Onhan ne tiedostot nytkin yhtä lailla jäsenten kopioitavissa? Se että keksitään lukuisia syitä miksi korjausohjeita ei voi julkaista kertoo tahtotilasta. Jos todella haluttaisiin edistää harrastamista, niin mietittäisiin keinoja, että miten ne korjausohjeet saisi kaikkien käytettäväksi mahdollisimman helposti ja edullisesti, mutta kuitenkin niin, että jäsenmaksullekin saisi katetta ja kerho saisi maksavia jäseniä jatkossakin?jusape kirjoitti: Ei tuo homma yksinkertaisesti vaan toimi noin.
Pitäsi olla kertakäyttömaksu sille yhdelle vierailulle tiettyyn tiedostoon jota haetaan tai siis halutaan katsella, ja tiedostot pitäisi sitten olla kopiosuojattuna tulostamisen ehkäisemiseksi, ja kun monet noista tiedostoista on PDF-muotoisia yleensä, niin nehän saa tulostettua sitten tuolla metodilla vaikka kaikki sillä vitosen kertamaksulla itselleen .....
--
384 ja 4/98 korjaamokirjaa?
Valvoja: automies560
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ihan sama sitten, jos vaikka itse hommaat jostain iipeistä ostamalla esim sen kaiken useampituhatsivuisen kirjallisuuden, skannaat sen kaiken sähköiseen muotoon ja pistät kaikkien näkyviin, pidät sivustoa yllä, jne.....
Sellaisella toimintaperiaatteella hommalta menee pohja osittain pois. Kirjastossa on myös muutakin jäsenten tekemää korjaus-, ym ohjetta, joita ei missään korjaamokirjoissa ole.
Mä en tähän asiaan enää enempiä kommentoi, jäsenille edut on jäsenetuja, ei-jäsenille ei tarvitse samoja etuja tarjota, jollei kerhon toimintaa jäsenyydellään halua tukea.
Itse olen myös jäsenmaksua maksava DBTCF ( taavetikerho ) ja SMKHS ( Suomen maanrakennuskonehistoriallinen seura ) jäsen, kummallakaan niistä ei ole vastaavaa tietopankkia jäsenille suoraan tarjota.
Sellaisella toimintaperiaatteella hommalta menee pohja osittain pois. Kirjastossa on myös muutakin jäsenten tekemää korjaus-, ym ohjetta, joita ei missään korjaamokirjoissa ole.
Mä en tähän asiaan enää enempiä kommentoi, jäsenille edut on jäsenetuja, ei-jäsenille ei tarvitse samoja etuja tarjota, jollei kerhon toimintaa jäsenyydellään halua tukea.
Itse olen myös jäsenmaksua maksava DBTCF ( taavetikerho ) ja SMKHS ( Suomen maanrakennuskonehistoriallinen seura ) jäsen, kummallakaan niistä ei ole vastaavaa tietopankkia jäsenille suoraan tarjota.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Ei missään nimessä tarvitse kerhon tarjota korjausohjeita, jos se ei niin halua tehdä. Sitä tahtotilaa juuri halusin selvittää ja siksi otin asian puheeksi.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Jotkut on kovia vaatimaan mutta eivät itse anna mitään.
Persaukisten saivartelulta tommonen kuulostaa.
Persaukisten saivartelulta tommonen kuulostaa.
Mukana kuin peräpukama!
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Onko tässä joku vaatinut jotakin? Onko se niin, että kaikenlainen keskustelu foorumilla on lähtökohtaisesti pahasta?jamppi kirjoitti:Jotkut on kovia vaatimaan mutta eivät itse anna mitään.
Persaukisten saivartelulta tommonen kuulostaa.
Tuosta antamisesta voisin sanoa sen verran, että itse olen ollut foorumin toinen aktiivisempi kirjoittaja jo pitkän aikaa. Sekin varmaan pahasta, ei toivottavaa ja merkki persaukisuudesta?
Hieman jopa hämmentää, että kuinka tärkeää on kerholaisille olla auttamatta kerhoon kuulumattomia kanssaharrastajia. Onneksi on sellaisiakin harrastajia, jotka eivät apua tarjotessaan katso sitä, onko minkä kerhon jäsen, vaan apua tarjotaan pyyteettömästi. Kiitos heille! He tekevät arvokasta työtä ja edistävät kaluston säilymistä jälkipolvillekin.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tällä fiksulla, "ei toimialla" on kaikiin nuhveihin, kuin myös 344:sen ja 384:sen leukkujen korjausohjekirjat sähköisessä muodossa, apuja olen antanut ja annan kerholaisillekin, kuin myös kerhoon kuulumattomillekin.Nuffieldmaster kirjoitti:fiksu neuvoo ottamaan yhteyttä kerhon toimijoihin, mm. puheenjohtajan kautta saa jäsenet materiaalin kyllä pyydettäessä vaikka sähköpostiin. Ei me niin kädettömiä olla.
Edelleen vikaa selvitetään, vanhat linkit toimivat uudet eivät.
Viimeksi viime lauantaina kävi ei kerhoon kuulumaton nuhvimies vierailulla, annoin hänelle levyjarrujen korjausohjeet tulostettuna ja lisäksi räjäytyskuvat
Uusimpien leukkujen korjausohjekirja pitäis rueta laitamaan sähköiseen muotoon, eikä siinä mitään talkolaisia tarvitse, on nääs sellainen tulostin että 3 cm:iä paksu nippu kerralla koneseen ja eikun menoksi
Omalta osin sanon vielä toistamiseen, älkää hyvät toimiat mainostako jäsenten kirjastoa, kun se ei vain tuolla pilvessä näytä toimivan.
Toisekseen joku muukin toimioista vois toimia eikä ainoastaan puheenjohtajamme.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Teet Kari arvokasta työtä auttaessasi harrastajia heidän kohtaamissaan pulmatilanteissa! Sinulla on ihan merkittävä rooli ollut minunkin Nuhvi-remonttien onnistumisessa ja apusi on ollut korvaamatonta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tuohon jäsenkirjaston osan tiedostoista toimimattomuuteen on jo toimet käynnissä, mutta tiedostojen siirrossa ja/tai uuden linkin edelleen toimimattomuudessa on jotain yhteensopivuus tai jotain muuta hämminkiä, ja tähän ongelmaan ratkaisunhaku on käynnissä.
Tosin tälläiset asiat ei aina tapahdu päivässä tai kahdessa.
Tosin tälläiset asiat ei aina tapahdu päivässä tai kahdessa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nyt kirjasto toimii taas täydellä teholla.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.