Syöttöpumppu

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

kale47
Kolmos -nuffisti
Viestit: 19
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:06
Konekalustoani: Case 685 XL
Paikkakunta: Kerimäki

17 Joulu 2007, 16:19

Voisiko joku kertoa onko lellu 245 ,(perkkinsin kone)syöttö pumpulla oma voitelu öljy sisällä ,vai miten voitelu tapahtuu ko. koneessa. kiitos vastauksista. Tuli tuossa hiljattain ko. traktori hankittua nuhfi 3.45 kaveriksi.Nuhfield toden näköisesti menee myyntiin, kannen tiiviste kai viallinen.
Case 685 XL
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

17 Joulu 2007, 16:40

Jos siinä on SIMMS minimec rivipumppu, siinä on oma öljy, jos se on CAV tai jonkin muun merkkinen jakajapumppu se saa voitelun löpöstä. Tämä sellainen yleisohje, poikkeuksiakin on.

Epäilisin että perkinsissä on CAV:n jakajapumppu.

Mitäs hintaa pitäisit peltinokka kolmosesta :?: :D

Jos haluat sen hyvään kotiin, eikä se ole hinnan kiroissa niin täältä itärajalta saattaisi löytyä tilaa :wink:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
kale47
Kolmos -nuffisti
Viestit: 19
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:06
Konekalustoani: Case 685 XL
Paikkakunta: Kerimäki

17 Joulu 2007, 17:21

Kyllä hinta meneetuonne 2000E korville. Mukaan tulisi ohjaustehostin, letku lämmitin ja lellun lämmitettävä ohjaamo jonka edellinen omistaja oli asentnut.
Viimeksi muokannut kale47, 22 Joulu 2007, 15:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Case 685 XL
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

17 Joulu 2007, 17:37

kale47 kirjoitti:Kyllä hinta meneetuonne 2000E korville. Mukaan tulisi ohjaustehostin, letku lämmitin ja lellun lämmitettävä ohjaamo jonka edellinen omistaja oli asentnut. Jos viellä kiinostaa otetaan yhteyttä.
Aha, eli se on ohjaamollinen...
Silloin hinta nousee yli minun ostohalujen kiitos vain tarjouksesta :)

Kannattaa ilmoitella nuffista tuolla myydään palstallamme sitten virallisemmin jahka sen aika tulee :wink:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
busse
Proto suunnittelija
Viestit: 111
Liittynyt: 18 Syys 2007, 19:51
Paikkakunta: Kotka

18 Joulu 2007, 07:32

kale47 kirjoitti:Voisiko joku kertoa onko lellu 245 ,(perkkinsin kone)syöttö pumpulla oma voitelu öljy sisällä ,vai miten voitelu tapahtuu ko. koneessa. kiitos vastauksista. Tuli tuossa hiljattain ko. traktori hankittua nuhfi 3.45 kaveriksi.Nuhfield toden näköisesti menee myyntiin, kannen tiiviste kai viallinen.
Jos se perkinsi on jakajapumppuinen, niin ruiskutuspää saa voitelun polttoaineesta ja alapää saa moottorin öljynkierrosta roiskevoitelua.
Mutta rivipumppu tarvitsee öljyä. Se voi saada voitelun moottorin kierrosta, tai olla öljytäyttöinen, jolloin systeemi on sama kuin vaihdelaatikoissa ja perissä. Yleensä jokin roppu tarkistamista varten on pumpun kupeessa ja täytön voi hoitaa samaa kautta. Tyhjennysroppua ei välttämättä ole. :idea: :roll:
-jukkis-
Proto suunnittelija
Viestit: 196
Liittynyt: 03 Heinä 2007, 20:27
Paikkakunta: Oulu

18 Joulu 2007, 20:46

Pumppu ei ole tekemisissä moottoriöljyn kanssa kuin käyttöakselin osalta, nääs kun on jakopäässä. Voitelu vain polttoaineen kautta
(siksi vois käyttää joskus 2-tahti öljyä seassa)
kale47
Kolmos -nuffisti
Viestit: 19
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:06
Konekalustoani: Case 685 XL
Paikkakunta: Kerimäki

19 Joulu 2007, 15:19

Polttoaineen sekaanko 2t-öljy lisätään ja paljonko voi laittaa tankilliseen (noin 60 l.) Eikös moottori savuuta huomattavasti :lol: ?
Case 685 XL
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

19 Joulu 2007, 15:42

kale47 kirjoitti:Polttoaineen sekaanko 2t-öljy lisätään ja paljonko voi laittaa tankilliseen (noin 60 l.) Eikös moottori savuuta huomattavasti :lol: ?
Ei sitä nyt sentään pidä rosenteissa alkaa seosta laskemaan :lol:

Olen pistänyt valmetin tankkiin (40 ltr) noin desin-kaksi.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
busse
Proto suunnittelija
Viestit: 111
Liittynyt: 18 Syys 2007, 19:51
Paikkakunta: Kotka

19 Joulu 2007, 19:59

Sanoisin rahan haaskuuksi öljyn lisäämistä. Vain siinä tapauksessa, että ajelette lämmityspolttoöljyllä voi hiukan lisätä 2t öljyä silloin tällöin. :P
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

19 Joulu 2007, 22:34

Niin onkohan kellään tutkittua faktatietoa siitä että siitä öljystä todellakin olisi apua?
Vanhoihin koneisiin monet kertoo laittavansa ja on tullut joskus itsekin laitettua. Ja onhan niitä kaupassa teollisia kemikaalejakin siihen saatavana.
En vaan ole huomannut eroa siinäkään kun siirryttiin tuohon moottoripolttoaineeseen lämmityslöpöstä kun väitettiin että moottoriaine savuttais vähemmän vanhoissakin koneissa.
Uusissahan sitä lämmitysöljyä ei ole saanut käyttää enää vuosiin tai ainakaan takuu ei korvaa jos käyttää.
No sen olen huomannut että kyllä ne sitä kuluttaa ja se maksaa yhä enemmän.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Vastaa Viestiin