15W-40 moottoriöljy ......
Ihan sen takia, että josko pumppu sattuu valskaamaan akselin stefasta, niin moottoriinhan ne öljyt menee .....
ATF on liika notkeeta kamaa
Ihan sen takia, että josko pumppu sattuu valskaamaan akselin stefasta, niin moottoriinhan ne öljyt menee .....
ATF on liika notkeeta kamaa
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
uudemmissa samalla pumpulla suositus on atf. tuskin kovin isoa eroa tulee öljyjen välillä. muuten kannattaa tarkistaa tehostimen säädöt
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um