2100

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

12 Loka 2016, 17:13

Savimaita vai kevyempiä?
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

12 Loka 2016, 19:28

Esim tossa ent. sikalan takana olevalla pellolla, alhaalta yläpäähän matkaa n.300m, korkeuseroa +6m ja alhaalla on ruoppaa, sitten jäykkää savitöyrästä, sitten multamaata jonka jälkeen kivistä karikkoa ja hiekkapohjaista maata ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

12 Loka 2016, 21:15

Ei kulkis meidän savikossa nelisiipiset noilla, kolmesiipiset just menee tolla Voortilla, pito tahtoo takatuupparissa aina loppua :(
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

18 Loka 2016, 06:46

Voorti onkin hävinnyt vetotehoissa aina Leylandin tarkalle nostolaitteelle ja painonsiirrolle.

Aivan mahtava veturi tuo 2100 kyntöauran edessä, jos alkaa pyörä suttaamaan mennään hetki keula ilmassa vaikka puntteja on 330 kg nokalla uloimmassa telineen asennossaan ja taas mennään. Tosi jämäkkä tunnustelija tuo nostolaite.

Uudet etugummit tulivat viimeviikolla virosta.

Ohjaamosta oli jostain syystä riisuttu lämppärin kenno pois ja putkituksia. Snorkkelista lähtevä rautaputki oli mutta ei banjoliitintä. Se on muuten se snorkkeliputkelta lähtevän putken banjopultti 1/2" R .

Varastostani löytyi tehdasuusi Leylandin Q-ohjaamon lämppärinkenno, joka oli pulttaa kiinni asenteinen. Kuulemani mukaan uusi vast. on jotain 500 € luokkaa, tämä tuli siinä osakasassa keväällä tampreelta. Oli tuuria taas :!:
Mukavan lämmin ohjaamo vaikuttaa tuo kutosen ohjaamo olevan. Jäähdytysnesteet veikkaan, olivat Bathgatessa asennetut, sen näköistä olivat. Ihan jo harmitti viedä kierrätykseen nostalgiaa :cry:

On se jännä peli, virta-avaimesta kun kääntää niin alkaa semmonen ärr murr kuulua pellin alta kun kuusi sylinteriä pääsevät eloon.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Paddington
Proto suunnittelija
Viestit: 135
Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
NLCF r.y jäsen Nro: 543
Paikkakunta: Fyrrykyrö

18 Loka 2016, 09:00

Näitä tarinoita on kyllä mukava lueskella, mutta välillä tulee ihmeteltyä, miten ihmeessä näinkin ylivertaisen traktorimerkin valmistus lopetettiin :lol:
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

18 Loka 2016, 09:43

politiikka.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

18 Loka 2016, 11:05

Tarkemmin sanoen ihan sama kuin suomalaisen teollisuuden alasajon syy. Ihme, että presidentti Ahtisaarikin puuttui siihen niin voimakkaasti.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

18 Loka 2016, 20:11

Vähällä käytöllä saa savuttavan koneen, no jahka talvella painetaan puolpäivää umpeen tai nuoskaa niin veikkaan, ettei enskesänä enää savua.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

20 Loka 2016, 13:23

5 kpl originaalietupainoja tipahti pihaan tänään plus 1kpl keltasten paino jossa koukku rikki. se ois jouten tarvihtijalle, vaihtus miel. kutosen painoon.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

14 Marras 2016, 08:27

Se edelleen pitää paikkasa, että hankintahintaan 10-20% kun vähintään pistää rempparahaa niin ei harmita.

Kaikki nestesylinterit edellisten omistajien huoltamattomuuden takia alkoivat vuotaa, eli ekana kytkimen pääsylinteri, sitten kytkimen työsylinteri, nyt pakkasilla oli jarrupääsylinterien nesteet lattialla ja näkyy tippasevan jarrun työsylinteritkin...

SE NESTEIDEN VAIHTO pitäs suorittaa ajallaan varsinkin ja vaikkei koneella ajaisi.

Nytkin jokaisessa sylinterissä selvät rokonarvet kun paskainen vetinen neste seissyt ja ruostuttanut sylinterinseinämät...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
TwelveSpeed
Kylmäkoskelainen
Viestit: 96
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:58
Konekalustoani: 10/60
Paikkakunta: Oulu

15 Marras 2016, 18:34

Nuffieldmaster kirjoitti:Se edelleen pitää paikkasa, että hankintahintaan 10-20% kun vähintään pistää rempparahaa niin ei harmita.

Kaikki nestesylinterit edellisten omistajien huoltamattomuuden takia alkoivat vuotaa, eli ekana kytkimen pääsylinteri, sitten kytkimen työsylinteri, nyt pakkasilla oli jarrupääsylinterien nesteet lattialla ja näkyy tippasevan jarrun työsylinteritkin...

SE NESTEIDEN VAIHTO pitäs suorittaa ajallaan varsinkin ja vaikkei koneella ajaisi.

Nytkin jokaisessa sylinterissä selvät rokonarvet kun paskainen vetinen neste seissyt ja ruostuttanut sylinterinseinämät...
Olisit ostanut tässä topicissa olevan http://www.nuhvi.fi/foorumi/viewtopic.php?f=2&t=7119" onclick="window.open(this.href);return false;

Hyvässä kodissa vaikuttaa olevan tosin nytkin.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

04 Joulu 2016, 21:36

Tuolla lieksan seudulla vinssaillut nyt puita ja metsätietä pitänyt auki. Jännä juttu tuli selvitettyä myös, tää ei oikeasti kierrä kuin 1700-1800 kierrosta... luulin, että kiekkamittari hourii, vaan matkanopeuden keksin mitata eräällä reissulla ja eihän se ole kuin 27 km/h. Kutonen hämää korvaa kierroksillaan.

Ei muuten lopu bofori runnilingon ja juontovinssin kanssa 8) Ihmettelin lingotessa vorvottavaa ääntä, ja paikallistin sen lopulta runnin laakereihin. Runni kun syöttää lunta epätasaisesti kun on vain yksipäinen ruuvi ja kun on voimaa nyt pyörittää laakerit alkavat vorvottamaan vanhuuttaan :roll:

Ja koppi on aivan tolkuttoman lämmin ikäisekseen, ja pitää ikkunansa sulana myös tieajossa vaikka pakkasta oli yhdellä lenkillä 16-21 välillä seilaten. Suulakkeista työntää todella kuumaa ilmaa, ei mitään lehmänhenkeä.
Liitteet
WP_20161129_11_59_33_Pro.jpg
WP_20161202_12_45_22_Pro.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

12 Joulu 2016, 09:12

Rakas Joulupukki...

Tuo minulle suurempi lumilinko, runni taitaa olla vainaa tuon vehkeen perässä alta aika yksikön

:mrgreen: :mrgreen:

Vai oisko pitäny valita joku mualiman mahtava turbotettu 5000 eli 7000 fordi. No sais sillä ainakin hydepakalla rytkäyteltyä murtopultit rikki lingosta. ja korkeilla kierroksilla tuleva voima ei niin kävisi nivelakseleiden päälle. Tuo kun murmettaa mennä todella matalillakin kierroksilla.

No onneks ei nuo foordit ostohaluja herätä, ei sitten minniilaisia tuo yks on liikoo.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Paddington
Proto suunnittelija
Viestit: 135
Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
NLCF r.y jäsen Nro: 543
Paikkakunta: Fyrrykyrö

12 Joulu 2016, 14:58

Eikö nyt kuitenkin kannattaisi se Fordi ostaa kun se noin kovaa kiehtoo, vai mistä tuo sinun ihmeellinen ford-viha kumpuaa. Ajattele jos kaikki muiden merkkien harrastajat kirjoittasivat joka viestin perään vielä että, "onneksi on tämän merkkinen kone eikä mikään leukun sontaläjä." Mitä sillä saavutetaan :?: Mulle se nyt on sinänsä sama, mitä kirjoittelet, mutta menee hyvät tarinat pilalle tuollaisten lapsellisuuksien takia. Mä oon ainakin aina saanu lumityöni tehtyä, on sielä keulassa lukenut sitten belarus tai fendt.
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
naffield
Proto suunnittelija
Viestit: 173
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 17:32
Konekalustoani: Leyland 272,472, Zetor 9540, Zetor proxima power, Zetor 9145
NLCF r.y jäsen Nro: 379
Paikkakunta: Kärsämäki

12 Joulu 2016, 16:41

Onhan sulla pahasempi leukku sen runnin etteen. Se 472, sehän on melko kesy kampe ilman turboa. Miksi tuo keula pittää painottaa nuin tuossa kuutosessa, eikai se runni niin raskas oo :?:
Vastaa Viestiin