perästä tulee messingin väristä murjua
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Missä määrin ja minkä kokoisena ? Öljynseassa hienoa hilettä vaiko mitä ? Koska laatikkoöljyt on viimeksi vaihdettu ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 10
- Liittynyt: 18 Tammi 2015, 22:44
- Konekalustoani: leyland 270, valmet x 95, international 784 ja 574
Ei tietoo milloin vaihdettu tuli ostettuu tollanen 272 ja otin öljyt ulos ja sen jälkeen löpöhuuhtelu ja huomasin on aika isoo mujuu ihan sellasiin millin ja yli palasii ja sellanen puoli yskänroppi tuopillista ja ennen sitä öljyjen ulosottoa huomasin et nostolaite pelas ja välil ei tulikohan taas ostettua yksi susi lisää. mikä siellä on messingistä tehty?
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ettei olis tasauspyörästön pikkurattaiden helat antautumassa ??
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Kutos -nuffisti
- Viestit: 73
- Liittynyt: 22 Maalis 2014, 11:04
- Konekalustoani: Nuffit: 4/60+KKK vm63, four vm58, 10/60 vm66, 4/65 vm69+ukkomestari 355, 4/65 vm68+simson junior. Leyland 255 vm76, Massey-Harris 745, Fordson Super Major vm62
- NLCF r.y jäsen Nro: 290
- Paikkakunta: Haapavesi
..tai vaihteiston keskilaakeri...
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
vaihteiston keskilaakeria veikkaan minäkin tuolla kuvauksella jos ja kun 10-vaihteinen kone kyseessä, vaihteiston kannen aukasullahan tuon asian pystyy varmentamaan
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 10
- Liittynyt: 18 Tammi 2015, 22:44
- Konekalustoani: leyland 270, valmet x 95, international 784 ja 574
Kiitti joo aukasen senkin reppu jo auki ei näkyvissä mitään hurjaa mujua on pohjalla.Warpu kirjoitti:vaihteiston keskilaakeria veikkaan minäkin tuolla kuvauksella jos ja kun 10-vaihteinen kone kyseessä, vaihteiston kannen aukasullahan tuon asian pystyy varmentamaan
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 10
- Liittynyt: 18 Tammi 2015, 22:44
- Konekalustoani: leyland 270, valmet x 95, international 784 ja 574
Tuleeko koko laatikon purku eteen piru vieWarpu kirjoitti:vaihteiston keskilaakeria veikkaan minäkin tuolla kuvauksella jos ja kun 10-vaihteinen kone kyseessä, vaihteiston kannen aukasullahan tuon asian pystyy varmentamaan
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Katso missä kunnossa se laakeri on ,kun kyseessä on kaksirivinen kuulalaakeri ,joissa messinkiset kuulanvälin
erottajat ,yleensä hajoaminen alkaa toisen rivin erottajasta.
Jos vasta muutama kuula kulkee peräkanaa ja koneella ajo vähäistä ja ei juuri maantieajoa ,niin kestää vielä vuosikausia
ennen kuin laakeri hajoaa. Omassa 270 ollut jo ainakin kymmenen vuotta laakeri puolikuntoinen ,mutta kun konetta ei ole
käytetty muutako klapihommissa ja kylvön aikaan kivihommissa ,sekä erillaisissa passaushommissa ,niin en ole viitsinyt
laakeria ruveta vaihtamaan.
erottajat ,yleensä hajoaminen alkaa toisen rivin erottajasta.
Jos vasta muutama kuula kulkee peräkanaa ja koneella ajo vähäistä ja ei juuri maantieajoa ,niin kestää vielä vuosikausia
ennen kuin laakeri hajoaa. Omassa 270 ollut jo ainakin kymmenen vuotta laakeri puolikuntoinen ,mutta kun konetta ei ole
käytetty muutako klapihommissa ja kylvön aikaan kivihommissa ,sekä erillaisissa passaushommissa ,niin en ole viitsinyt
laakeria ruveta vaihtamaan.
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 18
- Liittynyt: 05 Elo 2016, 22:46
- Konekalustoani: 384 vm.72
- Paikkakunta: Kouvola
saku kirjoitti: otin öljyt ulos ja sen jälkeen löpöhuuhtelu
Ostin hiljattain ensimmäisen traktorini ja peräöljyn vaihto olis kans edessä. Tuosta huuhtelusta olisin kysynyt että miten olette huuhtelun toteuttaneet? Vanha öljy ulos, roput kiinni, löpöt sisään ja hetken päästä ulos?
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Jeps, kutakuinkin noin. Löpöt sisuksissa kevyttä ( eli tyhjänä, ilman kuormaa ) ajelua eri nopeuksilla sellanen 30min ja sitten löpöt pois heti, eikä tunnin seisokin jälkeen ....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ihan hyvin, kunha ei ole mitään kärryä, tms kuormitusta, eli pelkkä traktori. Vartinkin kun liki täysiä päästelet tiellä menemään, ja pihaan pysähdyttyä samantein löpöt pois ettei mujut ehdi laskeutumaan ...
Itte nuffin lootan kolmesti huuhtelin löpöajeluilla ( n. 25 litraa kerrallaan sisuksissa ) tossa tiellä edestakaisin tehtyine vartin ajeluilla
( pto ja voa pois päältä ! )
Itte nuffin lootan kolmesti huuhtelin löpöajeluilla ( n. 25 litraa kerrallaan sisuksissa ) tossa tiellä edestakaisin tehtyine vartin ajeluilla
( pto ja voa pois päältä ! )
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Niin mutta entäs jos ko. 272 onkin ns. uudempi malli Q-ohjaamolla jossa 2-asentoinen ulosoton kytkentävipu, ts. pumppua ei saa pois päältä?. Kun käsittääkseni tarkoitat tuossa pumpun pois päältä ottoa.jusape kirjoitti:Ihan hyvin, kunha ei ole mitään kärryä, tms kuormitusta, eli pelkkä traktori. Vartinkin kun liki täysiä päästelet tiellä menemään, ja pihaan pysähdyttyä samantein löpöt pois ettei mujut ehdi laskeutumaan ...
Itte nuffin lootan kolmesti huuhtelin löpöajeluilla ( n. 25 litraa kerrallaan sisuksissa ) tossa tiellä edestakaisin tehtyine vartin ajeluilla
( pto ja voa pois päältä ! )
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]