270 sammuu ajosta.

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

kuningaskulkuri
Mini -nuhvisti
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Kesä 2015, 15:59

16 Tammi 2016, 21:11

Päivää kaikille.
Ongelmani on seuraavanlainen. Leukku 270 sammui tänään itsestään kesken ajon. Ilmaamalla lähti viimein käymään ja toimikin hetken halkosirkkelin edessä. Kärryä siirtäessä taas sammui, mutta käynnistyi kuitenkin hetken sahaamisen jälkeen. Missä mahtaa olla vika että vetää ilmaa, vaikka polttoainetta on ja se on talvilaatua. Suotimet on uudet ja putket ehjät. Pakkasta oli reilut 20 koko päivän ajan. Voikohan johtua pakkasesta koko homma? Miten onkohan leukkuihin laitettu sivupeltejä jotka peittää koneen kyljet kokoaan, kuten aikanaan oli kotipaikalla valmeteissa. Lämmittäisihän konetta syylärin ilmalla näin talvisaikaan.
PS: En löytänyt apuja haun avulla.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

16 Tammi 2016, 21:22

-Tankin sihti on tiuha, se voi mennä tukkoon.
-Jokainen banjoliitin on mahdollinen roskan paikka, koska roska ei pääse välttämäti kääntymään linjassa eteenpäin.
-Siirtopumpussa on oma sihtinsä sen kuvun alla, voi olla tukossa.
-Myös paluupuoli osaa joskus tuketa, ja aiheuttaa aivan samanlaisen oireen kuin löpön loppuessa imupuolelta. Harvinaista tosin.

Täällä on ihan originellit linjat ja asianmukaiset suodattimet, ja ajettu on pakkasilla niin savottaa kuin auruutakin. Ajoviima jäähdyttää vielä eritavoin kuin paikallaan pyörivä kone pakkasen ympäröimänä.

Kyllä talvipeltejä on ollut Leylandeihin ihan samalla tavalla. Viimeksi näin tori.fi:ssä myytävänä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

16 Tammi 2016, 22:22

Eikä ole välttämättä roska, voi olla jäätynyt vesihelmikin joka nyt tukkii linjan jostain. Availe banjoliitokset tosiaan ensin, siellä ne yleensä tukostaa. Jamppi teetti jollain läkkärillä sopivia sivupeltejä Leukkuun, kysyppä siltä vieläkö saa.

Omat koneet on toimineet moitteetta, Täytyy koputtaa puuta...
Suotimien vaihto syksyisin ja talvilaadun ympärivuotinen käyttö helpottaa, kesäkäyttö niin vähäistä ettei kannata kahta säiliötä pihaan hankkia.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
rees
Proto suunnittelija
Viestit: 178
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 20:08
Konekalustoani: Leyland 270,Zetor 5545, Kolb Mark3,HondaTRX300.
Paikkakunta: kokkola

17 Tammi 2016, 10:00

Mulla oli 270 ssä parivuotta sitten sama ongelma ,vika löytyi tässä tapauksessa tankin pohjalta ,ei ollut sihtiä ollenkaan ja oli vetänyt sieltä motaskaa vuosikaudet siirtopumpun sihtiin joka olikin aivan yhtä puuta kun avasin, laitoin tankin pohjalle uuden sihdin ,sen jälkeen ei ongelmia ole ollut pakkasillakaan.
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

17 Tammi 2016, 10:23

Jos linja on tukossa, niin sen kyllä voi päätellä siitäkin, miten kone pysähtyy eli hiipumalla. Jos esim vetää sulkuventtiilin kiinni polttoaineputkesta, kone käy kuitenkin jonkun aikaa sen jälkeen. Ja jos putkistossa on lisäksi joku löysä liitin, kone voi käydä pitkään, ja sieltä pääsee tuollaisessa tilanteessa "korvaus"ilmaa sisään putkistoon/suodattimiin ja joutuu lisäksi ilmaamaan järjestelmän ennen kuin saa koneen taas käymään.

Jos tukos on ennen siirtopumppua, sen saa selville pumppaamalla siitä pumpun vivusta ja katsomalla, tuleeko polttoainetta esteettömästi.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

17 Tammi 2016, 11:08

"Tankin sihti" haulla löytyy kyseisiä juttuja.
http://www.nuhvi.net/foorumi/search.php ... uthor=&fid" onclick="window.open(this.href);return false;[]=1&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Etsi
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

19 Tammi 2016, 07:12

Joko vika selvisi?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
kuningaskulkuri
Mini -nuhvisti
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Kesä 2015, 15:59

19 Maalis 2016, 19:19

Kevät kelit tuli joten ongelma toistaiseksi poissa. Tänään huomasin että kytkin luistaa, joten kesällä sekin remontti on tiedossa.
Vastaa Viestiin