2100 Leyland -79
Valvoja: automies560
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 96
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:58
- Konekalustoani: 10/60
- Paikkakunta: Oulu
Bittiavaruus nielaisi aiemman vastaavan postaukseni.
Eli uudelleen aiheesta.
Mikä on otsikon mukaisen Leylandin kopin lattiassa vasemmalla puolen oleva kantapäällä poljettava lärpäke. Melkein vastaavalla kohdalla kuin tasauspyörästön lukon poljin oikealla puolen. Kyseiseen polkimeen vastaa seisontajarrun kahva jarrun ollessa auki.
Suhteellisen ihmeellistä ergonomiaa havaittavissa muutenkin.
Painonappi kojelaudan oikealla kyljellä on kaiketi imusarjan hehku tms.? Ainakin siinä lukee jotain heater tapaista. Pakkosyöttö nuppi on sitten vissiin siellä kopin etuseinässä alhaalla oikealla?
Missä asennossa voa:n kytkinkahva pitää olla aina silloin kun ulosottoa ei käytetä eikä ulosoton vaihde ole kytkettynä istuimen takaa oikealta puolen?
Ilmeisesti kytkin kiinni kuten muissakin mekaanisesti kytkettävillä? Onko mitään ohjetta kuinka pitkäksi ajaksi voa maksimissaan suositellaan irrotettavaksi kytkinkahvalla pelkästään? Eihän sitä yleensä kovin pitkää aikaa tarvi pitää auki mutta jos sattuu unohtumaan.
Ensimmäistä kertaa tuli vastaan pikakytkentäkourat jotka sopii suoraan tappiin ilman palloja.
Mitähän tuosta muuta osaisi ihmetellä? Onko alkuperäisvaruste hydrauliikan hallintavivut siinä oikean puolen oven pielessä ja liittimet metalliputkilla kopin takana oikealla?
Toinen takalasi näyttää puuttuvan. Onko laseja valmiina kohtuu hintaan tarjolla vai kannattaisiko leikkauttaa lasiliikkeessä mittojen mukaan? Kiinnipito systeemi ei taida onnistua lasiliikkeestä ostettuun?
Tässäpä aluksi. Jatkossa ehkä lisää kun pääsee oikein työntekoon uutukaisella.
Eli uudelleen aiheesta.
Mikä on otsikon mukaisen Leylandin kopin lattiassa vasemmalla puolen oleva kantapäällä poljettava lärpäke. Melkein vastaavalla kohdalla kuin tasauspyörästön lukon poljin oikealla puolen. Kyseiseen polkimeen vastaa seisontajarrun kahva jarrun ollessa auki.
Suhteellisen ihmeellistä ergonomiaa havaittavissa muutenkin.
Painonappi kojelaudan oikealla kyljellä on kaiketi imusarjan hehku tms.? Ainakin siinä lukee jotain heater tapaista. Pakkosyöttö nuppi on sitten vissiin siellä kopin etuseinässä alhaalla oikealla?
Missä asennossa voa:n kytkinkahva pitää olla aina silloin kun ulosottoa ei käytetä eikä ulosoton vaihde ole kytkettynä istuimen takaa oikealta puolen?
Ilmeisesti kytkin kiinni kuten muissakin mekaanisesti kytkettävillä? Onko mitään ohjetta kuinka pitkäksi ajaksi voa maksimissaan suositellaan irrotettavaksi kytkinkahvalla pelkästään? Eihän sitä yleensä kovin pitkää aikaa tarvi pitää auki mutta jos sattuu unohtumaan.
Ensimmäistä kertaa tuli vastaan pikakytkentäkourat jotka sopii suoraan tappiin ilman palloja.
Mitähän tuosta muuta osaisi ihmetellä? Onko alkuperäisvaruste hydrauliikan hallintavivut siinä oikean puolen oven pielessä ja liittimet metalliputkilla kopin takana oikealla?
Toinen takalasi näyttää puuttuvan. Onko laseja valmiina kohtuu hintaan tarjolla vai kannattaisiko leikkauttaa lasiliikkeessä mittojen mukaan? Kiinnipito systeemi ei taida onnistua lasiliikkeestä ostettuun?
Tässäpä aluksi. Jatkossa ehkä lisää kun pääsee oikein työntekoon uutukaisella.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 96
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:58
- Konekalustoani: 10/60
- Paikkakunta: Oulu
Kantapääpolkimen merkitys selvisi kun vetokoukun laukaisu oli hukassa.
Onko lämmityksen säätö tyyppiä on/off? Ainakin nuppi joka löytyy kojetaulun alaosista rattiakselin oikealta puolen tuntuu näppituntumalla olevan kaksiasentoinen, kiinni/auki.
Onko lämmityksen säätö tyyppiä on/off? Ainakin nuppi joka löytyy kojetaulun alaosista rattiakselin oikealta puolen tuntuu näppituntumalla olevan kaksiasentoinen, kiinni/auki.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Voa:n kytkimen käsivipu ala-asennossa kun voimanottoa ei käytetä.Missä asennossa voa:n kytkinkahva pitää olla aina silloin kun ulosottoa ei käytetä eikä ulosoton vaihde ole kytkettynä istuimen takaa oikealta puolen?
Ilmeisesti kytkin kiinni kuten muissakin mekaanisesti kytkettävillä? Onko mitään ohjetta kuinka pitkäksi ajaksi voa maksimissaan suositellaan irrotettavaksi kytkinkahvalla pelkästään? Eihän sitä yleensä kovin pitkää aikaa tarvi pitää auki mutta jos sattuu unohtumaan.
Voa:n kytkimen irroitaminen pelkästään käsivivulla maksimiaika 10 minuttia.
Tuossa nyt aluksi, 2100.sesta ei ole kokemusta eikä kirjalisuttakaan ole joten asiantuntiat neuvokoot lisää.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 96
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:58
- Konekalustoani: 10/60
- Paikkakunta: Oulu
Kiitos voa-kytkin tiedosta.
Nostolaitekopan päällä on sellainen n. 5 cm halkaisijaltaan oleva korkin tapainen pyörylä jonka yhteydessä on tarra "ÄLÄ KÄYTÄ LUKITUSTA RASKAAN TAAKAN KANSSA" tjsp. Missä asennossa pyörylän pitää olla silloin lukko on päällä? Tuntuu että pyörylässä on ylä- ja ala-asento akselin suunnassa. Pyörylä on yhdestä kohtaa litistetty tai ikäänkuin olisi leikattu palanen pyöreän korkin kyljestä pois.
Nostolaitekopan päällä on sellainen n. 5 cm halkaisijaltaan oleva korkin tapainen pyörylä jonka yhteydessä on tarra "ÄLÄ KÄYTÄ LUKITUSTA RASKAAN TAAKAN KANSSA" tjsp. Missä asennossa pyörylän pitää olla silloin lukko on päällä? Tuntuu että pyörylässä on ylä- ja ala-asento akselin suunnassa. Pyörylä on yhdestä kohtaa litistetty tai ikäänkuin olisi leikattu palanen pyöreän korkin kyljestä pois.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kyseessä on nostolaitteen lukitus, tarkoitettu vetovarsien ylhäällä pitoon huollon ja perävaunun vedon aikana, ei työkoneen ylhäälläpitoon, ei kestä sitä.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandiin ... ukitus.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Onko tämä se vähän ajettu etelän leukku ,jota ihastelin tuolla toisaalla ja sitä miksei se kiinnostanut ketään
ainakaan täällä nuffifoorumilla.
ainakaan täällä nuffifoorumilla.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 96
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:58
- Konekalustoani: 10/60
- Paikkakunta: Oulu
Kiitos Karille ohjekirjan sivun kopiosta!
Tämä yksilö on ollut ikänsä yhdellä tilalla. Tuntimittarissa n. 4500 h.
Vain iän ja kuluman tuomaa patinaa, ei lommoja, ei hitsailuja, eikä mitään räpöstelyitä.
On sitten nättikäyntinen kone. Vaikea sanoa kumpi käy sievemmin, tuo 1056 Case vaiko tämä "uutukainen" hankinta 2100:nen Leyland.
Tämä yksilö on ollut ikänsä yhdellä tilalla. Tuntimittarissa n. 4500 h.
Vain iän ja kuluman tuomaa patinaa, ei lommoja, ei hitsailuja, eikä mitään räpöstelyitä.
On sitten nättikäyntinen kone. Vaikea sanoa kumpi käy sievemmin, tuo 1056 Case vaiko tämä "uutukainen" hankinta 2100:nen Leyland.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Saisko kuvia Jos ei olis tuota lauttayhteyttä pistäytyisin joskus katsomaan
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
En käyttäisi/meillä ei varmaan koskaan ole käytetty lukitusta peräkärryn vedon aikana, koska kärryn aisapaino on silloin nostolaitteen lukitsimen ja koukun nostoketjujen/tankojen varassa eikä varsinaisen vetokoukun lukituksen. Rasittaa vaan koukkua ja nostolaitteen lukitsinta turhaan, kohta hankala saada koukkua oikeasti lukkoon kun esim. nostoketjut venähtäneet, pääsee lyhennyshommiin.nuhvi63 kirjoitti:Kyseessä on nostolaitteen lukitus, tarkoitettu vetovarsien ylhäällä pitoon huollon ja perävaunun vedon aikana, ei työkoneen ylhäälläpitoon, ei kestä sitä.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 96
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:58
- Konekalustoani: 10/60
- Paikkakunta: Oulu
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 96
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:58
- Konekalustoani: 10/60
- Paikkakunta: Oulu
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 96
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:58
- Konekalustoani: 10/60
- Paikkakunta: Oulu
Eipä sitä töissä ollutta konetta juuri paremmin pysty pitämään.
Mitään ei ole särjetty "tahallaan" ja hyvin vähän muutenkaan.
Hakekaapa se minun 10/42 pois niin saa tämän ajaa talliin.
Vai pitäiskö luovuttaa tämä Leyland pientä korvausta vastaan hyvään kotiin kun ei tuo Nuhvi tunnu kiinnostavan tosiostajia. Jokunen kyselijä on ollut mutta siihen se on jäänyt.
Mitään ei ole särjetty "tahallaan" ja hyvin vähän muutenkaan.
Hakekaapa se minun 10/42 pois niin saa tämän ajaa talliin.
Vai pitäiskö luovuttaa tämä Leyland pientä korvausta vastaan hyvään kotiin kun ei tuo Nuhvi tunnu kiinnostavan tosiostajia. Jokunen kyselijä on ollut mutta siihen se on jäänyt.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 96
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:58
- Konekalustoani: 10/60
- Paikkakunta: Oulu
Tuossa ohjeessa on käytännön ristiriita. Perusasento on minun mielestä tasopinta oikeaa nostovartta kohti.kari t kirjoitti:http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandiin ... ukitus.jpg