255 Leukun ohjekirjaa ja sähköä

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

linkki
Kolmos -nuffisti
Viestit: 15
Liittynyt: 31 Maalis 2016, 18:43
Konekalustoani: 255

05 Huhti 2016, 20:40

Terve,
Tuli aloitettua traktoriharrastus ostamalla puolivahingossa 255. Ensimmäinen yllätys oli, että tuossa ei ilmeisesti sitten olekaan kaksoiskytkintä, ainakaan nostolaitteet eivät liiku kytkin pohjassa.
Olisiko jollakulla 255:sen käyttäjän käsikirjaa, huoltokirjaa tai muuta vastaavaa tavaraa. Kopiotkin käy, kunhan vain pääsisi käsitykseen tuon sielunelämästä.
Kamppeessa ei toimi mitkään muut sähköt kuin vilkkukatkaisin, polttoainemittari ja lämmityslaitteen puhaltimen katkaisin. Eli sähköjen esiintaikominen pitäisi aloittaa, ehkä ensimmäisenä lämpömittari, öljynpainevalo ja ajovalot. Eli kytkentäkaaviokin olisi poikaa. Toki myös hyviä vinkkejä otetaan vastaan.

Työpaikalla oli sattumalla engelsmanni käymässä ja näytin upouuden leukun kuvaa hänelle. Kommentti oli, että toivo että se on koottu keskellä viikkoa. Kysyin miksi, sanoi että ovat tehtaalla olleet todennäköisesti maanantaina krapulassa ja loppuviikosta lakossa- :lol:
Nuhvikalle
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 594
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
Paikkakunta: Kuusamo

05 Huhti 2016, 20:45

Ei muuta kuin liittymään jäseneksi kerhoon :mrgreen: :mrgreen:
Kerhon jäsenenä pääset jäsenkirjastoon ja sieltä löytyy huolto-ohjeita
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
linkki
Kolmos -nuffisti
Viestit: 15
Liittynyt: 31 Maalis 2016, 18:43
Konekalustoani: 255

05 Huhti 2016, 20:50

Sitä pitikin kysyä, että mahtaisiko noita löytyä tuolta kirjastosta... Laitetaanpa asia vireille,
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

05 Huhti 2016, 20:50

http://www.tori.fi/uusimaa/Kayttoohje_h ... m?ca=8&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
One thistle, maybe two among the roses.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

05 Huhti 2016, 20:52

OT.... Olikos tuon ilmon kirjat kopioita ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

05 Huhti 2016, 20:53

http://www.thenuffieldandleylandtractor ... %20384.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
One thistle, maybe two among the roses.
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

05 Huhti 2016, 20:54

jusape kirjoitti:OT.... Olikos tuon ilmon kirjat kopioita ?
Kopiotkin käy,

on ne.
One thistle, maybe two among the roses.
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

05 Huhti 2016, 21:59

Tervehdys,

Sulla on Talous-malli kun kerran yksöiskytkimellä :) , onko peli valkolakkihytillä vai vanhemmalla kokosinisellä?
Lämpömittarin toimintaa tutkiessa anturin toiminta kannattaa testata ensin. Eli johto anturista ylävesiletkun luota irti ja runkoon, jos viisari menee tappiin niin vika anturissa. Jos ei mittarissa näy elämää niin vika jännitteentasaimessa mittaritaulun takana tai mittarissa. Kaikkia näitä osia saa uutena. Öljynpainevaloa Leylandissa ei ole, mittarilla on pärjätty hyvin.
Ovatko valojen umpiot alkuperäiset Butlersit, jos ovat niin onko niiden heijastimet ym. missä kunnossa. Voi olla että käyttötraktoriin kannattaa vaan laittaa tarvikevalot vaikkapa hytin katonrajaan tai keulamaskin eteen "ensihätään" ja vedät niille omat piuhat ja katkaisijan ja ehkä releen, alkuperäisiäkään umpioita ei kuitenkaan kannata hukata jos sellaiset vielä siinä on.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
linkki
Kolmos -nuffisti
Viestit: 15
Liittynyt: 31 Maalis 2016, 18:43
Konekalustoani: 255

06 Huhti 2016, 20:10

Terve,
kiitoksia kovasti vinkistä. Valkoisella katolla tuo näyttää olevan. Umpio näyttää hyväkuntoisilta, täytyy tutkia tarkemmin viikonloppuna. Kerhon jäsenyyslaput tuli eilen täytettyä, ei ole kuulunut mitään että koska saisi tunnukset.

Eipä näytä olevan pahemmin käytetty releitä tai sulakkeita. Pitääpä tutkia tämä "Bi-metal instrument voltage stabilizer"
jokke
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 644
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
NLCF r.y jäsen Nro: 9

07 Huhti 2016, 07:37

linkki kirjoitti:Terve,
kiitoksia kovasti vinkistä. Valkoisella katolla tuo näyttää olevan. Umpio näyttää hyväkuntoisilta, täytyy tutkia tarkemmin viikonloppuna. Kerhon jäsenyyslaput tuli eilen täytettyä, ei ole kuulunut mitään että koska saisi tunnukset.

Eipä näytä olevan pahemmin käytetty releitä tai sulakkeita. Pitääpä tutkia tämä "Bi-metal instrument voltage stabilizer"
Jäsenhakemus on saapunut ja pian saat postia :wink:
otso2505
Kolmos -nuffisti
Viestit: 18
Liittynyt: 21 Loka 2013, 18:37
Konekalustoani: Leylant 255 vm.73 etuk.
NLCF r.y jäsen Nro: 244
Paikkakunta: Tohmajärvi

07 Huhti 2016, 18:12

Minäkin ostin parivuotta sitten Leyland 255 vm.73 tämä on varustettu kaksoiskytkimellä ja tilasin ohjekirjan Ohjekirjapalvelusta puh.0404144700 Se on Suomekielinen kopio, mut hyvät sähkökaaviot siinä oli,myös mulla oli paljon puutteita sähköissä,nyt kaikki toimii.
linkki
Kolmos -nuffisti
Viestit: 15
Liittynyt: 31 Maalis 2016, 18:43
Konekalustoani: 255

10 Huhti 2016, 19:58

No niin, kuherruskuukautta jatkettiin leukun kanssa, käy jo avioerokin mielessä. Öljynpaineet ovat mittarin mukaan alarajoilla, hieman nousee isommilla kierroksilla. Toki tuosta mittaristakaan nyt ei oikein tiedä. Toinen ikävä havainto on, että syyläri vuotaa kuin seula ja nesteistä ei ole tietoakaan.

Sattuuko jollakulla olemaan ehjää syyläriä, tai tietoa mikä syyläri tuonne kannattaisi tunkea. Kovin paljoa ei raaski investoida, ennenkuin saa selville onko tuo koneesta muutenkaan mihinkään.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

10 Huhti 2016, 20:16

Eipä sinne väliin saa oikeastaan muuta kuin alkuperäisen. Kannattaa kunnostuttaa alkuperäinen, tai ainakin kysyä mitä uudelleen kennotus maksaa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Seppo-L
Kutos -nuffisti
Viestit: 73
Liittynyt: 22 Maalis 2014, 11:04
Konekalustoani: Nuffit: 4/60+KKK vm63, four vm58, 10/60 vm66, 4/65 vm69+ukkomestari 355, 4/65 vm68+simson junior. Leyland 255 vm76, Massey-Harris 745, Fordson Super Major vm62
NLCF r.y jäsen Nro: 290
Paikkakunta: Haapavesi

10 Huhti 2016, 21:00

250e maksoi leukun jäähdyttimen kennotus 2 vuotta sitten oulussa jäähdytin korjaamo Korhosella.
linkki
Kolmos -nuffisti
Viestit: 15
Liittynyt: 31 Maalis 2016, 18:43
Konekalustoani: 255

24 Huhti 2016, 12:43

Hyvä vinkki tuo jäähdytinhuolto korhonen, juotti jäähdyttimen kuntoon kohtuullisella 40e korvauksella. Tuo on näköjään muutettu - maadoitetuksi, olisiko siinä syy miksi sähköt ei toimi
Vastaa Viestiin