270 kytkin remontti

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

kuningaskulkuri
Mini -nuhvisti
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Kesä 2015, 15:59

21 Maalis 2016, 11:52

Tervehdys.
Tässä eräänä päivänä huomasin että kytkin luistaa joten tarvitsee sitä alkaa vaihtamaan. Lukuisista paikoista olen tietoa etsinyt ja tarkennukseksi kysyn vielä täällä mitä kaikkea kannattaa ottaa hommaa tehdessä huomioon. Kyseisessä koneessahan lienee yksöiskytkin koska ulosotto pysähtyy kytkintä painettaessa. Traktoriahan ei ilmeisesti tarvitse katkaista tuossa hommassa ollenkaan. Hytti ilmeisesti kannattaa kipata taakse jotta saa tilaa enemmän tehdä. Hakukoneella kun katselin levyn hintaa niin noin 70 euroa se maksaa ja painelaakerin ajattelin samalla vaihtaa. Näillä opeilla ajattelin hommaan alkaa, saa nähdä kuinka äijän käy..
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

22 Maalis 2016, 08:19

Millä ohjaamolla sinun traktorisi on varustettu?

Sieltähän se konsolin/ohjauspulpetin alta löytyy ilman katkaisua. Se rautakoppa jonka etupää on moottorin takapäässä kiinni kumilista välissä ja etuosa pultattu vaihteiston seinään, samassa simpukka kiinni, se kompleksi olisi nostetava veke.

Harvinainen malli jos 270 yksöiskytkimellä. Eipä ole tullut vastaan noita äkkiseltään muistanenko yhtään.

Sinänsä osat helppoa kauraa. Sama 11" kytkin valmetissa, nuffissa jne.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
kuningaskulkuri
Mini -nuhvisti
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Kesä 2015, 15:59

22 Maalis 2016, 08:33

Terve.
Traktori on 75 vuosimallia ja mikä se yksinkertainen hytti nyt ikinä onkaan. Katto on kuitenkin valkoinen ja näyttää lähtevän sokilla irti. Tunnustan tietämättömyyteni ko asiassa. Yksöiskytkintä tosiaan veikkaan kovasti koska ulosotto pysähtyy poljinta painettaessa ja tietty ei nostolaitteetkaan toimi. Traktori tuli minulle vähän niinkuin vahingossa joten en siitä juurikaan tiedä enempiä. Historia on kyllä tiedossa mutta siihen loppuu tietämys muuten. Tuo asia kuitenkin helpottaa ettei tarvitse katkaista kun ei ole rataa siihen hommaan.
Liitteet
IMG_20150613_114625.jpg
Seppo-L
Kutos -nuffisti
Viestit: 73
Liittynyt: 22 Maalis 2014, 11:04
Konekalustoani: Nuffit: 4/60+KKK vm63, four vm58, 10/60 vm66, 4/65 vm69+ukkomestari 355, 4/65 vm68+simson junior. Leyland 255 vm76, Massey-Harris 745, Fordson Super Major vm62
NLCF r.y jäsen Nro: 290
Paikkakunta: Haapavesi

22 Maalis 2016, 20:38

Näyttää olevan junkkarin valkolakki hytti. Hyttiä ei tarvi irroittaa tai kipata,tuo kapeat lasit pois tuosta hytin etuosasta. En kyllä oo törmänny 270 että olis yksöiskytkimellä. Onko hytissä käsivipua vasemmalla puolella,samanlainen kuin käsijarrun kahva oikealla?
kuningaskulkuri
Mini -nuhvisti
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Kesä 2015, 15:59

22 Maalis 2016, 20:42

Ei ole kuin koukun vapautin ja vipu jolla kytketään hydraulipumppu ja ulosotto.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

22 Maalis 2016, 20:49

Jos peräosasto vaihdettu vanhemmasta, tai sit ollu nuuka isäntä aikoinaan :lol:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kuningaskulkuri
Mini -nuhvisti
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Kesä 2015, 15:59

22 Maalis 2016, 20:52

Paha sanoa mitään. Pääsiäisen aikaan sen sitten näkee kuinka purku onnistuu.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

22 Maalis 2016, 21:27

Pari kuvaa varmistaisi asian, eli toinen hytistä sisältä vasemmalta puolen, ja toinen vaikka vasemman puolen etulattian alta, kohdasta josta kytkimen käyttöakseli menee kotelosta sisään
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kuningaskulkuri
Mini -nuhvisti
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Kesä 2015, 15:59

22 Maalis 2016, 21:32

Otan kuvia kun pääsen kotiin. Reissutöiden varjo puolia on vähäinen vapaa.
JylaVe
Kolmos -nuffisti
Viestit: 11
Liittynyt: 07 Loka 2007, 10:51
Konekalustoani: Nuffield 3dl vm:1959 Nuffield 460 vm:1964 Leyland 272 vm:1978 Case CX80 vm:1999 Fordson Super Major 1963
NLCF r.y jäsen Nro: 185

22 Maalis 2016, 21:45

270 on myynis ollut talous ja kartanomalli talousmallis ei kaksoiskytkintä
Itellä aikoinaan 270 leukku ollu joka oli kartanomalli
272 vakiona kaksoiskytkin
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

23 Maalis 2016, 08:35

JylaVe kirjoitti:270 on myynis ollut talous ja kartanomalli talousmallis ei kaksoiskytkintä
Itellä aikoinaan 270 leukku ollu joka oli kartanomalli
272 vakiona kaksoiskytkin
Mutta kuinka monta on todellisuudessa yksöiskytkimellä myyty? Pienempää 344 ja 255 mallia ehkä, mutta isompaa. 272:stakin on ollut yksöiskytkimellä, olen jopa 702:n nähnyt yksöiskytkimellä kuvissa. Suomessa. Tehdas-asennuksena. Mutta ne on kaivurialustoja.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
nisu
Nuhvitietäjä
Viestit: 373
Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

23 Maalis 2016, 20:07

Ensimmäiset 270 tulivat sillä pienemmällä junkkarin hytillä ja niitä sai ainakin ykköskytkimellä, kuten
meilläkin kotia hankittiin uutena ,jossa oli ohjaustehostin ,mutta kytkin oli yksilevynen.
Nuo valkolakkiset 270 pitäisi kyllä olla kaikki parikytkimellä ,ainakin niin olen luullut.
kuningaskulkuri
Mini -nuhvisti
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Kesä 2015, 15:59

09 Huhti 2016, 08:20

Kytkin on taas kunnossa. Eihän tuo ollut kovinkaan paha laittaa. Muutama tunti purkamista ja muutama kasaamista. Eniten tuotti harmia öljynpainemittarin putki joka meni poikki. Korvasin sen sitten erilliellä öljynpainemittarilla jossa on sähköinen anturi. Samalla tuli laitettua uusia valokatkaisimia ja työvaloille releit ja muutenkin sähköjä tuli laiteltua paremmiksi. Yksöiskytkin tosiaan tuossa on.
Vastaa Viestiin