Leyland 482 Nostolaite/Jarruongelma

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

Avatar
kyppa85
Nelos -nuffisti
Viestit: 25
Liittynyt: 10 Helmi 2011, 19:58
Konekalustoani: Leyland 802, Leyland 482, Valtra N92, Kubota L5030, Valtra N141, Valtra T170, Valmet 602-2,Deutz Fahr DX 4.30 -84
NLCF r.y jäsen Nro: 337
Paikkakunta: Ulvila
Viesti:

11 Touko 2016, 17:16

Elikkäs nyt tarvittas neuvoja jotta tiedettäisiin vähän missä vika. Kyseessä siis 482.

Vika 1: Nostolaite

Nostolaite oireilee erikoisesti, saattaa toimia suhtkoht normaalisti, mutta sitten nostettaessa esim. perälevyä tai kylvökonetta korkeilla kierroksilla ei nosta. Perästä kuuluu kuulemma "rapinaa". Kuitenkin kun kierrokset tiputtaa tyhjäkäynnille niin nostaa työkoneen normaalisti ylös.
Muita oireita nostolaitteessa on se että kun varret ovat tyhjänä, nousevat itsellään yläasentoon, vaikka vipu olisi täyden laskun asennossa. Kuitenkin, esim. jalalla saa painettua varret alas. Samalla tavalla kun koneen sammuttaa niin tyhjät varret tippuvat todella nopeasti alas. Katselin tuolta jäsenten kirjastosta vähän vinkkejä ja mietin, voisiko vika olla takaiskuventtiilissä? Pummpu on uusi, laitettu viime syksynä.

Vika 2 : Jarru

Elikkä toisen puolen jarru jumittaa totaalisesti. Poljin painuu n. 2 cm painettaessa ja on sitten kivikova. Kuitenkin, kun päästää työsylinteriltä ilmausruuvista tai pääsylinterin päästä letkusta paineet pois niin työsylinteri palautuu "vapaa"-asentoon ja parilla kolmella polkaisulla toimii normaalisti, sen jälkeen kovettuu ja liikevara taas vain 2 cm. Mistä pitäisi alkaa hakea vikaa? Pääsylinteri on uusi.
Toisessa polkimessa liikevara yli 7cm ja palauttaa normaalisti.
Leyland Tractors - Synchro Goes Turbo
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

11 Touko 2016, 17:49

1. Jostain repii ilmaa tai imusuodatin ahdistaa epäilisin äänen perusteella.
Varret nousee jos painesuodattimen maljan yläpäässä oleva muovinen takaisku kara on hakauksissa, puhdista ja asenna uudelleen oikein.

2. Pääsylinteri ei pääse palaamaan pohjaan asti. Säädä polkimen käyttämää tankoa jolla sylinteriä painetaan, jotta siinä on selkeä vapaa liike kun mäntä on pohjassa (poljin siis aivan ylhäällä). Näin männän pohjatessa aukeaa pääsylinterin kanava takaisin säiliöön ja paine pääsee putkistosta pois.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
kyppa85
Nelos -nuffisti
Viestit: 25
Liittynyt: 10 Helmi 2011, 19:58
Konekalustoani: Leyland 802, Leyland 482, Valtra N92, Kubota L5030, Valtra N141, Valtra T170, Valmet 602-2,Deutz Fahr DX 4.30 -84
NLCF r.y jäsen Nro: 337
Paikkakunta: Ulvila
Viesti:

11 Touko 2016, 18:34

Nuffieldmaster kirjoitti:1. Jostain repii ilmaa tai imusuodatin ahdistaa epäilisin äänen perusteella.
Varret nousee jos painesuodattimen maljan yläpäässä oleva muovinen takaisku kara on hakauksissa, puhdista ja asenna uudelleen oikein.
Tarkoitatako perän sisällä olevaa, pumpun imusuodatinta?
Edit: Suodatin on joko puhdistettu tai vaihdettu tiemmä pumpun vaihdon yhteydessä. Työ suoritti entinen,Leylandeihin erikoistunut, keskon huoltomies.
Mistähän tuo voisi ilmaa repiä?
Leyland Tractors - Synchro Goes Turbo
Vastaa Viestiin